Kranas neįstengė pakelti didžiulės nuolaužos

UAB „Garant”, Klaipėdos uoste keliančios nuskendusių laivų nuolaužas, prezidentas Vasilijus Pigarevas sako, jog bendrovė yra visiškai pasirengusi baigti nuolaužų kėlimo darbus, kurių liko 2-3 dienoms.

Tačiau jai teks laukti, kol į Klaipėdos uostą vėl atplauks Nyderlandų kompanijos plaukiojantysis kranas „Matador”.

Kranas, kurio keliamoji galia – 1500 t iš Klaipėdos išplaukė spalio 12 d. 24 val. Jis Lietuvos uoste prastovėjo 10 parų, tačiau dėl prastų oro sąlygų galėjo dirbti tik 3,5 paros. Dėl krano buvimo Klaipėdoje Nyderlandų bendrovė jau prarado apie 100 tūkst. eurų vertės užsakymą, kurį turėjo perleisti kitai bendrovei. Daugiau laukti ji nenorėjo, nors darbų beliko Klaipėdoje tik kelioms dienoms. Kitas užsakymas Roterdame, iki kurio kranui plaukti reikia 5,5 paros. Tad tik vakar jis turėjo pasiekti šį uostą.

Praėjusią savaitę iš vandens buvo keliami didžiuliai metalo luitai. Buvo vykdomi laivo „Rudolf Breitcheid” (ilgis – 64 m, plotis – 18 m, aukštis – 11 m, nuskendo 1988 m. ir gulėjo prie šiaurinio molo iš jūros pusės), tanklaivio „Globe Assimi” (ilgis – 170 m, plotis – 24 m, nuskendo 1982 m. dėl laivo valdymo klaidų ir uraganinio vėjo prie šiaurinio molo) nuolaužų iškėlimo darbai.

Iki užpraėjusios savaitės vyko nuolaužų pjaustymo, grandinių pravėrimo, smėlio atsiurbimo po vandeniu darbai. Jie užsitęsė, nes oro sąlygos darbų rajone buvo blogesnės negu planuota, todėl narai ilgą laiką negalėjo vykdyti nuolaužų pjaustymo darbų.

Praėjusių metų vasarą „Garanto” nuomotas danų kranas „Samson”, kurio keliamoji galia – 800 t bandė dalį nuolaužų iškelti, tačiau pasirodė, kad jo keliamoji galia per maža. Užtat praėjusią savaitę nuolaužas kėlė iš olandų kompanijos „Boon & Mees” nuomojamas kranas „Matador”. Šio krano reikėjo laukti visą vasarą, nes tokių kranų Baltijos jūros ir aplinkiniuose regionuose yra nedaug. Iki olandų krano atvykimo, UAB „Garant” mažesnių kranų ir kitų priemonių pagalba jau buvo iškėlęs 1 878 tonas nuolaužų.

Šiemet spalio 11 d. apie 19. 30 val. ištraukta didžiausia iki šiol laivo nuolauža, kuri svėrė apie 850 tonų. Ją ištraukė kranas „Matador” iš smėlio sluoksnio, kuris vietomis siekė net 3 – 4 m. Keliant tą didžiąją „Globe Assimi” nuolaužą, kurią labai tvirtai laikė smėlis, laivo bortas nuo korpuso atitrūko kaip popierius ir dar 100 t metalo liko po smėliu.

Uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius pats organizavo ir iš Laivų eismo tarnybos bokšto kontroliavo tokios didžiulės nuolaužos vilkimo operaciją. Ji buvo pakrauta ant baržos, su kranu nuvilkta ir apie 2 val. nakties iškrauta ant 67 krantinės. Vilkimo karavaną lydėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos gelbėjimo laivas „Šakiai”, pasirengęs bet kuriuo momentu ateiti į pagalbą, bei budinti naftos surinkėjų komanda. Vilkimo operacija praėjo sklandžiai ir nesutrikdė intensyvios laivybos uoste.

Spalio 12 d. darbai vyko prie nuskendusio laivo „Rudolf Breitcheid” nuolaužų, prie šiaurinio molo iš jūros pusės. Tądien buvo numatyta analogiška kitos iškeltos didžiulės motorlaivio „Rudolf Breitcheid” nuolaužos vilkimo operacija, turėjusi užtrukti apie vieną valandą. Deja, kranas „Matador” 1000 tūkst. tonų sveriančio laivagalio neįstengė pakelti, jis nuvilktas į seklumą ties Melnrage ir paliktas.

Sutartį dėl laivų nuolaužų, esančių prie šiaurinio ir pietinio bangolaužių, iškėlimo su tarptautinį konkursą laimėjusia UAB „Garant” Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė užpernai kovo 23 d. Pagal sutarties sąlygas minėta bendrovė privalo iškelti apie 5 500 tonų laivų nuolaužų. Klaipėdos uoste nuskendusių laivų nuolaužų iškėlimo darbai pradėti 2004 m. liepos 15 d.

Beje, 1994 m. nuskendusio plaukiojančio krano SPK-15 nuolaužų, gulėjusių prie pietinio molo iš vidinės kanalo pusės, iškėlimo darbai visiškai baigti.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.