Rytoj, spalio 19 d., Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre prasideda dešimt dienų truksiantis premjerinis Piotro Čaikovskio operos „Eugenijus Oneginas” maratonas.
Ši dviejų veiksmų opera pagal legendinį Aleksandro Puškino romaną eilėmis ir P. Čaikovskio muziką į Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą sugrįžta trečią kartą. Pirmą kartą prieš 50 metų „Eugenijaus Onegino” pastatymui uostamiestyje susibūrė Liaudies opera. Antrą kartą kūrinys buvo pastatytas 1992 metais.
Trečiojo „Eugenijaus Onegino” pastatymo tikslas, pasak teatro vadovės Audronės Žigaitytės-Nekrošienės, – sukelti visos Vakarų Lietuvos operos bičiulių sąjūdį ir padėti tvirtus pamatus naujojo teatro pastatui.
Todėl „Eugenijus Oneginas” pristatomas kaip eksperimentinis, novatoriškas kūrinys. Jame pirmą kartą naujuose – režisieriaus, scenografo, ir choreografės amplua – debiutuoja aktorius ir režisierius, TV ir radijo laidų vedėjas, vienas iš „Keistuolių” teatro įkūrėjų Sigutis Jačėnas, dailininkas Arvydas Nekrošius bei baleto solistė Inga Briazkalovaitė.
„Eugenijus Oneginas” – pirmoji opera Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, pastatyta per labai trumpą laiką – per mėnesį. Pagrindinius vaidmenis operoje sukūrė konkurso būdu atrinkti jauni solistai, Lietuvos ir Latvijos aukštųjų muzikos mokyklų absolventai.
Netikėta bus ir „Eugenijaus Onegino” scenografija, pirmą kartą sukurta naudojant naujas technologijas.
Choreografė I. Briazkalovaitė pajuokavo, jog šioje operoje bene pirmą kartą choro artistai net 7 minutes šoks valsą.
Didžiausia naujojo „Eugenijaus Onegino” intriga ta, jog kūrinio statytojai pakeitė P. Čaikovskio muzikinę dramaturgiją. Operos veiksmas prasidės ne nuo pradžių, kaip parašė kompozitorius, o nuo trečiosios scenos, nuo pokylio.