Kauno muzikinėje scenoje žadama jausmų audra

Šįvakar Kauno valstybinis muzikinis teatras pristato pirmąją sezono premjerą – bus rodoma operetės klasiko Imre Kalmanno „Grafaitė Marica”. Tai jau ketvirtas šios operetės pastatymas Kauno scenoje.

Kauniečiai spektakliui sutelkė tarptautines pajėgas. Žinomo Sankt Peterburgo Marijos teatro režisieriaus statytojo Alexejaus Stepaniuko įspūdingame pastatymų sąraše – beveik dvidešimties pavadinimų operos, muzikiniai videofilmai, koncertai. 2003 metais pagal solidaus Rusijos muzikinio laikraščio apklausas jis paskelbtas metų režisieriumi. „Operečių nestatau, todėl šis išbandymas man buvo įdomus. Mūsų Marica gana tradicinė. Čia nėra avangardo, kuris baigiasi tarpuvarte ir verčia žiūrovus bėgti iš salės. Čia – žmogaus aistrų drama”, – LŽ sakė garsus Rusijos operos režisierius.

Jam talkina jaunas, tačiau muzikinei visuomenei gerai žinomas kaunietis dirigentas Jonas Janulevičius. „Operečių aukso fondas nėra neišsemiamas – Straussas, Kalmannas, Leharas. Todėl vėl grįžtant prie puikiai visiems žinomų kūrinių tenka į juos pažvelgti kitomis akimis. Čia kitas procesas nei operoje, kur viskas parašyta. Kalmannas nerašė partitūrų, orkestruotes rašė instrumentatoriai – tai man leidžia išryškinti vieną ar kitą siužetinę liniją. Kita vertus – Kalmannas gana sudėtingas, mat jo muzika nevienalytė. Jis skirtingas, ypač kai lygini dramines scenas, finalus ir komiškas intermedijas”, – dienraščiui pasakojo dirigentas.

Viena ryškiausių pastatymo žvaigždžių – rusų choreografas Davidas Avdyshas, pripažintas menininkas, pastaruoju metu itin išgarsėjęs žymiausių pasaulio dailiojo čiuožimo ir šokių ant ledo meistrų pasirodymų choreografijos kūrėjas. Paklaustas, kuo skiriasi choreografo darbas sporte ir teatre, jis nusijuokė: „Pinigais. – Jūsų baletas yra tikrai neblogas, ypač vyrų”, – pridūrė garsusis choreografas, Kaune pastatęs operetės šokius.

Žavinga muzika, intriguojantis siužetas, dabarčiai pritaikytas kūrinio libretas, profesionalūs atlikėjai neabejotinai sudomins visų kartų žiūrovus.

Šalia patyrusių ir daugelyje operečių vaidmenis sukūrusių Nomedos Vilkanauskaitės ir Tasilo vaidmeniui pakviesto klaipėdiečio Mindaugo Gylio, pirmą kartą pagrindinį vaidmenį operetėje kuria Raimondas Baranauskas, kuris iki šiol vaidmenis atlikdavo spektakliuose jauniesiems žiūrovams – „Brėmeno muzikantai” ir „Nykštukas nosis”. Grafaitės Maricos vaidmeniui pakviesta muzikų visuomenėje jau spėjusi neblogai užsirekomenduoti jauna dainininkė Raminta Vaicekauskaitė. Scenoje taip pat pamatysime primadoną Danutę Dirginčiūtę, Tomą Ladigą, Žaną Voronovą, Raimondą Tallat-Kelpšaitę ir kitus.

Kalmannas operetę parašė 1923 metais, po metų įvyko jos premjera Vienoje. Tai – tradicinė klasikinė operetė, su logiškai plėtojama muzikine dramaturgija, spalvinga orkestruote, darniai jungiamu švelniu humoru ir lyrizmu. „Grafaitė Marica” kartais vadinama vengrų rapsodija: romantiniai, svajingi, kiek kaprizingi vengrų ir čigonų motyvai, išradingi improvizaciniai melodijų vingiai puikiai atskleidžia ne tik Maricos bei ją pamilusio Tasilo jausmus, bet ir liudija paties kompozitoriaus ištikimybę gimtosios šalies muzikinėms tradicijoms.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.