Prabangiame viešbutyje į baseiną krito plytelės

Molėtų rajone neseniai pradėjusio veikti keturių žvaigždučių poilsio komplekso vadovai save vadina statybininkų broko aukomis. Dėl to vėlavo įkurtuvės, o dabar tenka minti teismų slenksčius.

„Vienintelis ne pajūrio zonoje modernus užmiesčio poilsio kompleksas įrengtas pagal keturių žvaigždučių viešbučių kategorijos reikalavimus! Molėtų rajone veikiantis „SPA Hotel Belvilis” net visos Europos kontekste yra vienas iš retų pavyzdžių, kai gamtoje esantiems svečių namams suteikiamas keturių žvaigždučių įvertinimas”, – vasarą skelbė žiniasklaida.

„Belvilyje”, užimančiame 1,5 ha plotą miškingoje Bebrusų ežero pakrantėje, gali apsistoti iki 80 svečių, svečių namai veiks ištisus metus, jame sukurta 50 naujų darbo vietų.

Nukrito plytelės

Iš tiesų, išskyrus pajūrį, kituose Lietuvos regionuose modernių, gerai įrengtų poilsio vietų beveik nėra. Tad elektroninių inžinerinių sprendimų kūrimo ir projektų valdymo kompanijos „Fima” vadovų mintis statyti svečių namus Molėtų rajone, miške prie ežero – neatsitiktinė ir pagrįsta rimta turizmo paslaugų analize.

Poilsio komplekso statybą verslininkai užsakė statybų bendrovei „Atkirta”. Šių metų pavasarį jis buvo baigtas, tačiau užsakovai ir naujųjų svečių namų administracija nustėro, kai į naujutėlaitį baseiną prileido vandens, o apie metro pločio baseino apdailos plytelių juosta sukrito į vandenį.

Statybininkai baseino plyteles perklijavo tris kartus. Užsakovai pamatė ir daugiau statybos defektų, tačiau tikėdami, kad nebūna statybų be trūkumų, manė pamažu viską ištaisysiantys – ką savo jėgomis, ką paspausdami statybininkus. Bet susitarti nepavyksta. Ginčas dėl darbo kokybės ir jo apmokėjimo pasiekė teismą: UAB „Atkirta” dėl neapmokėtų darbų padavė į teismą „Belvilio” komplekso užsakovus.

Šešiolika puslapių defektų

„Sumanę projektą paskelbėme statybos darbų konkursą. Kadangi viso projekto vertė apie 8 mln. litų, o statybos darbų sąmata beveik 5 mln. litų, rinkomės atsargiai ir atsakingai: analizavome rinką, domėjomės statybos bendrovėmis. „Atkirta” padarė gerą įspūdį. Nors specializuojasi statyti gyvenamuosius namus, bet sakė sugebantys atlikti ir darbus, susijusius su sudėtingomis komunikacijomis, o ko patys nesugebės, žadėjo kviestis subrangovus, ekspertus, – LŽ pasakojo „Belvilio” direktorė Lina Vengrienė. – Šių metų birželio 1 dieną jau turėjome priimti svečius, tačiau darbai užsitęsė. Nekėlėme triukšmo ir iš to nedarėme problemos – kas nežino, kad statybininkai visada vėluoja. Tik pastebėję daugybę defektų prašėme juos ištaisyti”.

Pasak direktorės, statybininkai reikalavo sumokėti už visus darbus, o užsakovai baiminosi, kad defektų gali likti. „Pasikvietėme antstolį, kuris surašė faktinių aplinkybių konstatavimo protokolą. Tai šešiolikos puslapių defektų sąrašas, jame išvardyti pagrindinio pastato ir namelių statybos trūkumai. Beje, protokolą pasirašė ir UAB „Atkirta” projektų valdymo skyriaus vadovas Virgis Šliužas.

Galima nekreipti dėmesio į smulkmenas – nuvarvėjusius dažus, nelygiai nudažytus paviršius, tačiau ką daryti su nebaigtomis apdailos detalėmis, plyšiais tarp perdangų, durų, tarp grindjuosčių ir sienų bei daugybe kitokio broko? Keturių žvaigždučių kategorijos statinyje negali būti net nuvarvėjusių dažų pėdsakų ar kitokių, kad ir nedidelių, bet bendrą estetinį vaizdą gadinančių trūkumų”, – su širdgėla balse bėrė mintyse jau dešimtis kartų perkratytus priekaištus statybininkams „Belvilio” direktorė.

Ji sakė, kad naudotos brangios medžiagos – raudonmedžio, maumedžio mediena, marmuras – dėl prasto darbo praranda dalį vertės.

„Gazelė” suklupo?

„Atkirtos” bendrovė 2005 metais gavo verslo „Gazelės” apdovanojimą, teikiamą vidutinėms ir smulkioms įmonėms už sparčią plėtrą. Gal pernelyg sparti plėtra nustūmė į šalį kokybę?

„Gal ir buvo trūkumų, nesakome ir nesiginčijame, kad jų nepadarėme. Ir plytelės gal nukrito, tačiau, kaip dažnai būna tokiais atvejais, užsakovai perdeda. Jie per trumpą laiką norėjo gauti aukščiausią kokybę. Taip nebūna, nereikia tikėtis stebuklų, – tvirtino UAB „Atkirta” generalinis direktorius Vidmantas Veryga. – Mes irgi turime priekaištų užsakovams dėl nuolat keistų sprendimų. Kaip dažnai pasitaiko, taip ir pradėjus statyti poilsio kompleksą, jo projektas nebuvo iki galo parengtas. Tad dirbant teko nuolat keisti sprendimus, savo nuomonę piršo daugelis – architektas, svečių namų direktorė ir dar daug kas. Projektas buvo koreguojamas jau jį realizuojant”.

Direktoriaus nuomone, ginčas pasiekė teismą ne dėl statybos darbų kokybės, o dėl užsakovų nenoro sumokėti likusią sumą už atliktus darbus. UAB „Atkirta” generalinis direktorius teigė, kad jų bendrovė padarė klaidą nesustabdžiusi darbų, kai pamatė, jog užsakovai nenori už juos mokėti. Teko rašyti ieškinį teismui.

Ieškinys prieš ieškinį

Svečių namų „Belvilis” direktorė Vengrienė sakė, kad jie savo ruožtu teismui jau pateikė priešieškinį pareiškimą dėl „Atkirtos” darbų kokybės. Poilsio komplekso statinių kokybę dabar tikrina ekspertai. Nors ekspertizė dar nebaigta, direktorės teigimu, jau dabar suma, kurios reikia nustatytiems defektams ištaisyti, viršija 300 tūkst. litų.

Vengrienės nuomone, „Atkirta” daugiausia dirba kaip užsakovė ir tuo pačiu metu statytoja, todėl darbo kokybės klausimas iki šiol į viešumą neiškilo. „Bendrovė stato gyvenamuosius individualius namus ir daugiabučius bei parduoda juos fiziniams asmenims. Būsto rinkoje klestint statybininkų diktatui pavieniai būstų pirkėjai paprastai nesiryžta bylinėtis su statybų bendrove”, – mano Vengrienė.

Kitoks verslo modelis

Amžiniems ginčams tarp statybininkų ir užsakovų išvengti pasaulyje jau seniai sukurtas generalinio rangovo modelis – bendrovė, kuri valdo visą statybos procesą, už jį atsako ir prisiima visus garantinius įsipareigojimus. Naudodamos tokį modelį dirba keletas Lietuvos kompanijų, daugiausia – užsienio kapitalo.

„Kaip rodo praktika, nesutarimų atvejais dažniausiai teisybė būna per vidurį ar netoli jo”, – LŽ sakė UAB „Constructus” rinkodaros ir pardavimų direktorius Marekas Kovalevskis.

Jo nuomone, tiek užsakovai, tiek statybų bendrovės, bendraudamos tiesiogiai praranda laiko, lėšų ir statyba gali pabrangti daugiau, nei kainuoja generalinio rangovo paslaugos, o trūkumus kiekviena šalis traktuoja savaip. „Generalinis rangovas analizuoja projektą, rinką ir parenka užsakovui tinkamiausius variantus. Užsakovas neturi tiek žinių, o statytojas labai dažnai pervertina savo jėgas”, – apibendrino „Constructus” specialistas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Prabangiame viešbutyje į baseiną krito plytelės"

  1. ted

    Skubam plyteles turbut ziema klijavo.tempai 😀

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.