“Kauno rudens” finiše – kauniečių triumfas

Baigiamajame Lietuvos automobilių ralio čempionato etape startavo 55 ekipažai, o finišą pasiekė vos 35

Šeštadienio pavakarę finišavusiame ralyje „Kauno ruduo 2006” pirmą kartą savo sportinėje biografijoje nugalėtojo titulą pelnė kaunietis lenktynininkas Vytautas Švedas, važiuojantis su patyrusiu šturmanu Žilvinu Sakalausku, o antrose varžybose iš eilės antrąją vietą užėmė jaunasis sportininkas Vilius Rožukas, talkinamas Audriaus Šošo.

Čempionai pasiekė tikslą

Ralis „Kauno ruduo 2006”, skirtas vienų žymiausių šalies automobilių sporto meistrų Kastyčio ir Arvydo Girdauskų atminimui, sudėjo paskutinius taškus šiųmečio Lietuvos automobilių ralio atviro čempionato galutinėje įskaitoje. Kaip aiškino varžybų spaudos centro vadovas Juozas Mažeikis, nepaisant daugkartinio Lietuvos ralio čempiono Roko Lipeikio įgytų tvirtų lyderio pozicijų bei surinktų 88 taškų, čempionato intriga vis tiek išliko iki pat paskutiniųjų baigiamojo etapo metrų ir tai neabejotinai aštrino kovas tarp sportininkų. Tapti šių metų čempionais viltis tebepuoselėjo ir Vytautas Švedas, kurio sąskaitoje buvo 71 taškas, ir Saulius Girdauskas, „taupyklėje” turėjęs 63 taškus.

Vis dėlto R.Lipeikis su šturmanu Renatu Vaitkevičiumi žiūrovų ir savo varžovų nuostabai pateikė kiek netikėtą siurprizą: pagrindinis pretendentų į ralio bendrosios įskaitos laimėtojus ekipažas po pirmųjų keturių greičio ruožų buvo neįprastai kuklioje lyderiams – tik dešimtoje – vietoje.

Žinantieji užkulisių peripetijas tuo pernelyg nesistebėjo, nes šiam ekipažui aktualiausia buvo baigti ralį bei įsirašyti dar bent kelis įskaitinius taškus, o tada jie varžovams taptų nebepavejami.

„Pasirinkome tokią taktiką dėl to, kad mūsų ekipažas dar neprasidėjus šių metų sezonui kėlė sau pagrindinę užduotį – apginti čempionų titulą. Šiam tikslui buvo būtina pasiekti finišą, o kad tai padarytume, iki maksimumo sumažinome techninių gedimų riziką išimdami iš automobilio daugumą sportinių detalių, kad niekas nesulūžtų”, – kalbėjo čempiono titulą apgynęs R.Lipeikis.

Pavojinga trasa koregavo rezultatus

Ankstyvą šeštadienio rytą pirmajame 6,2 kilometro ilgio Prienų greičio ruože ralio batalijos prasidėjo kiek netikėtai, nes didžiausią spartą demonstravo anaiptol ne pagrindiniais favoritais laikyti sportininkai.

Pirmąjį greičio ruožą laimėjo jaunas sportininkas Vilius Rožukas, antrąjį – Arūnas Strumskis, o trečiąjį – dar nepraradęs vilčių tapti pirmenybių laimėtoju Vytautas Švedas.

Daugelį žiūrovų nustebino ir gana maži vidutiniai greičiai, nesiekę nė 100 kilometrų per valandą. Jau susipažindami su būsima varžybų trasa sportininkai skundėsi, jog varžybų išvakarėse pliaupęs lietus gerokai apgadino žvyro dangą, kuri tapo minkštesnė bei gerokai pavojingesnė.

Įpusėjus raliui, kai sportininkai jau buvo įveikę keturis greičio ruožus iš varžybų programoje numatytų aštuonių, pirmavo Arūno Strumskio ir Lino Skardžiuko ekipažas su „Subaru Impreza STI”. Tačiau lyderių persvara prieš jiems ant kulnų atkakliai mynusius Saulių Girdauską ir Paulių Urboną, vairavusius „Mitsubishi Lancer Evo VII”, buvo daugiau nei trapi – vos 1,8 sek.

Trečiąją poziciją išsaugojo V.Rožukas su A.Šošu, važiuojantys su „Mitsubishi Lancer Evo VII”. Jie beveik 9 sekundėmis atsiliko nuo lyderių ir tiek pat lenkė ketvirtoje vietoje buvusius V.Švedą su Ž.Sakalausku, kurie vairavo „Mitsubishi Lancer Evo IX” automobilį.

Vicečempionas džiaugėsi pergale

Paskutinis, penktasis, etapas akivaizdžiai įrodė, kad aršios sportininkų kovos ralio trasose privalo tęstis iki pat finišo.

Vykstant atkakliai kovai net dėl dešimtųjų sekundės dalių, prieš paskutinę greičio rungtį S.Girdauskas su P.Urbonu jau buvo susikrovę pakankamai „saugią” laiko atsargą, kuri jiems beveik garantavo šio ralio nugalėtojų laurus. Tačiau nelauktai visą buvusią jau beveik aiškią ne tik lyderių, bet ir visų potencialių prizininkų rikiuotę sumaišė būtent šis paskutinis ralio programoje ilgiausias – 31 kilometro ilgio Varkalės greičio ruožas, kurį, kaip ir visus kitus, sportininkai privalėjo įveikti po du kartus.

Važiuojant jį net trys pirmaisiais smuikais griežę lenktynininkai – S.Girdauskas, A.Strumskis ir D.Jocius – prakirto priekines kairiąsias savo automobilių padangas, kurias teko keistis patiems ekipažų nariams, nesitikint niekieno pagalbos. Vieniems šį darbą sekėsi atlikti greičiau, kitiems – lėčiau, tačiau tokia klastinga lemtis nebeleido nė vienam iš jų puoselėti net menkiausių vilčių užkopti ant nugalėtojų pakylos.

A.Strumskis paskutiniojoje ralio rungtyje dėl prakiurusio rato užtruko papildomai apie keturias minutes, o S.Girdauskas – maždaug penkias. Tuo tarpu D.Jocius šiame greičio ruože finišą pasiekė paskutinis, keičiant ratą sugaišęs net dvylika minučių: „Nesėkmė ištiko labai nedėkingoje vietoje. Automobilio keltuvas tiesiog smigdavo į žemę, o be to, šturmanas netyčia susižalojo ranką, todėl turėjau ją sutvarstyti. Važiuoti be rato nesiryžome, nes tai būtų automobilio laužymas”.

Kai šie ekipažai priverstinai keitė padangas, pro juos viesulu prašvilpė V.Švedo ir Ž.Sakalausko „Mitsubishi Lancer Evo IX” automobilis. Jaunajam lenktynininkui tai buvo pirmasis jo sportinėje biografijoje laimėtas šalies ralio čempionato etapas, kuriuo ne ką menkiau džiaugėsi ir jo šturmanas.

Ralio „Kauno ruduo 2006” komandų ginčą laimėjo „Juta-Statoil” ekipa, surinkusi 55 taškus ir pasiekusi išties unikalų rekordą, mat ji šiemet laimėjo visų šalies automobilių ralio atviro čempionato etapų varžybas.

Antrus metus iš eilės Lietuvos ralio vicečempionu tapęs ir N4 klasės lyderio pozicijų konkurentams neužleidžiantis V.Švedas, džiaugdamasis šia savo pergale, pripažino, kad tai nulėmė ir varžovų nesėkmės.

Antrąkart antroje vietoje

Ralyje „Kauno ruduo 2006” antri, kaip ir prieš tai vykusiame „Aplink Lietuvą”, liko V.Rožukas ir A.Šošas, vairavę „Mitsubishi Lancer Evo VII” ir nuo nugalėtojų atsilikę mažiau nei pusantros minutės. Trečiąja bendrosios įskaitos vieta paskutiniajame čempionato etape džiaugėsi Audrius Gimžauskas su šturmanu Kęstučiu Girštautu, o aukštą ketvirtąją poziciją šįkart iškovojo dar vienas jaunas talentas – Dominykas Butvilas, talkinamas tėvo Valdo. Penktoji vieta atiteko Modesto Jako ir Ramūno Babachino ekipažui, o tik šešti finišo liniją kirto ralio favoritais laikyti R.Lipeikis su R.Vaitkevičiumi.

Nepaisant to, kad tai buvo prasčiausias šiemet šio ekipažo pasiekimas, regis, jam niekas nesutrukdys džiaugtis čempionato bendrosios įskaitos nugalėtojų laurais. Galutinę čempionato nugalėtojų bei prizininkų rikiuotę Lietuvos automobilių sporto federacija žada patvirtinti ketvirtadienį.

Paskutiniajame greičio ruože patirtos apmaudžios nesėkmės A.Strumskio ir L.Skardžiuko ekipažą nubloškė į aštuntąją vietą, o S.Girdausko ir P.Urbono duetas finišavo iškart po jų. Tuo tarpu greičiausiųjų ketvertuke beveik visas varžybas laikęsis D.Jociaus ir K.Torrau tandemas turėjo tenkintis neįprastai jiems žema tik 31-ąja bendrosios įskaitos vieta.

Nepasisekė ir K.Torrau broliui Mariui, kuris talkina žiūrovų visuomet karštai palaikomam Dovilui Čiutelei. Jų vairuojama „Lada 2105 VFTS”, sugedus automobilio elektros sistemai, sustojo jau antrajame greičio ruože.

Iš 55 ralio batalijas pradėjusių ekipažų finišo liniją kirto 35. Daugumą jų sustabdė gedimai, o rimtą avariją jau pačioje ralio pradžioje patyrė tik vienas Edgaro Sėlio ir Armino Abendo ekipažas. Nors jų „Lada 2105 VFTS” sudaužyta beveik nepataisomai, patys sportininkai nukentėjo nesmarkiai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Sportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.