Gatvės atidarymo teks palaukti

Šiemet žadėta paleisti eismą dalyje kelio prie Marvelės, tačiau darbai dėl nenuoseklaus finansavimo vėluoja

Vasarą Kauno miesto tarybos Miesto ūkio ir energetikos komiteto nariai Marvelės gatvės statybvietėje kalbėjo apie planus atidaryti dalį kelio šį rudenį. Tačiau dėl nenuoseklaus finansavimo ir biurokratinių procedūrų darbai juda lėtai.

Dabar prie Marvelės statomos dvi požeminės perėjos, tvarkoma krantinė, parengtas gruntas asfaltavimui. Visus darbus tikimasi baigti kitą rudenį.

Rangovai neskuba

Liepą miesto valdžia planavo, kad iki metų pabaigos Marvelės gatvėje bus atidarytas vienos pusės eismas. Netoli Aleksoto tilto, kur vyksta prietilčio mazgo statyba, nutiesus įvažą į naują gatvę, automobiliai būtų galėję važiuoti Č.Radzinausko tilto link. Į Aleksoto pusę mašinos judėtų per Marvelės gyvenvietę.

Gatvę tiesiančios bendrovės „Kamesta” darbų vadovas Petras Sirvydis teigė, kad dėl nenuoseklaus finansavimo negali planuoti darbų. „Jau ir taip esame atlikę darbų daugiau nei gavome lėšų – investavome savo 2 mln. litų”, – teigė jis.

Pasak darbų vadovo, įmonei dalį darbuotojų tenka siųsti į kitas statybvietes. „Negalime sutelkti visų pajėgų į vieną objektą, jei jame nėra tikslių finansavimo grafikų. Štai ir dabar apie papildomų lėšų skyrimą paaiškės tik tada, kai kelininkų sezonas jau eina į pabaigą”, – aiškino jis. Asfaltavimo darbus kelininkai bus priversti nutraukti, kai vidutinė paros temperatūra bus minusinė.

Šiuo metu dviguba asfalto danga padengta apie 800 metrų kelio. Čia dar bus pilamas trečias sluoksnis. 1,3 km ruože gruntas parengtas asfaltuoti, bet šiais metais kelias jau nebus tiesiamas. „Atšalus galėsime toliau tvirtinti krantines, baigsime lietaus kanalizacijos klojimo darbus, įrengsime dvi požemines perėjas”, – kalbėjo P.Sirvydis.

Pasak rangovų, miesto valdžia pirmiausiai turėtų rūpintis krantinių finansavimu. „Kelio tiesimo darbus galima bus atlikti sutvarkius pylimus prie Nemuno”, – sakė P.Sirvydis.

Naująjį kelią tikimasi atidaryti kitų metų rugsėjį. Prie jo bus atstatyta buvusi futbolo aikštė, prie daubos sutvarkytos vandens nutekėjimo sistemos, nes po lietaus kelių gyventojų kiemai nuolat būdavo apsemiami. Prie upės bus įrengta automobilių aikštelė, laužavietė, suoleliai.

Naujasis Marvelės kelias bus sujungtas su Aleksoto tilto prietilčio mazgu, kurį žadama baigti po metų.

Reikia daug milijonų

Marvelės gatvės statybai reikia 16,9 mln. litų, jos krantinei ir požeminėms perėjoms – 28 mln. litų. Šiais metais automobilių kelių direkcija skyrė 2 mln. litų, Savivaldybės administracija skolinosi 1,3 mln. litų.

Savivaldybės administracijos Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Algirdas Vyšniauskas sakė, kad šiais metais dar reikia imti apie 5 mln. litų paskolą. „Iš jos 2 mln. litų grąžintume rangovui, kuris jau panaudojo šia sumą iš savo apyvartinių lėšų, o už likusius pinigus būtų atliekami kiti darbai”, – kalbėjo jis.

Pasak A.Vyšniausko, dalį išlaidų tikimasi padengti iš Europos Sąjungos fondų. „Paraiška 9,5 mln. litų paramai pateikta jau seniai, jai iš esmės pritariama, tačiau labai ilgai užtruko įvairių dokumentų derinimas, tikslinimas, – sakė A.Vyšniauskas. – Pirminiame projekte buvo numatyta tik rekonstruoti senąją Marvelės gatvę, tačiau vėliau apsispręsta tiesti naują kelią, todėl teko rašyti daug patikslinimų, aiškinti, kodėl į projektą buvo būtina įtraukti krantinių sutvirtinimo darbus. Tikimės, kad kitą savaitę pagaliau gausime aišku atsakymą dėl finansavimo. Tačiau šių lėšų greitai nesulauksime ir turime galvoti apie kitus finansavimo šaltinius”.

Trūksta ir politinės valios

A.Vyšniauskas tvirtino, kad Kauno miesto tarybos Miesto ūkio ir energetikos komiteto posėdyje vasarą politikams siūlęs telkti jėgas, kad šį rudenį būtų atidaryta bent dalis gatvės. „Tai buvo galima padaryti, bet rangovai nusprendė pirmiau asfaltuoti visą kelią arčiau tilto. Tačiau labiausiai darbus trikdo nenuoseklus finansavimas”, – sakė jis.

Kai kurie valdininkai yra užsiminę, kad įvairūs suplanuoti miesto ūkio darbai nevyksta sparčiai, kaip planuojama, ir dėl politikų kaltės.

Vicemeras Antanas Balutis neneigė, kad politikai turi pakankamai svertų paspartinti arba sulėtinti kai kurių strateginių objektų statybas. „Man sunku patikėti, kad kas nors specialiai kenktų miestui dėl siaurų politinių ambicijų, – mano jis. – Tačiau tokia galimybė yra. Vis dėlto daug priklauso ir nuo Savivaldybės administracijos tarnautojų, kurie ir įgyvendina planus. Beje, tarp jų irgi gali būti vidinės trinties”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.