„Man labai sunku atsisakyti pasirodymų, todėl mano darbotvarkė tokia įtempta, – šypteli didžėjus ir prodiuseris Satoshi Tomiie. – Jei kas nors nori, kad aš gročiau, tai ką galiu pasakyti?.. Kartais atrodo, kad mano gyvenimas – nesibaigiančios gastrolės po pasaulį.”
Nuolat keliaujantis Satošis vis dar dirba spėja dirbti su elektronine muzika. Savo nešiojamuoju kompiuteriu kuria naujas kompozicijas prie baseinų, paplūdimiuose, viešbučio kambariuose ir bet kur kitur, atradęs laisvą minutę.
Papasakok apie savo naujausią darbą „ES”. Kaip rinkai kūrinius šiam albumui?
Tiesiog susirinkau kompozicijas, kurias dažniausiai groju vakarėliuose. Taigi mano grojaraštis pristato visą mano rinkinį.
Žinau, kad kitas rinkinys, pavadintas „ES-B”, planuojamas išleisti vasarą. Kuo skiriasi šie du albumai?
„ES” rinkinyje – mano 3-4 valandų trukmės setų versija. Kartais tenka groti ir visą naktį, nuo klubo atidarymo iki uždarymo, tad rinkinys „ES-B” sudarytas iš kūrinių, kuriuos aš gročiau didžėjaudamas visą naktį. Šio rinkinio formavimui didelės įtakos turėjo ir mano nuolatiniai pasirodymai „Cafe Mambo” Ibisoje.
Ką reiškia šių albumų pavadinimai?
„ES” yra tariamas kaip „S”, tai yra pirmoji mano vardo raidė. Taip pat ji reiškia mano požiūrį į „house” stiliaus muziką – ji, manau, turi elektroninę sielą (electronic soul. – angl.). O „B” raidė reiškia kitą pusę, todėl viską sudėjus išeina „ES-B”.
Žinau, kad žadi išleisti savo albumą 2006-aisiais, gali šiek tiek papasakoti apie tai?
Viskas, ką galiu pasakyti: šis mano darbas jau pradėtas ir gana sėkmingai kuriamas. Turėsi manęs paklausti apie tai šių metų pabaigoje, kai jis eis į pabaigą. Galiu pasakyti tik tiek, kiek jūs jau žinote – albumas tikrai pasirodys 2006 metais.
Kaip įsitraukei į muzikos prodiusavimą?
Buvau įsitraukęs į hiphopo judėjimą, vėliau pradėjau klausytis šokių muzikos. Pamenu, norėjau sukurti kažką tokio, ką galėčiau įtraukti į savo miksus, šitaip, didelio noro vedamas, pradėjau kurti įvairią muziką.
Kas padarė įtakos tavo muzikiniam skoniui?
Nuo James Brown, „Weather Report” ir „SOS Band” iki Detroito technomuzikos ir Čikagos „house” scenos.
Tavo nuomone, kokie originaliausi šių dienų didžėjai bei prodiuseriai?
Serge Santiago, Chab, „Weekend World”, „Paradise Soul”, „Bush II Bush”, Trentemoller ir „Mood Music” – vokiečių įrašų kompanija.
Kur link eina „house” muzika?
Iš tiesų ji skverbiasi visur, kur tik įmanoma, be to, ji labai pasikeitė ir vis dar keičiasi.
Šią vasarą dažnai grosi Italijoje, kokią muziką žadi sukti vakarėliuose?
Italų išskirtinis bruožas – jie moka linksmintis, aš labai juos už tai gerbiu. Į vakarėlius susirenka minios entuziastingų ir energingų žmonių, kurie maloniai nuteikia didžėjus ir sukuria nepamirštamą atmosferą. Tikiuosi, kad šitaip bus ir šią vasarą. Aš groju „house” muziką – kaip ir visada, tiesą sakant, sunku mano grojimą įsprausti į kokios nors muzikos rėmus. Tai įvairiausių šokių muzikos nuotaikų ir atspalvių maišymas. Stengiuos visa tai sujungti į darnią harmoniją. Taigi prašau, neklauskite manęs: „Satoši, kokio stiliaus „house” muziką groji?”, nes aš nė pats nežinau…
Kokių kūrinių šiuo metu galima rasti tavo krepšyje?
„Different Gear” – „Worry”, „Paradise Soul” – „Moscow Rendezvous”, „Bush II Bush” – „Piano Track”, „Digitalism” – „Idealistic Voyage”.
Klasikinis klausimas… Kokios muzikos klausaisi namie arba automobilyje?
Namuose klausausi šokių muzikos, kartais ir ko nors kitko. Neretai mano ausims miela klasikinė muzika, džiazas arba gilus „tech house” stiliaus kūrinys. Šiaip viskas priklauso nuo mano nuotaikos. O jei noriu nuo visų bėdų pabėgti ir atsipalaiduoti, dažniausiai visiškai nieko nesiklausau.
Plokštelė ar kompaktinis diskas? Kodėl?
Abu. Man patinka plokštelės dėl savo šiltesnio skambėjimo ir klasika tapusios istorijos. Kompaktiniai diskai – dėl patogumo.
Vaidas Plaščinskas
„Vakarų ekspresas”