„Dujiniams“ automobiliams – griežtesnė apžiūra

Šis ruduo dujų įrangą savo automobiliuose susimontavusiems vairuotojams nėra pats dėkingiausias – maža to, kad pakilo dujų kaina, o ir tų pačių degalinėse trūksta, „dujines“ mašinas turintiems žmonėms padaugės rūpesčių atliekant technines apžiūras.

Nuo lapkričio 1-osios įsigalioja naujas susisiekimo ministro įsakymas, kuriuo tampa privaloma ne tik pačių automobilių, bet ir juose sumontuotos dujų įrangos apžiūra.

Anot transporto priemonių techninės apžiūros (TA) taisyklių pakeitimus rengiančių Susisiekimo ministerijos pareigūnų, taip rūpinamasi ne tik ekologine būkle, bet ir pačių vairuotojų, keleivių ar kitų eismo dalyvių saugumu.

Lietuva dujų įrangos saugumo eksploatavimo srityje niekada nebuvo pavyzdinga, ko nepasakysi apie likusias Europos Sąjungos šalis.

Pavyzdžiui, Lenkijoje per techninę apžiūrą vieno automobilio dujų įrangos patikra gali užtrukti net iki pusantros valandos, ir tai niekam pasipiktinimo nekelia, nes vairuotojai supranta – įranga turi būti saugi.

„Tiek ilgai dujų įrangos netikrinsime, tačiau ją naudojantys vairuotojai nuo šiol turės pasirūpinti keliais svarbiais dalykais dar prieš atvykstant į techninių apžiūrų centrą“, – sako Vakarų Lietuvoje technines apžiūras atliekančios bendrovės „Transkona“ generalinis direktorius Paulius Pleskovas. Anot jo, dujinės įrangos patikra turėtų trukti 12-18 min.

Nuo šiol nebereikės tokios įrangos patikros pažymos iš ją sumontavusių įmonių. Net jei vairuotojas tokią galiojančią pažymą ir turės, TA centrų darbuotojai vis tiek atliks įrangos patikrą.

Įrangą sumontavusios įmonės pažymą su neseniai pasikeitusiais reikalavimais (apie juos „Autosalone“ rašyta spalio 9 dieną) privalės turėti tik tie, kurių transporto priemonė įregistruota ir dujų įranga sumontuota po šių metų lapkričio 1 dienos.

Kita naujovė – transporto priemonės registracijos liudijime privalo būti įrašas „benzinas-dujos“. Jei jo nebus, vairuotojui teks eiti į „Regitrą“ pasirūpinti naujo liudijimo – su tokiu įrašu – gavimu.

TA centrai tikrins bendrą įrangos sumontavimą ir veikimą. Tai reiškia, kad privalės būti visi įrangos ar automobilio gamintojo numatyti šios įrangos elementai, ir jie turės būti pritvirtinti tvarkingai.

Tikrinant dujų įrangą variklis turės veikti dujų režimu, o išmetamųjų dujų emisija varikliui dirbant tiek suskystintų naftos dujų, tiek ir benzino kuru bus tikrinama atskirai ir privalės atitikti nustatytas normas (nuo 2002 m. liepos 1 d. įregistruotiems automobiliams emisijos reikalavimai bus griežtesni nei senesniems).

Viena svarbiausių naujovių – TA centre tikrinamo automobilio dujų balionas privalės būti užpildytas ne mažiau 50 proc. tūrio. Jei dujų jame bus mažiau, tai bus žymima kaip didelis trūkumas.

Puspilnio baliono reikia tam, kad būtų patikrintas įrangos sandarumas. Tą TA centrų darbuotojai darys su specialiais dujų jutikliais, o nuotėkio vieta bus nustatoma specialiomis putomis.

Pasak P. Pleskovo, matomoje dujų baliono vietoje turi būti identifikavimo lentelė su dujų baliono patikros galiojimo data. Ši patikra turi galioti ne trumpiau nei iki kitos techninės apžiūros, t.y. lengviesiems automobiliams ne mažiau nei dvejus metus. Jei kita baliono patikros data nėra pažymėta, bus kreipiamas dėmesys į baliono gamybos datą – kad jo galiojimas nesibaigtų anksčiau nei ateis kitos techninės apžiūros diena.

„Transkonos“ vadovo teigimu, „dujinių“ automobilių vairuotojams už dujų įrangos apžiūrą reikės mokėti atskirai, kadangi tai yra papildoma TA paslauga. Tiesa, įkainių Susisiekimo ministerija dar nenustatė – tai bus padaryta iki lapkričio 1-osios. Vairuotojams bus išduotas papildomas TA ataskaitos lapas.

Beje, P. Pleskovas visiems vairuotojams, nepriklausomai nuo jų automobilių kuro rūšies, primena dar vieną svarbų dalyką: „Nuo lapkričio 1-osios į TA centrus atvažiuojantys automobiliai turi būti su žieminėmis padangomis“.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

2 Responses to „Dujiniams“ automobiliams – griežtesnė apžiūra

  1. autoekologija

    Nauja LPG įrangos apžiūros tvarką bandoma nukelti

    Naujoji automobilių su dujų įranga apžiūros tvarka negarantuoja, kad dujomis varomi automobiliai bus eksploatuojami ekonomiškai, ekologiškai ir saugiai. Tvarka nepriimtina nei teisiniu, nei techniniu nei ekologiniu požiūriu.
    Teisiniu požiūriu nepriimtina todėl, kad nedetalizuota kokie rekvizitai nurodomi įrangos montuotojo išduodamoje pažymoje – įrašas, kad dujų įrangą montavo firma „RAGAI IR KANOPOS“ -nors tai irgi rekvizitas – negarantuoja, kad įvykus nelaimingam atsitikimui pilietis ras teisybę teisminio nagrinėjimo metu.
    Techniniu požiūriu tai nusikaltimas, nes nėra numatyta baliono multivožtuvo sertifikavimo patvirtinimo reikalavimas. Visi kas važiuoja dujomis ir jų balionų multivožtuvai yra be apsauginio vožtuvo yra potencialios bombos, keliančios vairuotojui, keleiviams ir aplinkiniams pavojų.
    Nėra numatyta tikrinti ar multivožtuvas neleidžia baliono užpildyti daugiau kaip 80 proc. maksimalaus jo tūrio. Užpildžius dujomis visą baliono tūrį dujų nuotekis į aplinką garantuotas.
    Ekologinių požiūriu naujos taisyklės yra nonsensas, nes neužtikrinama, kad ekologišku kuru važiuojantis automobilis ir mažiau terštu aplinką. Visame pasaulyje kovojama su automobilų daroma žalą aplinkai – jei automobilyje yra Liambda zondas privaloma statyti ir EKO sistemą. Nėra garantijos, kad to reikalavimo bus paisoma ir pas mus.
    Išvada-naujoji tvarka įvesta ne tam, kad užtikrinti sugumą važiuojant dujomis, o kad atimti iš smulkiųjų įmonių – dujų įrangos montuotojų pinigėlius imamus už dujų įrangos TA.

  2. Joris

    Oho… automobilių dujų įranga tikrinama net apie pusantros valandos? O kiek dabar trunka, gal trumpesnė? Dabar jau abejoju, kad yra tokia griežta apžiūra kaip, kad buvo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.