Kiekvienų metų pabaigoje ir pradžioje automobilių pasaulis gyvena laukimo nuotaikomis – gamintojai tikisi apie mašinas rašančių ir rodančių žurnalistų nuosprendžių jų naujiesiems kūriniams.
Metų automobilio konkursai vyksta beveik visose Europos šalyse, skiriasi tik laimėtojų rinkimo datos. Toks maratonas tęsiasi gerus du mėnesius, o keturračiai konkursų nugalėtojai gauną teisę vadintis geriausiais ateinančių metų automobiliais.
Tai – dovana gamintojams avansu, ir jie ją stengiasi išnaudoti su kaupu. Metų automobilio vardo suteikimas labai dažnai padidina to modelio pardavimus – tai reiškia, kad žurnalistų nuomone pirkėjai pasikliauja.
Šiandien – geriausias Europoje
Šiandien paaiškės visos Europos konkurso „Car of the Year 2007” nugalėtojas. Tai – vienas reikšmingiausių tokio pobūdžio renginių.
Šiemet 58 žurnalistai iš 22 valstybių vertino 41 automobilį. Finaliniam etapui atrinkti aštuoni modeliai, nors tradiciškai būna septintukas. Taip atsitiko todėl, kad du pretendentai – „Škoda Roomster” ir „Volvo C30” – surinko vienodą skaičių balsų.
Be jų, šansų vadintis geriausiu Senajame žemyne visus ateinančius metus turi „Citroen C4 Picasso”, „Fiat Grande Punto”, „Ford S-Max”, „Honda Civic”, „Opel/Vauxhall Corsa” bei „Peugeot 207”.
Geriausiojo 2006-ųjų automobilio vardą yra laimėjęs „Renault Clio”.
Bandys pajūryje
O Lietuvoje 2007 metų automobilio rinkimai tik prasidėjo.
Į geriausiojo titulą pretenduoja 24 modeliai – „Alfa Romeo 159”, BMW X3, „Citroen C4 Picasso”, „Renault Clio Sport”, „Fiat Grande Punto”, „Ford S-Max”, „Hyundai Grandeur”, „Hyundai Santa Fe”, „Honda Civic”, „Kia Carnival”, „Kia Sorento”, „Lexus GS450h”, „Mazda MX-5”, „Mitsubishi L200”, „Nissan Murano”, „Nissan Note”, „Opel Corsa”, „Peugeot 207”, „Ssang Yong Actyon”, „Subaru Legacy”, „Suzuki Grand Vitara”, „Suzuki SX4”, „Toyota Yaris” ir „Toyota RAV4”.
Lapkričio 22-ąją Palangoje įsikurs šių pretendentų bandymų stovykla. Pajūryje parinktose trasose kandidatai ir bus bandomi. Visiems sudaromos vienodos sąlygos – pradedant degalais ir baigiant padangomis.
Lapkričio 30 dieną bus paskelbtas geriausiųjų penketukas, o „pats pats” automobilis paaiškės gruodžio 9-ąją.
Be to, remiantis gyventojų balsais, bus renkamas ir „Tautos automobilis”, tradiciškai – ir „Metų visureigis 2007”, taip pat saugiausias, ekonomiškiausias, sportiškiausias, moteriškiausias ir kitokie automobiliai.
Pernai Lietuvos 2006 metų automobiliu išrinktas „Volkswagen Passat”.
Gražiausieji – madų sostinėje
Jau paskelbti spalio pabaigoje Milane įvykusio kasmetinio gražiausių pasaulio automobilių konkurso („L’Automobile pie Bella del Mondo”) nugalėtojai.
Viename svarbiausių tokio pobūdžio renginių automobiliai buvo suskirstyti į skirtingas kategorijas – pagal dydžius bei kėbulo tipus.
Šių metų rinkimų skiriamasis bruožas buvo tai, kad jame – nė vieno amerikietiško automobilio. Specialistų teigimu, tai dar kartą įrodo, kad Naujojo pasaulio gamintojus yra ištikusi rimta krizė.
Gražiausiu tarp kompaktinių miesto automobilių tapo „Mini Cooper”, gražiausiu vidutinio dydžio hečbeku – „Volvo C30”, vidutinio dydžio sedanu – „Volvo S80”, limuzinu – „Bentley Continental GTC”, kupė – CL klasės „Mercedes-Benz”, kupė-kabrioletu – „Volkswagen Eos”, „spaideriu” – „Alfa Romeo Spider”, sportiniu automobiliu – „Ferrari 599 GTB Fiorano”, universalu – „Alfa Romeo 159 Sportwagon”, minivenu – „Citroen C4 Picasso”, krosoveriu – „Audi Q7”, retu modeliu – „Studiotorino RK Coupe”, koncepciniu – „Renault Twingo Concept”.
Jų gamintojai bus apdovanoti Milane kovo 9-ąją.
Kuris vokiškiausias?
Automobiliai skirstomi ne tik pagal išvaizdą ar ekonomiškumą, bet ir pagal tautybes. Štai Vokietijos žurnalo „Bild” užsakymu Gelzenkircheno institutas atliko apklausą, kuria siekta sužinoti, kuris modelis yra vokiškiausias.
Tiesa, teirautasi ne žmonių nuomonės apie tai, o automobiliai tirti pagal jų dalių pagaminimo vietą.
Paaiškėjo, kad labiausiai vokišku galima vadinti A, B, C, E ir S klasių mersedesus bei „Porsche 911” – 65 proc. jų detalių yra vokiškos. „Volkswagen Passat” jų turi 60 proc., dar mažiau – 55 proc. – 1-os ir 5-os serijų BMW bei „Audi A4” ir A6.
Net „Volkswagen Golf”, nors ir vadinamas „liaudies vežimu”, nėra grynakraujis „vokietis” – 50 procentų jo detalių pagaminta užsienyje. Dar mažiau dalių su užrašu „Made in Germany” – po 30-35 proc. – turi „Audi TT”, „Volkswagen Polo”, „Opel Corsa” ir „Astra”.