Policininkai dirbs ne vien radaru

Greičio matavimas keliuose turėtų tapti antraeiliu kelių policijos patrulių darbu.

Tam jie turėtų skirti apie penktadalį savo darbo laiko. Vadovų kritikuojami patruliai daugiau dėmesio skirs tokiems pažeidimams kaip važiavimo per sankryžas, taisyklių nesilaikymas, kalbėjimas mobiliuoju ar posūkių nerodymas.

17 žuvo per savaitgalį

Savaitgalį šalyje buvo sumuštas eismo avarijose nukentėjusių žmonių rekordas – žuvo 17 žmonių, 94 buvo sužeisti.

Policijos pareigūnai kaltina vairuotojus lengvabūdiškumu, tačiau patys gauna priekaištų iš vadovų dėl prasto darbo.

Tikrina tik greitį

Nuo šiol eismo saugumą prižiūrintys policijos patruliai didžiąją darbo laiko dalį turės skirti ne greičio kontrolei, o kitiems eismo dalyvių daromiems, skaudžias pasekmes sukeliantiems Kelių eismo taisyklių pažeidimams.

Kaip informavo Policijos departamento atstovė Danutė Daunoravičiūtė, Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos duomenimis, pastaruoju metu policijos pareigūnai, patruliuodami keliuose, dažniausiai apsiriboja tik pravažiuojančių transporto priemonių greičio kontrole, o kitiems eismo dalyvių daromiems KET pažeidimams neskiria pakankamai dėmesio. Policijos įstaigų vadovai toleruoja tokius veiksmus.

Kartais policijos patruliai nenuvažiuoja viso patruliavimo maršruto, matuoja transporto priemonių greitį patogiu laiku ir patogiose vietose, neatsižvelgdami į eismo įvykių analizės rezultatus.

Greičio kontrolė keliuose, ypač esant blogoms eismo sąlygoms, kai reikalinga pagalba, sukelia pagrįstą transporto priemonių vairuotojų nepasitenkinimą policijos darbu.

Gaudys pažeidėjus

Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Saulius Skvernelis sakė, kad dauguma vairuotojų dažnai rizikuoja ir prie vairo elgiasi lengvabūdiškai, be to, neatsižvelgia į pasikeitusias eismo sąlygas. S.Skvernelis teigė, kad policija su tuo nesitaikstys.

„Pagrindinės eismo įvykių priežastys yra kelios. Labai daug pėsčiųjų bei dviratininkų nukenčia dėl to, kad, pablogėjus eismo sąlygoms, eismo dalyviai tampa nematomi, nes jie neišsiskiria taip, kaip to reikalauja kelių eismo taisyklės. Kita nelaimių priežastis – dalis transporto priemones vairuojančių asmenų yra neatsakingi ir lengvabūdiškai elgiasi kelyje – nesilaiko saugaus greičio, pavojingai manevruoja kelyje, vairuoja neblaivūs, be vairuotojo pažymėjimo arba neturėdami teisės vairuoti. Policija savo darbą dirba, ir mūsų užduotis, kad neatsakingai važiuojančių asmenų keliuose būtų kuo mažiau”, – sakė S.Skvernelis.

Ignoruoja taisykles

Atsižvelgiant į pastarųjų mėnesių eismo įvykių tendencijas bei padarinius matyti, kad dėl to, jog nenaudojami saugos diržai, pavojingai manevruojama, pažeidžiamos lenkimo taisyklės, dažnai kyla avarijų, kuriose nukenčia žmonės.

Miestų gatvėse taip pat pastebima nemažai vairuotojų, akivaizdžiai ignoruojančių Kelių eismo taisyklių reikalavimus.

Įprastu reiškiniu tampa kalbėjimas mobiliuoju telefonu vairuojant, važiavimas kaire eismo juosta, važiavimo per sankryžas taisyklių nesilaikymas, šviesoforo signalų nepaisymas.

Kas antras vairuotojas nerodo posūkių ir kelia grėsmę kitiems vairuotojams.

Policijos įstaigų vadovai turės užtikrinti, kad policijos patruliai pagrindinį dėmesį skirtų minėtų pažeidimų prevencijai ir išaiškinimui. Rekomenduojama, kad nustatant patrulių užduotis transporto priemonių važiavimo greičio kontrolė sudarytų ne daugiau kaip 20-30 proc. patrulių darbo laiko.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Justicija su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.