Perjungti pavarą – taip pat menas

„Neseniai pradėjau vairuoti. Norėčiau daugiau sužinoti apie pavaras: kada kokia pavara geriausia važiuoti, kaip prie šviesoforo laukti leidžiamo signalo – įjungta ar išjungta pavara?” – tokie klausimai itin dažni.

Ne kartą kalbėjome apie kelis žalingus įpročius, kurių neatsisako netgi patyrę vairuotojai. Tęsiame pradėtą temą.

Lenkti

Yra viena eismo situacija, kai saugumo sumetimais tiesiog būtina iš anksto įjungti žemesnę pavarą.

Tai – transporto priemonės lenkimas, kai iš priekio artėja kita transporto priemonė. Ji dar toli, ir todėl važiuodamas ketvirta ar penkta pavara ryžtatės lenkti. Bet jei jūsų automobilio ir lenkiamojo greičio skirtumas nedidelis, manevras užtrunka, automobilis iš priekio grėsmingai artėja, o variklis „nebetraukia”… Ypač tai nutinka automobiliams su dyzeliniais varikliais.

Suprantama, geriausia išeitis – nepakliūti į tokią situaciją, lenkti greitai ir ryžtingai, iš anksto įsijungus žemesnę, pavyzdžiui, trečią pavarą ir daugiau „įsukus” variklį. Tada automobilis dinamiškesnis, gyviau reaguoja į akceleratoriaus spustelėjimą, manevras atliekamas saugiai.

Žalingi įpročiai

O dabar truputį apie kai kuriuos įpročius, kurių reikia kuo greičiau atsikratyti. Vienas jų – stovėti prie sankryžos su įjungta pavara ir nuspaustu sankabos pedalu. Pirmiausia taip elgdamiesi gadiname sankabą, negailestingai „trumpindami jos amžių”. Kita vertus, tai netgi nesaugu, nes koja gali netyčia nuslysti nuo pedalo, sankaba įsijungs ir automobilis šoktels į priekį. Be to, taip elgiantis lengva užgesinti variklį tuo momentu, kai pradėsite važiuoti, nes išjungiant sankabą dažnai paliekama įjungta ta pavara, kuria važiuota prieš sustojimą, o ji per aukšta, kad būtų galima pajudėti iš vietos…

Kitas pavojingas (nenaudingas ekonomiškai) įprotis – riedėti iš inercijos, išjungus pavarą. Jis pavojingas važiuojant tiek nuokalne, tiek artėjant prie sankryžos – jei stabdžiai sugestų ar kelio danga pasirodytų esanti slidi, vien spausdamas pedalą galite nespėti sustabdyti automobilio.

Todėl artėjant prie sankryžos ar važiuojant nuo kalno reikia stabdyti varikliu, atleidžiant akceleratoriaus pedalą, jei reikia – įsijungti žemesnę pavarą, kartu padėti jam, pristabdant darbiniu stabdžiu. Nereikia pamiršti, kad šiuolaikinės degalų įpurškimo sistemos turi tokį darbo režimą, kai ratams sukant variklį jos tai „supranta” ir visai nustoja paduoti degalus į cilindrus.

Štai tada realiai taupomi degalai, o ne riedant išjungus sankabą ar įjungus neutralią pavarą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.