Miesto valdžia nežino, kas yra maršrutinis taksi

Vakar maršrutinių taksi vežėjų prašymą pakoreguoti ženklo „Sustoti draudžiama” Klaipėdos mieste išdėstymo schemą svarsčiusi Savivaldybės saugaus eismo komisija išsiskirstė taip nieko ir nenusprendusi.

Tarp mikroautobusų vairuotojų kilusio sąmyšio priežastis – spalio 11 dieną įsigaliojęs Vyriausybės nutarimas, kuriuo buvo pakeistos kai kurios Kelių eismo taisyklių nuostatos.

Tarp jų – ir nauji ženklo „Sustoti draudžiama” reikalavimai. Iki tol šis kelio ženklas maršrutinių taksi ir neįgaliųjų vairuojamų transporto priemonių atžvilgiu nebuvo taikomas. Dabar ši privilegija panaikinta, o šio draudimo nepaisantiesiems grasoma nuo šimto iki pusantro šimto litų baudomis.

Komisijos nariams ėmus gilintis į klausimo esmę, Eismo priežiūros skyriaus atstovai pareiškė, kad dėl to, jog šiandien susiklostė tokia daug kam nepriimtina padėtis, esą kalti visai ne kelio ženklai. Kur kas svarbiau esą išsiaiškinti, ką mes apskritai vadiname maršrutiniu taksi.

Pagal naująsias kelių eismo taisykles, maršrutinis taksi – tai transporto priemonė, vežanti keleivius reguliariais reisais nustatytu maršrutu ir sustojanti tik specialiai jai nustatytose vietose.

Vadovaujantis šia nuostata, reikėtų visoms atsakingoms tarnyboms kartu su maršrutinių taksi vežėjais aptarti, kur tokios vietos galėtų būti įrengtos, paruošti specialią jų išdėstymo mieste schemą, priimti atitinkamą sprendimą ir imtis jį įgyvendinti.

Tuo tarpu, sakė VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” vadovas Gintaras Neniškis, įstatymui prilygintinas Transporto kodeksas teigia, kad maršrutinis taksi gali sustoti ten, kur tai nėra draudžiama. Pasak G. Neniškio, minėtame dokumente apie kokias nors specialiai šiai transporto priemonei skirtas stoteles neužsimenama.

Komisijos nariai, įžvelgę tarp šių teisės aktų esant prieštarą, priėmė saliamonišką sprendimą – pavedė viską išsiaiškinti Savivaldybės administracijos juristams ir Transporto tarnybai, o jei ir šie nieko nenutars, – kreiptis išaiškinimo į nutarimą dėl Kelių eismo taisyklių pakeitimų palaiminusią Vyriausybę.

Nieko nesupratę liko ir komisijos verdikto pasiklausyti atėję maršrutinių mikroautobusų vairuotojai. „Gerai dar kad mūsų policija tolerantiška – kol kas nepurto, – sakė individualios įmonės vadovas Vaidotas Šimkus, – nes priešingu atveju dirbti būtų visiškai nebeįmanoma, o ir baudų neišsimokėtume.”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.