Už ramų miegą – penki litai

Palikti automobilį saugomoje aikštelėje ryžtasi vis mažiau klaipėdiečių.

Sumokėję pinigus, jie nėra garantuoti, kad rytą mašiną ras ten, kur palikę. Aikštelių savininkai dėl vagysčių linkę kaltinti apsimiegojusius sargus.

Beveik visos miesto automobilių aikštelės už mokestį teikia tik stovėjimo, o ne mašinų apsaugos paslaugą.

5 litai – irgi pinigas

Laikyti automobilį aikštelėje neretai kainuoja brangiau nei garaže. Klaipėdoje mėnesiui išsinuomoti mūrinį garažą galima už 50-60 Lt. Lengvojo automobilio laikymas aikštelėje kainuoja apie 75 Lt per mėnesį.

Bendrovės „Velba 7”, turinčios dvi automobilių stovėjimo aikšteles, direktorė Margarita Andriulionienė teigė, kad šis verslas jau atgyvenęs. Aikštelėse automobilius palieka tik nedidelė dalis jų savininkų.

„Automobiliai perkami lizingo būdu, iškart yra apdraudžiami, tad kam dar mokėti už jų saugojimą?” – svarstė pašnekovė.

Vadovės teigimu, įmonė per mėnesį iš aikštelės gauna nuo 12 iki 15 tūkst. litų pajamų. Tačiau šių pinigų vargiai užtenka sumokėti darbuotojams.

„Dispečeriai masiškai ėjo iš darbo, tad buvome priversti kelti atlyginimus. Kas norės dirbti už minimumą? Tačiau kelti aikštelės nuomos kainą nors penkiais litais bijome”, – sakė M.Andriulionienė.

Anot jos, jau praėjo laikai, kai aikštelės būdavo pilnos.

Abiejose įmonės aikštelėse kasdien būna užimta tik pusė visų vietų. Sėkmingiausia įmonei – Jūros šventė, kurios metu aikštelės būna perpildytos.

Vagia vieną po kitos

Šiais metais uostamiestyje iš tokių aikštelių pavogta 14 automobilių. Iš jų pareigūnai jau surado 10.

Palyginti su visų pavogtų automobilių skaičiumi (jų pavogta daugiau nei pusantro šimto), tai nėra daug. Tačiau turint omenyje, kad aikštelės saugomos ir prižiūrimos, šių nusikaltimų turėtų būti kur kas mažiau”, – teigė Vyriausiojo policijos komisariato Autotransporto priemonių grobimų tyrimo skyriaus vyriausiasis tyrėjas Vilmantas Babianskis.

Vagis labiausiai vilioja nauji, ką tik iš užsienio parvežti automobiliai, dar turintys tranzitinius numerius. Jų vertė dažniausiai siekia daugiau nei 32 tūkst. litų.

Šiose mašinose paprastai dar nėra įdiegta signalizacija, nespėta jų apdrausti.

Prasčiausia padėtis, anot pareigūno, Nemuno gatvėje esančioje aikštelėje, kuri priklauso bendrovei „Gloksinija”. Čia šiais metais pavogti jau penki automobiliai. Paskutinis – praėjusią savaitę.

„Po pirmųjų vagysčių buvo kalbamasi su įmonės vadovais, patarta griežtinti tvarką ir priežiūrą. Tačiau po kelių dienų iš tos pačios vietos pavogti dar du automobiliai. Jie jau rasti, bet nusikaltėliai neišaiškinti”, – pasakojo V.Babianskis.

Jis prisiminė neretai pasitaikančių atvejų, kai vogtą automobilį randa patys jų savininkai. Tai kelia įtarimą pareigūnams, nors įrodyti savininką prisidėjus prie nusikaltimo nepavyksta.

Žmonės mulkinami

Tyrėjo manymu, žmonės yra apgaudinėjami.

„Palikdami automobilį aikštelėje jie pasirašo ant laikino leidimo, kuriame pažymima, kad „už automobilio vagystę neatsakome”. Juk ne kiekvienas įsiskaito į tekstą. Žmonės įsitikinę, kad palieka nuosavą daiktą patikimose rankose”, – sakė V.Babianskis.

Advokatas Remigijus Jakštas tvirtino, kad bendrovė, užsiimanti transporto priemonių saugojimu, privalo prisiimti atsakomybę vagystės atveju.

„Frazė kvite, kad už vagystę įmonė neatsako, yra niekinė ir iš esmės prieštarauja įstatymui. Vagystės atveju žala bus išieškota iš įmonės. Tik po to ji gali reikalauti iš savo darbuotojo, dėl kurio kaltės įvykdytas nusikaltimas, padengti išlaidas”, – aiškino teisininkas.

Jis įvardijo du pagrindinius kriterijus, kuriais remdamasi bendrovė pati įsipareigoja saugoti automobilius.

„Pirma, iš kliento imamas mokestis už automobilio priežiūrą. Antra, aikštelės teritorija yra aptverta ir nuolat stebima. Vadinasi, įmonė visiškai atsako už transporto priemonių saugumą net vagystės atveju”, – tvirtino R.Jakštas.

Kalti sargai

Įmonės „Gloksinija” direktorius Svajūnas Škimelis dėl padažnėjusių vagysčių kaltę linkęs suversti pavaldiniams.

„Darbuotojai neatlieka savo darbo, ypač naktimis. Neretai patys savininkai išsivaro mašiną, o kitą dieną ateina pareikšti pretenzijų, kad automobilio nebėra”, – stebėjosi verslininkas.

Jo teigimu, kol vyksta ikiteisminis tyrimas dėl vagysčių, prižiūrėtojams jokios sankcijos nėra taikomos.

Įmonės vadovas tikino, kad netrukus aikštelėje bus įrengtos vaizdo kameros. Žadama nuolat stebėti ir sargų darbą.

Automobilių saugojimo aikšteles valdančios įmonės sudariusios sutartis su saugos tarnybomis.

Saugos tarnybos „Falck Security” atstovas Antanas Sabalys tikino, kad reaguojama tik į sargo iškvietimus.

„Mūsų funkcija – padėti dispečeriams. Jie turi specialų pultą, kurio pagalba iškviečia pareigūnus. Neretai pasitaiko klaidingų iškvietimų. Sargas įsikiša pultą į kišenę, nuspaudžiamas mygtukas, ir apsaugos darbuotojai atvyksta be reikalo”, – aiškino A.Sabalys.

Saugos tarnybos atstovo nuomone, užtikrinti automobilių saugumą turėtų pati įmonė. Daugelyje aikštelių būtina gerinti ir apšvietimą.

Vietoj metalinės užtvaros reikėtų įrengti vartus. Pareigūnas prisiminė atvejį, kai mašiną nusikaltėliai pavogė pralaužę metalinę užtvarą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.