Krepšininkas be mašinos – nė iš vietos

Paulius Jankūnas prisipažįsta, kad automobilis jam reiškia daugiau nei vien tik susisiekimo priemonę

Dideli automobiliai – dideliems žmonėms. Atrodo, kad būtent taip derėtų apibūdinti 203 cm ūgio Kauno „Žalgirio” sunkųjį krašto puolėją Paulių Jankūną ir jo „BMW 528”. Jauną krepšininką „Kauno diena” užklupo prie nuosavo automobilio vairo.

Nuo „Peugeot” prie BMW vairo

Dideliais pasiekimais ir ankstyva karjera krepšinyje išsiskiriantis 22-ejų metų sportininkas pasakojo vairuotojo pažymėjimą gavęs vos tik sulaukęs pilnametystės. Tuo tarpu pirmąjį savo automobilį P.Jankūnas teigė įsigijęs tik praėjus maždaug pusmečiui po to, kai sėkmingai išlaikė vairavimo egzaminus ir gavo teises.

Tryliktuoju numeriu pažymėtus marškinėlius krepšinio aikštelėje vilkintis sportininkas tikina, kad šis skaičius jam neša sėkmę. Daugeliui jau nebe paslaptis, kad tamsiai žalios spalvos prabangiai atrodantis BMW automobilis, laikinojoje sostinėje važinėjantis su išskirtiniu vardiniu valstybiniu numeriu 13, priklauso būtent P.Jankūnui.

Nors daugelis baiminasi ir vengia velnio tuziną žyminčio skaičiaus, o, pavyzdžiui, automobilių sporte tokios skaičių kombinacijos nėra netgi startinių numerių sąrašuose, P.Jankūnas džiaugiasi galėdamas kelintus metus iš eilės vilkėti šiuo skaičiumi pažymėtus marškinėlius: „Tokį valstybinį numerį sumaniau įsigyti vien tik dėl to, kad ir „Žalgiryje” mano numeris tryliktas. Man šis skaičius tikrai laimingas ir aš tiesiog nekreipiu dėmesio, kad kažkas jį vadina velnio tuzinu ar panašiai”.

Dabartinis P.Jankūno turimas „BMW 528” – jau antras automobilis jo vairavimo karjeroje. Pirmiausiai krepšininkas sėdo prie „Peugeot 605” vairo, o tik vėliau įgyvendino savo didelį norą įsigyti solidų BMW. Pastarąjį vaikinas vairuoja jau apie pustrečių metų.

„Automobiliu naudojuosi, galima sakyti, ištisą parą. Kasdien važiuoju į treniruotes, universitetą ir visur kitur. Mašina man tiesiog būtina. Neįsivaizduoju, kaip be automobilio pavyktų visur suspėti. Tai tikriausiai būtų neįmanoma”, – sakė P.Jankūnas ir pridūrė, kad per treniruotes tenka gerokai pavargti, tad po jų be automobilio – beveik nė iš vietos.

Paprašytas pasakyti, kiek išlaidų pareikalauja jo turimas automobilis, krepšininkas prisipažino niekada jų tiksliai neskaičiuojantis: „Pagrindinės išlaidos – benzinui. Važinėju kasdien, tad manau, kad suma turėtų būti tikrai nemaža. Tuo tarpu stabdžių trinkeles ar kitas detales keisti tenka labai retai. Variklio alyvą keičiu, kaip ir priklauso, tik nuvažiavęs dešimt-penkiolika tūkstančių kilometrų”.

Negalėdamas įvardyti tikslios sumos, P.Jankūnas vis tik suskaičiavo, kad išlaidos kurui per mėnesį siekia maždaug 600-700 litų ir daugiau. Beje, pašnekovas pridūrė, kad visa tai priklauso ir nuo metų laiko bei sportininko užimtumo: „Pavyzdžiui, vasarą tenka labai dažnai važinėti maršrutu Kaunas -Palanga, todėl automobilis „suvalgo” tikrai daug benzino. Lygiai taip pat daug kuro mašina sunaudoja ir važinėjant mieste, bet čia kur kas trumpesni atstumai”.

Nors paprastai į „tryliktąjį” BMW krepšininkas pila A95 markės benziną, tačiau retkarčiais jis sakė pasimėgaujantis ir didesne automobilio galia, o tam neišvengiamai tenka įsigyti brangesnių A98 markės degalų. Beje, dujų įrangos P.Jankūno mašinoje nėra ir artimiausiu metu, anot jo paties, dar tikrai neatsiras. Juolab kad pastaruoju metu, pasak krepšininko, tai netgi nėra itin ekonomiška, kai suskystintos dujos automobiliams gerokai pabrango.

Vertina tvarką ir patikimumą

Paklaustas, ar tenka pačiam pridėti ranką prie išpuoselėto automobilio tvarkymo ar remonto, P.Jankūnas juokdamasis atsakė, kad kartais tenka ką nors padaryti pačiam, pavyzdžiui, žiemą nusigramdyti apšalusius langus.

„Iš tikrųjų rimtu remontu pats neužsiimu. Ką gi aš ten suremontuočiau? Vienąkart, važiuojant iš krepšinio stovyklos, buvo nuleidę padangą, tai tokią problemą, be abejo, išsprendžiau pats. Pasikeisti prakiurusį ratą man tikrai ne bėda. Lygiai taip be jokių problemų galiu pakeisti susidėvėjusius valytuvus, perdegusią lemputę ar sutvarkyti kitas smulkmenas, bet variklio pats tikrai neišardyčiau ir jo remontuoti nesiimčiau, – šypsodamasis kalbėjo krepšininkas. – Jei lauke geras oras, mėgstu pats nusiplauti mašiną. Kasdien to nedarau, bet ir neužleidžiu, kad pro purvą nieko nesimatytų. Šiandien irgi buvau plovykloje, bet kaip dažnai būna, vos tik išvažiavau iš jos švariu automobiliu, iškart pradėjo lyti. Kiti sako, kad jiems automobilis – tik priemonė nuvažiuoti nuo taško A iki taško B, bet man jis reiškia šiek tiek daugiau. Visuomet rūpinuosi, kad mašina būtų švari ir visapusiškai tvarkinga. Kartais juk tenka kažkur ir paskubėti, važiuoti kiek greičiau, todėl mašina turi būti saugi, kad nesubyrėtų kelio viduryje”.

Krepšininkas tvirtino besistengiantis, kad jo automobilis visuomet būtų ne tik blizgantis, bet ir maksimaliai saugus bei patikimas.

Vardydamas mėgstamiausias ir svarbiausiomis laikomas komforto detales, P.Jankūnas pirmiausiai juokais paminėjo saugos oro pagalves, tačiau netrukus rimtu veidu patikino teikiantis didelį dėmesį visoms šiuolaikiškoms naujovėms, kurios padidina saugumą automobilyje: „Tikiu visomis naujomis sistemomis, kurios skirtos tam, kad tik man būtų saugiau”. Humoro jausmo nestokojantis krepšininkas šyptelėjo sakydamas, kad, artėjant žiemai, didelį dėmesį skirs ir dar vienai svarbiai saugumo priemonei – žieminėms padangoms.

„Vasarą aš jau neįsivaizduoju automobilio be oro kondicionieriaus, nes per pastaraisiais metais užplūstančius karščius tikrai sunku būtų be jo išsiversti. Pirmenybę taip pat teikiu odos salonui, kuris man labiausiai patinka”, – sakė P.Jankūnas. Jei pasitaikytų proga pakeisti dabartinį BMW markės automobilį nauju, P.Jankūnas norėtų išmėginti keturiais ratais varomą „Audi”. Krepšininkas sako norintis išmėginti „quattro” sistemą žiemos sąlygomis slidžiame kelyje, mat iki šiol jam dar neteko patirti važiavimo su visų ratų pavara.

Policininkams kamuolių nedovanoja

Bene paslaptingiausiai žinomas krepšininkas atsakinėjo į klausimus, susijusius su policijos pareigūnais, prižiūrinčiais eismą: „Na, tenka su jais susidurti, bet tikrai negaliu pasakyti, kad labai jau dažnai. Įkliuvęs esu berods vienintelį kartą, kai buvau vos tik nusipirkęs pirmąjį savo automobilį ir važiavau neprisisegęs saugos diržų. Atrodo, kad daugiau baudų ir neturėjau”.

P.Jankūnas užtikrino, kad nepaisant pakankamai galingo 2,8 litro darbo tūrio variklio, jis smarkiau akceleratoriaus pedalą spusteli tik esant rimtai priežasčiai: „Viskas priklauso nuo situacijos. Kai nereikia niekur skubėt, tai ir nelekiu, o kai kažkur skubu – tenka važiuoti ir greičiau. Viską darau proto ribose. Manau, kad pastaruoju metu, esant tokiai gausybei automobilių, niekur per daug neprilakstysi”. Galiausiai pašnekovas prisipažino nesąs greičio maniakas, tačiau mėgstantis bent retkarčiais pasivažinėti ir didesniu greičiu.

Krepšininkas neneigė, kad sustabdę pareigūnai paprastai jį visuomet atpažįsta, tačiau iš to tikėtis kažkokios naudos nevertėtų. Kuklumo nestokojantis P.Jankūnas teigė niekada nemėginęs išsisukti nuo baudos ir savo, kaip žinomo sportininko, vardo neafišavęs.

Beje, su pirmuoju savo „Peugeot 605” automobiliu pašnekovas teigė kartą pakliuvęs ir į eismo įvykį. Krepšininkas iškart pripažino, kad tąkart dėl avarijos kaltas buvo jis pats: „Net nemėginau ginčytis, nes ten buvo kaltas mano žioplumas”. Apie tai, kad susidūrė su jaunu krepšininku, eismo nelaimės dalyviai, anot jo, sužinojo tik policijos įstaigoje, tačiau pastaroji detalė jokios įtakos neturėjo: „Koks gi skirtumas, ar aš krepšininkas, ar kas kitas. Jei sukėliau avariją, vadinasi, esu kaltas, ir viskas”.

Vaikinas teigė žinantis, kad muzikantai už policininkų „geraširdiškumą” jiems atsidėkoja savo kūrybos kompaktinėmis plokštelėmis, tačiau sportininkai, anot jo, panašių tradicijų dar nėra sugalvoję: „Gal ir krepšininkams tuomet reikėtų apdovanoti pareigūnus kamuoliais ar marškinėliais? Kol kas tikrai to neteko daryti ir manau, kad gal ir neprireiks. Vis dėlto jeigu jau tavo nusižengimą užfiksavo, tai už jį reikėtų ir atsakyti taip, kaip pridera”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.