Lietuvos krovininio transporto rinkoje karjerą pradeda nauji žaidėjai
Smulkių krovinių gabenimo ar išvežiojimo srityje besispecializuojančios logistikos įmonės, sumaniusios atnaujinti naudojamo transporto parką, turėtų kaip niekad daug galimybių rinktis. Šį rudenį Lietuvoje dirbantys mašinų gamintojų atstovai pristatė keletą visiškai naujų komercinės paskirties modelių.
Naujas „Volkswagen” koziris
Kelerių pastarųjų metų naujų automobilių pardavimo rinkos lyderiai – „Volkswagen” įgaliotieji atstovai supažindino su „Volkswagen” krovininių automobilių „Crafter”. Po 2003 metų pavasarį pasirodžiusio „Volkswagen T5” šios markės automobilių gamintojai ėmėsi kompleksiškai atnaujinti krovininių automobilių gamą. „VW Crafter” – paskutinis, naujausias „Volkswagen” krovininių automobilių atstovas, kovą debiutavęs Vokietijoje, o kiek vėliau pasirodęs ir kitose Europos rinkose. Prieš jį nuo konvejerio nuriedėjo dabar jau daugelio šalių rinkas užkariavęs populiarusis „Caddy” ir Pietų Amerikos rinkai skirtas „Constellation”.
„Crafter” – dirbtinis žodis, labiau artimas angliškai kalbantiems, tačiau nesunkiai ištariamas bet kokia pasaulio kalba. Transporterio pavadinime užkoduotos jėgos, stabilumo, tvirtumo ir ištvermingumo sąvokos, kurias ir įkūnija naujas „VW Crafter”. Pagal poreikius klientams siūloma pasirinkti vieną iš trijų versijų – „Crafter 30”, „Crafter 35” ar „Crafter 50”, kurių bendroji masė atitinkamai – 3, 3,5 ir 5 tonos. Jų ratų bazė – taip pat trijų matmenų: 3250, 3665 ir 4325 mm. Dar viena naujovė – transporteris gali turėti ir papildomą variantą su pailginta iškyša.
„Crafter” stogas taip pat galimas trijų lygių aukščio. Be normalaus ir paaukštinto stogo, klientų pageidavimu, gali būti siūlomas ir ypatingo aukščio kėbulas, kurio krovinių skyriaus vidaus aukštis – net 2,14 m. Skirtingų aukščių kėbulai teikia galimybę pakrauti nuo 7,5 iki 17 kubinių metrų apimties krovinių. Naujasis transporteris net 25 procentais talpesnis nei ankstesni jo didieji pirmtakai.
Siekdami užtikrinti patogų krovinių pakrovimą bei jų iškrovimą „Crafter” konstruktoriai nepamiršo ir durų matmenų. Stumdomų krovinių skyriaus durų plotis – iki 1300 mm. Naudojant specialias padangas anga tarp ratų nišų gali padidėti iki 1350 mm.
Variklių paletėje siūloma pasirinkti ir vieną iš keleto ekonomiškai bei tyliai dirbančių 5 cilindrų „Crafter” TDI 2,5 litro darbo tūrio variklio variantų. Šie jėgos agregatai išvysto 89 AG (65 kW), 109 AG (80kW), 136 AG (100kW) ir 164 AG (120kW) pajėgumą. Visi naujausios kartos dyzeliniai varikliai turi serijinius suodžių filtrus ir atitinka Euro 4 ekologinius reikalavimus.
Specialistai išskirtiniu „Crafter” bruožu vadina mažas degalų sąnaudas bei ženkliai padidėjusius techninio aptarnavimo intervalus. Šios mašinos vairuotojams alyvą teks keisti tik kas 40 000 kilometrų.
Traukos jėga perduodama per serijinę mechaninę 6 laipsnių pavarų dėžę. Rankenėlės formos perjungimo svirtelė įrengta šalia prietaisų skydelio. Pasirinktinai su pageidaujamu varikliu gali būti įrengtas ir automatizuotas pavarų perdavimo mechanizmas „Shiftmatik”.
„Crafter” kabina ergonomiška, apdailos medžiagos pakankamai kokybiškos, prietaisų rodmenys lengvai suvokiami, valdymo svirtys ir funkciniai reguliavimo mygtukai, sukoncentruoti vidurinėje konsolėje. Visos šio transporterio modifikacijos turi elektroninę stabilumo programą (ESP), stabdžių antiblokavimo sistemą (ABS), elektroninį stabdžių jėgos skirstytuvą bei elektroninį diferencialo blokatorių (EDS). Be to, „Crafter” turi beveik visas pasyviojo saugumo sistemas kaip ir lengvieji automobiliai.
Trynukai iš Pietų
Šį rudenį Lietuvos rinkoje taip pat debiutuoja bendromis italų ir prancūzų inžinierių jėgomis sukurtas keturratis. „Citroen” salonuose jis pristatomas kaip „Jumper”, Peugeot” – kaip „Boxer”, o „Fiat” – kaip „Ducato”. Visos šios kompanijos pasidalijo sėkmingo komercinio modelio įpėdinio kūrimo ir gamybos kaštus, todėl Prancūzijoje esančioje Sevel gamykloje techniškai beveik identiški transporteriai pagal bendrą susitarimą nuo konvejerio riedės mažiausiai iki 2017-ųjų.
„Citroen” nuo seno komercinių automobilių rinką laikė svarbia. Kas penktas pasaulyje parduodamas „Citroen” yra būtent lengvasis komercinis automobilis. 2005-aisiais kompanija sugebėjo užkariauti 10,2 proc. Europos lengvųjų komercinių automobilių rinkos. Todėl neatsitiktinai Lietuvoje naująjį „Jumper” jie pristatė pirmieji iš projekto partnerių.
Naujojo „Jumper” modifikacijų gamą sudarys keturių ilgių ir trijų kėbulo aukščių modeliai. Krovininės dalies tūris galės būti nuo 8 iki 17 kubinių metrų (didžiausias ankstesniosios kartos modelis galėjo sutalpinti tik 14 kubinių metrų krovinių). Jo keliamoji galia gali siekti net 1930 kg. Tai beveik puse tonos daugiau, negu galėjo pasiūlyti senesnės kartos „Jumper”.
Naujojo „Jumper” dydžių ir modifikacijų gausa tiks net ir labiausiai specifiniams poreikiams. Lietuvoje bus siūlomos krovininės (su langais ir be langų), keleivinės bei „šasi” tipo „Citroen Jumper” versijos.
„Jumper” vairuotojo darbo vieta, garso izoliacija ir ergonomiškas dizainas leidžia tikėtis, kad automobilio interjeru liks patenkinti net įnoringiausi vairuotojai. Galinis automobilio slenkstis dabar yra dar žemiau, todėl krovinių skyrius pasiekiamas dar patogiau.
Šiame modelyje gali būti sumontuotas vienas iš trijų turbodyzelinių variklių: 2,2 darbinio tūrio modernus HDi agregatas, išvystantis 100 AG pajėgumą, analogiško tūrio 120 AG jėgainė bei galingas 3,0 litrų darbinio tūrio motoras, kurio galia siekia net 160 AG. Pastarieji du varikliai montuojami su mechaninėmis 6 laipsnių pavarų dėžėmis.
Nuo kitų tarptautinio projekto „brolių” „Jumper” skiriasi komforto įrangos gausa. Pavyzdžiui, šiame automobilyje gali būti montuojamas šilumą atspindintis priekinis stiklas, automatiškai įsijungiantys žibintai ir lietaus jutiklis arba net galinio vaizdo kamera, padedanti statyti automobilį sausakimšose aikštelėse.
Itališki akcentai
Daugiausia savitų bruožų turintis šio trejeto narys – naujasis „Fiat Ducato” keičia taip pat pripažinimo sulaukusį savo pirmtaką, kurio per 25 metus (nuo 1981-ųjų) pasaulyje buvo parduota per 1,7 mln. vienetų.
Pasak „Fiat Auto S.p.A.” atstovų Lietuvoje, naujasis transporteris pasižymi sumažėjusiais eksploatacijos kaštais, nes nauji technologiniai sprendimai leis sumažinti „Ducato” degalų sąnaudas net iki 16 proc., o automobilio techninio aptarnavimo intervalai pailgės pusantro karto – iki 45 000 km.
Kurdami naujos kartos „Ducato” italai ypatingą dėmesį skyrė naujai variklių gamai bei technologinėms naujovėms. „Ducato” galės būti varomas trimis skirtingais naujos kartos dyzeliniais „Multijet 16V” varikliais: 2.2 l. darbo tūrio 100 AG, 2.3 l. – 120 AG ir 3.0 l. kubatūros 157 AG., atitinkančiais Euro 4 standartus.
Kaip ir ankstesnysis „Ducato”, naujokas taip pat bus gaminamas kelių tipų: krovininis, specialios paskirties transporto priemonės įrengimui skirtas šasi arba keleivinis. Beje, naujojo „Ducato” bus gaminama ir nauja, net 4 tonų bendrosios masės versija, galinti vežti iki 2 t krovinį.
„Fiat” atstovų Lietuvoje teigimu, naujasis „Ducato” bus gerokai patogesnis ir krovos darbams: krovinių skyriaus slenkstis pažemintas iki 53 cm, o atstumas tarp ratų arkų padidintas iki 142 cm, o tai yra didžiausias matmuo šiame automobilių segmente.
„Ducato ne tik trauks akį, tačiau yra sukurtas taip, kad maksimaliai padidintų transporto priemonės funkcionalumą. Pavyzdžiui, automobilio buferis yra specialiai padalytas į tris dalis, tokiu būdu užtikrinant mažesnius taisymo kaštus nedidelės avarijos atveju”, – pastebėjo, „Fiat Auto S.p.A” atstovybės Lietuvoje direktorė Asta Bagdonavičienė.
Komercinio automobilio saugumą užtikrinti patikėta naujai stabdžių sistemai su visais diskiniais stabdžiais, ABS su EBD sistemoms, o kaip privalomas saugos elementas yra įrengtos vairuotojo saugos oro pagalvės. Priklausomai nuo pasirinktos versijos, jame gali būti įrengtos ir ASR bei ESP sistemos, šoninės bei keleivio saugos oro pagalvės ir kita.