“Mikriukai” bet kur nebestos

Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių pataisoms, vežėjams draudžiama sustoti net viešojo transporto stotelėse

Pasikeitus Kelių eismo taisyklėms (KET), maršrutiniai taksi jau nebegalės ignoruoti draudžiančio sustoti ženklo. Vakar apie šią naujovę, įsigaliojusią nuo trečiadienio, keleivinio transporto vairuotojams pranešė policijos pareigūnai, kurie nuo ryto pažeidėjams rašė protokolus ir skyrė 100-150 litų dydžio baudas.

Šį kartą Kauno policija užmiršo ilgus metus puoselėtą tradiciją rengti keleto dienų akcijas, kurių metu eismo dalyvius ne bausdavo, o įspėdavo apie naujausius KET pokyčius.

Policija ilgai nedelsė

Vakar nuo ryto miesto centrinėse gatvėse buvo galima pastebėti kaip niekad gausias policijos pajėgas. Pareigūnai stovėjo net Vyriausiojo policijos komisariato pašonėje ir daugiausia stabdė maršrutinius mikroautobusus, kurie įprastose vietose stabtelėdavo išleisti keleivių.

Paaiškėjo, kad tokie reidai surengti ne be reikalo – nuo trečiadienio, kaip skelbia „Valstybės žinios”, įsigaliojo Kelių eismo taisyklių pakeitimai, tarp kurių yra numatyti nauji ženklo „Sustoti draudžiama” galiojimo reikalavimai. Iki šiol šio draudžiamojo ženklo privalėjo paisyti visi ratuoti eismo dalyviai, išskyrus maršrutinį transportą ir skiriamuoju ženklu „Neįgalusis” pažymėtas transporto priemones. Nuo užvakar šis ženklas negalioja tik neįgaliųjų autotransportui.

Apie tokius pasikeitimus ir maršrutinių taksi vairuotojai, ir firmų vadovai vakar išgirdo iš policijos pareigūnų, kurie suskubo tikrinti, kaip vykdomi nauji teisės aktai.

Vairuotojai sulaukė baudų

„Supraskit, mes kasdien „Valstybės žinių” neskaitome ir apie tokias naujienas nieko negirdėjome. Tuo iš karto pasinaudojo policija, surengusi drastišką baudų rašymo akciją. Po tokių reidų Kaunas gali likti be „mikriukų”, – neslėpdamas apmaudo „Kauno dienai” teigė Romas Vadeika, kurio įmonės mikroautobusai aptarnauja dalį 37-ojo maršruto.

Kelių eismo taisyklių nuostatos tapo naujove ir kitiems vežėjams.

Nerijaus Vaitkūno įmonės, aptarnaujančios 11 ir 43 maršrutus, vairuotojams taip pat teks mokėti baudas.

„Nuo ryto kilo nemažai konfliktų, nes keleiviai norėjo išlipti jiems įprastose vietose, o ten stovi draudžiantys ženklai. Jeigu apie šiuos pasikeitimus būtume žinoję iš anksto, būtume numatę vietas, kur iš tiesų negalima sustoti. Dabar jau aišku, kad bet kur keleivių išleisti nebegalėsime”, – aiškino N.Vaitkūnas.

Sumažės chaoso?

Vežėjai suskubo skaičiuoti visus gatvėse sustatytus ženklus, draudžiančius sustoti. Verslininkai įsitikino, kad, pavyzdžiui, Vytauto prospekte beveik niekur negalima sustoti.

„Vaikų jau nebegalėsime išleisti prie S.Dariaus ir S.Girėno mokyklos. Keleivius galėsime išleisti tik stotelėje, o nuo jos dar reikės pereiti gatvę iki mokyklos. Ar taip vaikams tikrai bus saugiau nueiti į mokyklą?” – retoriškai klausė N.Vaitkūnas.

Prie Klinikų „mikriukai” iš viso neturės kur sustoti, nes galinio maršruto stotelėje dažnai stovi po du tris troleibusus.

Vakar išaiškėjo dar viena kurioziška situacija – viešasis transportas teoriškai negali sustoti net ir kai kuriose stotelėse, mat prieš jas stovi ženklai „Sustoti draudžiama”. Tačiau vakar policija autobusų ir troleibusų vairuotojų nebaudė, nors to ir reikalauja Kelių eismo taisyklės.

Apie tokią padėtį taip pat tik vakar sužinojo Savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras. Jis sakė, kad galbūt kai kuriose gatvėse, kur netrukdo eismas, ženklai bus pakeisti ir „mikriukai” galės sustoti ne tik stotelėse. Tai spręs Saugaus eismo komisija.

„Pripažinkime, kad mikroautobusai, galėdami nepaisyti draudžiančių sustoti ženklų, mieste iki šiol sukurdavo nemažai avarinių situacijų ir spūsčių”, – teigė P.Keras.

Vykdė KET priežiūrą

Tuos pačius argumentus „Kauno dienai” vardijo ir Patrulių rinktinės vadas Remigijus Balandis, nusistebėjęs, kodėl policija turėjo informuoti vairuotojus apie KET pasikeitimus, kai apie tai buvo diskutuojama beveik metus.

„Pasikeitimai galioja nuo trečiadienio, o mes priemonių ėmėmės tik ketvirtadienį. Mūsų pareiga vykdyti Kelių eismo taisyklių priežiūrą. Tą ir darėme”, – aiškino R.Balandis, priminęs, kad įstatymų nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia.

Atsakydamas į klausimą, kodėl taip pat principingai nebuvo baudžiami troleibusų ir autobusų vairuotojai, stojantys stotelėse, kur tai daryti draudžia ženklai, Patrulių rinktinės vadas sakė, kad pareigūnai savo darbe turi ne aklai laikytis įstatymų raidės, o vadovautis teisingumo ir protingumo kriterijais.

Tiesa, Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos tinklalapyje internete vakar dar buvo galima rasti seną KET redakciją.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

3 atsiliepimai į "“Mikriukai” bet kur nebestos"

  1. ted

    dievaz policija eilini karta kelia sau autoriteta 😀

  2. uuu

    parode eilini karta policija savo zmoniskuma.Juk reikia tam laiko,nors menesio,ko noret is eilinio policininkelio,kad vadukai issidirbineja.Ten policijoj sako sukeliama dirbtine itampa,o tada sitie eiliniai isleke atsiperka ant zmoniu.Na te aisku ir vadai policijoj dirba ne is geruju,kurie niekur nepritape.Gaila,kad Lietuvoj policininkas zmogui ne patarejas,o priesas,juk kelias dienas reikejo perspet,cia gi ne gaisras

  3. ash

    taip ir turi but jus vishtgaidzhiai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.