Vilniaus miesto gatvėse – netikėtas dizainerių požiūris į Lietuvos įvaizdį

Nuo lapkričio 20 d. Vilniaus miesto gatvėse pasirodys reklaminiai skydai, kuriuose dizaineriai pristatys netradicinius Lietuvos įvaizdžio ir jos simbolių grafinius sprendimus. Projekto „Re: Brand Lietuva” iniciatorė – Lietuvos grafinio dizaino asociacija (LGDA), šiais metais švenčianti veiklos 10-metį. Iki lapkričio 24 d. visi darbai bus eksponuojami ir galerijoje „Arka”. Projekto partneris – Lietuvos institutas.

Dizainerių darbai sostinės gatvėse papuoš 60 lauko reklamos skydų. Iš viso akcijoje dalyvavo daugiau nei 15 LGDA priklausančių dizianierių, kurie sukūrė 25 originalius darbus.

Pasak LGDA valdybos pirmininko Audriaus Klimo, projektas „Re: Brand Lietuva”, skirtas paminėti asociacijos veiklos 10-metį, atspindi dizainerių norus grafinio dizaino priemonėmis sukurti patrauklios pasauliui Lietuvos valstybės įvaizdį, kartu skatinti kiekvieną pilietį pozityviai vertinti savo šalį ir jos pažangą, didžiuotis ja. „Vienas svarbiausių tikslų yra deklaruoti asociacijos nuostatą, kad mes, kaip grafinio dizaino profesionalai esame neabejingi, kokie atributai skelbs pasauliui Lietuvą ir jos vizualinę kultūrą”, – sakė A. Klimas.

1) Projekto autorius Audrius Klimas:

Valstybės herbas gali būti suvokiamas, kaip lengvai įsimenantis simbolis.
Tokio herbo-ženklo tikslas – moderniomis vizualinėmis formomis išreikšti modernios valstybės idėją.

2) Projekto autorius Robertas Jucaitis:

Greta Lietuvos respublikos – Skandinavijos šalys, kurių vėliavose – kryžius, krikščionybės simbolis. Lietuva taip pat krikščioniškas kraštas, todėl siūlomoje vėliavoje vaizduojamas dvigubas kryžius, pabrėžiantis kultūrinę-istorinę-geografinę takoskyrą tarp baltų ir skandinavų, tačiau kartu akcentuojantis tas pačias pamatines krikščioniškąsias vertybes. Keturi kvadratai kampuose atspindi etnokultūrinius Lietuvos regionus – Žemaitiją, Aukštaitiją, Dzūkija ir Suvalkiją.

3) Projekto autorius Marius Bartkus:

Lietuvos respublikos vėliavos projekte siūloma išlaikyti tradicines spalvas ir įvesti naują – Europos sąjungos mėlyną spalvą. Ratai, primenantys taikinį, simbolizuoja Lietuvoje esantį geografinį Europos centrą, taip pat asocijuojasi su branduoline energetiką (Lietuvos respublika užima pirmą vietą pasaulyje pagal atominės energijos panaudojimą (77,7 % visos elektros energijos)).

4) Projekto autorius Aidas Urbelis:

Dabartinė Lietuvos respublikos vėliava atspindi tik paskutiniuosius šimtą metų ir neneša savyje daugiau informacijos apie likusį valstybės gyvavimo laikotarpį. Dvigubas kryžius – valstybės krikšto simbolis.

5) Projekto autorius Lina Sasnauskaitė:

Nauja, stilizuota herbo simbolio grafinė išraiška, palanki įvairioms proginėms herbo modifikacijoms. Vietoje kalavijo vaizduojamas gėlės-kryžiaus simbolis.
6) Projekto autorius Gediminas Lašas.

7) Projekto autorius Marius Kneipferavičius:

Senų ir archaiškų simbolių „remiksavimas”. Improvizacijos bei konversijos šiuolaikinio grafinio dizaino tendencijų kontekste.

Dizaineriai taip pat tikisi, kad jų pasiūlytos Lietuvos vizualinio įvaizdžio versijos padrąsins, o gal ir pagreitins šiuo metu tebevykstančias diskusijas dėl valstybės įvaizdžio kūrimo.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.