Simfoninės partitūros su klausimais

Naująjį sezoną Kauno miesto simfoninis orkestras pradėjo Mocartu

Šis koncertinis sezonas Kauno simfoniniam orkestrui bus trečiasis. Pasak vyriausiojo dirigento Modesto Pitrėno, kolektyvas jau išaugo iš kūdikystės amžiaus ir smalsiai stiebiasi aukštyn. Kad tai tiesa, patvirtino pirmasis orkestro koncertas atnaujintoje Kultūros rūmų salėje.

Žėrinčios uvertiūros su soliniais inkliuzais

Dvi valandas griežti programą, sudarytą iš populiariausių V.A.Mocarto kūrinių – sudėtingas uždavinys net ir labai patyrusiam, pripažintam kolektyvui. Ką jau kalbėti apie pradedantį orkestrą.

Šįsyk didžiausias dėmesys buvo atkreiptas į Zalcburgo juvelyro kūrinių eleganciją, grakštumą, frazės muzikalumą, styginių instrumentų lankstų melodinės linijos vedimą. Ypač puikiai koncerto antrojoje dalyje nuskambėjo operų „Figaro vedybos”, „Don Žuanas”, „Pagrobimas iš Seralio” uvertiūros. Jų pabrėžtinai teatrališką atlikimą vėliau dar pratęsė solistai iš sostinės Operos teatro. Žavesiu, artistiškumu ir baritono grožiu publikos klausą ir akį malonino nepralenkiamas dabarties laikų Don Žuanas ir Figaro – Vytautas Juozapaitis. Santūresnė dainininko partnerė Julija Stupnianek įtaigiai interpretavo lyriškąsias V.A.Mocarto arijas.

Koją kišo populiarumas

Kiek mažiau įtikino populiariausios V.A.Mocarto simfonijos nr. 40 atlikimas. Gal dirigentas šį iki begalybės nugrotą kūrinį norėjo apvalyti nuo romantinių apnašų, gal siekė dabar tokios populiarios barokinio skambesio kokybės, gal norėjo ryškesnės takoskyros tarp simfoninės ir operinės Vienos klasiko kūrybos? Kol kas tai vis klausimai, galbūt ateityje virsiantys teigiamais atsakymais. Tačiau tam pasiekti reikia laiko ir nesuskaičiuojamo skaičiaus repeticijų. Kūrinio atlikimui koją kišo dar ir jo populiarumas – dešimtimis, jei ne šimtais, skaičiuojamos anksčiau girdėtos interpretacijos, tarp kurių nemažai ir pavyzdinių, etaloninių.

Kompozitoriaus Arvydo Malcio premjera „MozArt games” – antrasis Kauno orkestro atliktas šio autoriaus kūrinys (iš daugiau nei 20 parašytų simfoniniam orkestrui). Sudėtingas, įnoringas ir kartu labai tikslus ritmas – A.Malcio muzikinių žaidimų esmė. Kūrinį nelengva atlikti, tad jį rengdamos orkestrantų grupės (ypač pučiamieji) padirbėjo iš peties ir iš širdies. Skambesio rezultatas – geras, bet paties veikalo sąsajos su V.A.Mocarto kūryba abejotinos. Žaidimai, ir tiek.

Naujos programos ir seni instrumentai

Vyriausiasis Kauno simfoninio orkestro dirigentas M.Pitrėnas dar tik aštuonis mėnesius eina šias pareigas.

Dirigentas didžiuojasi sėkmingu kontaktu su muzikantais, ypač jų geranoriškumu: „Muzikantai jau priprato prie mano mosto, suprato, kaip jį reikia sekti. Orkestre, žinoma, dar yra problemų, ypač pūtikų grupėje. Ne todėl, kad jie būtų nevykę muzikantai, o dėl to, kad kai kurių jų instrumentai labai prasti ir seni.

Galima visą dvasią išpūsti, o instrumentai deramai taip ir nesuskamba. Styginių grupe esu patenkintas, kaip ir tuo, kad naująjį sezoną pradedame suremontuotoje Kultūros rūmų salėje, kiek prasiplėtusia orkestro sudėtimi, ypač džiaugiuosi, kad turime nuolatinius trombonistus”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.