Kas sieja vyrą iš „Marlboro” cigarečių reklamos, Hamletą ir Kalėdų Senelį?
Ogi tai, kad šie išgalvoti personažai padarė realų ir didžiulį poveikį žmonijai ir pasauliui, rašo Jungtinėse Valstijose išleistos knygos „101 įtakingiausia, bet niekada neegzistavusi asmenybė” autoriai.
Leidinį ketvirtadienį pristatė interneto svetainė „BBC News”.
Knygos autoriai sudarė sąrašą, į kurį įtraukti iš mitų, literatūros ir reklamos žinomi personažai, padarę, jų manymu, didžiausią poveikį žmonių elgesiui ar netgi pakeitę istorijos eigą.
Jame pirmą vietą užima „Marlboro” reklamos vyras, prisidėjęs prie to, kad milijonai rūkalių mirtų nuo plaučių vėžio.
Didysis Brolis iš Džordžo Orvelo romano „1984” šiame reitinge yra antras, o karalius Artūras, kadaise laikytas istorine asmenybe, – trečias.
Kalėdų Senelis kiekvienų metų ketvirtąjį ketvirtį daro poveikį ekonomikai, todėl autoriai sąraše paskyrė jam ketvirtą vietą.
Tolesnes vietas užėmė Hamletas, Frankenšteinas, Romeo ir Džuljeta, taip pat lėlė Barbė, kuri, knygos autorių nuomone, mums primetė nepasiekiamą grožio standartą.