Atgijęs „Ugnies veidas”

Trečiadienį, spalio 4 d., į Nacionalinio dramos teatro mažąją sceną po dviejų metų pertraukos grįžta Oskaro Koršunovo režisuotas spektaklis „Ugnies veidas” pagal šiuolaikinio vokiečių dramaturgo Marius von Mayenburg pjesę. Lietuvoje sukėlęs šoką, spektaklis tapo geidžiamiausiu tarptautinių festivalių svečiu ir buvo įtrauktas į geriausių šiuolaikinių pjesių pastatymų antologiją. Spektakliu „Ugnies veidas” OKT / Vilniaus miesto teatras tęsia aštuntąjį sezoną, kurį pradėjo tarptautiniu teatro festivaliu „Sirenos” bei gastrolėmis „Pasaulio teatrų festivalyje” Zagrebe greta garsiausių šiuolaikinio teatro žvaigždžių: Levo Dodino, Peterio Brooko, Jano Fabre, Danio Manfredini.

Klasikinis kartų nesusišnekėjimas „Ugnies veide” įkaitinamas iki degimo ir tampa tragedija. Režisierius O. Koršunovas atvirai demonstruodamas pjesėje „užkoduotą” žiaurumą, sukuria nirtulingą košmarą, skleidžiantį degančių kūnų kvapą. Penki personažai: nevykę tėvai, sūnus ir dukra, siejami kraujomaišos, ir dukros draugužis – „normalus”, pavydus, tinkamas reprodukcijai. Tėvai, kurie myli savo vaikus, tačiau vengia su jais elementariai kalbėtis, spręsti jų (ne)vaikiškas problemas. Niekas nieko nesmerkia, neteisina ir nesiteisina – visi nuo pat pradžių yra pasmerkti.
„Kūrinio tema iš manęs pareikalavo tokio stiprumo inscenizacijos, kuri sugebėtų išreikšti visapusišką neurotinį pasimetimą ir iracionalią baimę, lydinčią dabartinius laikus. Viską, iš ko susideda mūsų buvimas šiame beprotiškame pasaulyje”, – sako režisierius O. Koršunovas.
Tai griuvėsių laukas, kur gyvenimas susitraukia iki siauros sofos erdvės, kurioje šalia tylinčių tėvų savo pusiau vaikiškus kūnus įspraudžia ir Olga su Kurtu – vienas nuo kito negalintys atsiskirti Siamo dvyniai, kuriuos vienija nesugebėjimas augti, o gal ir neapykanta augimui. Pragariška, kraujomaišiška porelė, išreiškianti normalumą nenormalume, geismą mirties instinktui ir gyvenimo griovimui. Čia nėra jokio atsiribojimo: spektaklis leidžia pamatyti viską, kas slypi už vienos iš daugelio šeimų „fasado”.
„Ugnies veidas” yra antras pagal surinktą žiūrovų skaičių OKT spektaklis parodytas daugelyje svarbiausių tarptautinių festivalių. Jis su dideliu pasisekimu buvo pristatytas pagrindinėje Avinjono festivalio programoje.
Tai vienas sėkmingiausių O. Koršunovo pastatymų pagal Mariaus fon Majenburgo pjesę ir OKT puoselėjamos šiuolaikinės dramaturgijos medžiagą. Spektaklis įtrauktas į geriausių šiuolaikinių pjesių pastatymų antologiją.
„L‘Humanité” laikraštis apie „Ugnies veidą rašė: „Ugnis čia ne apsivalymo, o pagoniško pragaro, šabo apeigų, kur palengva grimzta visa žmonija. Lėtai, bet visam laikui įsivyrauja tylus žiaurumas, niekad neatskleidžiantis savo vardo. O mes, paprasti žiūrovai, galim tik ploti tokiam teatrui, kuris paliečia žaizdą, sukrečia mus ir kelia nerimą”.
O. Koršunovas šiame spektaklyje panaikina scenos aikštelę – pirmame plane be jokių gudravimų meistriškai „žaidžia” puikūs aktoriai: Rasa Samuolytė, Gytis Ivanauskas, Remigijus Vilkaitis, Dalia Brenciūtė ir Dainius Gavenonis. Po aktorinio debiuto Kurto vaidmeniu „Ugnies veide” G. Ivanauskas greitai tapo vienu daugiausia vaidmenų Lietuvos teatre turinčių jaunosios kartos aktorių.
„Ugnies veidas” bus rodomas Vilniuje Nacionalinio dramos teatro mažojoje salėje spalio 4 bei lapkričio 3, 4 dienomis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.