Švediškų automobilių atstovai, bandomiesiems važiavimams pateikę keletą naujų SAAB modelių, supažindino ir su ekologiškuoju „SAAB BioPower”.
SAAB gamintojai galingų 9-3 ir 9-5 AERO modelių gamą papildė ekologiškaisiais 9-5 „BioPower”. Jų 2 litrų (180 AG) varikliai naudoja 104 oktaninio skaičiaus 85 proc. etanolį. Kitaip sakant, beveik gryną spiritą, nedaug praskiestą įprastu benzinu. Juokaujama, jog tai padaryta neva dėl to, kad alkoholio mėgėjai nesiurbtų spirito tiesiog iš bako. Biodegalai jau gaminami bei naudojami ir Lietuvoje, tik priešingomis proporcijomis. „LUKoil” degalinėse parduodamą 92e5 biobenziną sudaro įprastas benzinas, turintis 5 proc. etanolio. Nenuostabu, jog ekologiškus degalus naudojantis 9-5 „BioPower” – itin draugiškas aplinkai. Tačiau įdomiausia, kad šis SAAB modelis galingumu ne tik nenusileidžia įprastiems automobiliams, bet dar ir pranoksta juos.
Padidėja galia
Didelis etanolio oktaninis skaičius leidžia pasiekti „SAAB 9-5 BioPower” varikliui net 30 AG. Pagerėja ir kitos automobilio techninės savybės. Iki 100 km/h „SAAB 9-5 BioPower” sedanas įsibėgėja per 8,5 sek., o įprastu benzinu varomas „SAAB 9-5” sugaišta tam daugiau kaip 9,8 sekundės. „SAAB 9-5 BioPower” universalo įsibėgėjimo rodikliai, palyginti su tradicinio, atitinkamai – 9 ir 10,2 sekundės. „SAAB 9-5 BioPower” sedanas, įjungus 4-ą pavarą, nuo 60 iki 100 km/h greitį pasiekia per 8,6 sek., o universalas – per 9,4 sekundės. Tuo metu įprastos benzininės sedano ir universalo versijos tokiam pagreitėjimui sugaišta 9,6 ir 10,4 sekundės. „SAAB 9-5 BioPower” sedanų ir universalų sūkio momentas siekia 280 niutonmetrų, o įprastų benzininių modelių – 240 niutonmetrų. Ne mažiau svarbus dalykas yra tai, kad į „SAAB 9-5 BioPower” baką galima pilti ir įprastą benziną, nes jis varikliui nedaro jokios žalos. O štai tradiciniam jėgos agregatui 85 proc. etanolis visiškai netinka.
Pigiau ir patogiau
Atrodytų, reikia ploti rankomis ir skubėti pirkti „SAAB 9-5 BioPower”. Deja, Lietuvoje kol kas nėra nė vienos degalinės, kurioje būtų galima įsipilti 85 proc. etanolio. Švedai, bandymams į Lietuvą gabendami automobilius „SAAB 9-5 BioPower”, pripylė pilnus bakus etanolio ir dar pasiėmė atsargų. Beje, netolimoje Švedijoje situacija visiškai kitokia – kaip dangus ir žemė. Čia veikia platus degalinių, parduodančių 85 proc. etanolį, tinklas. Šioje Skandinavijos šalyje ekologiškiems automobiliams suteikta „žalia šviesa” (tiesioginiu požiūriu ir nė kiek neperdedant). Tiesa, „SAAB 9-5 BioPower” 20 proc. brangesni už analogiškus įprastus modelius. Tai, ko gero, vienintelis minusėlis, bet jį atperka kiti aspektai. Visur kitur, kad ir kur bakstelėtum pirštu, – tik pranašumai. Pirma, Švedijoje 85 proc. etanolis yra 20 proc. pigesnis už benziną ir dyzeliną. Antra, „SAAB 9-5 BioPower” pasižymi patogesne eksploatacija, nes šiems automobiliams taikomos mokesčių lengvatos ir papildomos nuolaidos. Tai leidžia sutaupyti lygiai pusę transporto priemonės metinių mokesčių. Be to, Švedijoje „SAAB 9-5 BioPower” savininkas gali nemokamai statyti automobilį miesto centre.
Primena lėktuvus
Galingiausi įprastu benzinu varomi nauji „SAAB 9-3 AERO 2,8 Turbo” (250 AG) ir „SAAB 9-5 AERO 2,3 TurboS” (260 AG) automobiliai pasiekia maksimalų 250 km/h (ribojamas elektronikos) greitį, iki 100 km/h įsibėgėja atitinkamai per 6,7 ir 6,9 sekundes. SAAB iki šiol puoselėja aviacijos įvaizdį, nors šių automobilių įmonė jau prieš šešiolika metų atskirta nuo lėktuvų gamyklos. „SAAB Automobile AB” pavaldi koncernui „General Motors”. SAAB („Svenska Aeroplan AktieBolaget”) kompanija įkurta 1937 metais kaip karinių ir civilinių lėktuvų gamintoja. Pirmas automobilis – SAAB 92 – dienos šviesą išvydo 1947-aisiais.