Skandalingas sandoris atskleidė virtinę nusižengimų

Rengiamose audito išvadose dėl Aleksoto tilto transporto mazgo koncesijos aiškėja daug procedūrinių sutarties pažeidimų

Kauno savivaldybės administracijos Vidaus audito skyriaus rengiamose išvadose jau nustatyta daug procedūrinių valdininkų pažeidimų sudarant sandorį su Aleksoto tilto mazgo koncesininku, bendrove „Kamesta”. Dabartinis Savivaldybės administracijos vadovas teigia, kad koncesijos sutartis su tilto transporto mazgo statytojais bus nutraukta. Tačiau dar nežinia, ar pavyks įvardyti kaltininkus.

Rasta daug pažeidimų

Savivaldybės administracijos Vidaus audito skyriaus vedėja Stasė Rožukienė teigė dar negalinti kalbėti apie koncesijos sutarties dėl Aleksoto tilto transporto mazgo tyrimą.

Tačiau, „Kauno dienos” žiniomis, jau aiškėja, kad sudarydama 59 mln. litų vertės koncesijos sutartį Savivaldybės administracija padarė nemažai pažeidimų: dokumentas buvo rengiamas paskubomis, laiku nepasirūpinta netgi statybos leidimais, nepasamdyti nepriklausomi ekspertai, kurie pagrįstų skiriamų koncesijai pinigų sumą, įvertintų kaštus.

Kauno miesto tarybai nebuvo pateikti svarbūs sutarties priedai – statybų grafikai ir mokėjimų terminai. Įtariama, kad šie dokumentai buvo rengiami daug vėliau. Pažeistas ir miesto Tarybos reglamentas, nes koncesijos sutartis pristatyta jos neapsvarsčius komitetuose, o politikai dokumentą pamatė tik prieš pat balsavimą.

Aiškėja valdininkų aplaidumas

Savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Keserauskas neneigė, kad jau tyrimo pradžioje pradėjo aiškėti nekvalifikuotas valdininkų darbas. „Iškyla vis naujų faktų, apie kuriuos dar negaliu kalbėti, tačiau akivaizdu, kad tyrimas užtruks daug ilgiau, nei buvo planuota”, – sakė jis.

Kai A.Keserauskas prabilo apie tai, kad sudarant koncesijos sandorį miestas gali prarasti 20 mln. litų, nuspręsta atlikti audito tyrimą. „Tada maniau, kad viską nesunkiai išsiaiškinsime per porą savaičių, – kalbėjo direktorius. – Bet dabar matome, kad reikia įsigilinti ne tik į sutartį, bet ir jos priešistorę: kas ją inicijavo, kaip vyko derybos ir panašiai”.

Paklaustas, ar bus ieškoma ydingos sutarties kaltininkų, A.Keserauskas atsakė, kad tyrimo tikslas nėra susidoroti su tarnautojais. „Tačiau jei pavyks įrodyti kieno nors kaltę, imsiuosi griežtų priemonių”, – teigė jis.

Iš „Kauno dienoje” paskelbtų miesto Tarybos posėdžio protokolo matyti, kad Ekonomikos departamento direktorius Alvydas Gineitas ir buvęs Savivaldybės administracijos direktorius Giedrius Buinevičius aktyviai protegavo abejonių sukėlusį sandorį.

Tačiau A.Keserauskas šiuos faktus vertino atsargiai, sakydamas, kad A.Gineitas tik pristatė šį klausimą politikams. „Gali būti, kad atsakomybės neišvengs buvęs administracijos direktorius, jei bus įrodyti kokie nors neteisėti veiksmai”, – sakė A.Keserauskas.

Meras įžvelgia ir priešrinkiminį šou

Kauno meras Arvydas Garbaravičius tvirtino, kad būtent jis perdavęs A.Keserauskui informaciją apie galimus koncesijos sutarties pažeidimus. „Jau seniai visas svarbias miestui sutartis mano iniciatyva peržiūri Savivaldybės administracijos Kanceliarijos vyriausiasis specialistas Antanas Mockus. Jis man dar liepą pateikė savo įtarimus dėl šios koncesijos. Tada šį klausimą pavedžiau išsiaiškinti A.Keserauskui, – teigė meras. – Gal A.Keserausko jaunatviška iniciatyva paskatino jį apie tai iš anksto paskelbti žiniasklaidai, užuot sulaukus audito išvadų”.

Meras minėjo, kad valdininkų klaidomis ir prastu darbu prieš rinkimus pasinaudoja politikai. „Tokioje situacijoje daug lengviau vaidinti kovotoją už teisybę, nei nuodugniai viską išsiaiškinti, – sakė A.Garbaravičius. – Jau seniai reikia griežtinti administracijos padalinių ir jų vadovų atsakomybę”.

Žongliravimas milijonais

Pagal bendrovės „Kamesta” pateiktus apskaičiavimus, finansiniai tilto mazgo statybos kaštai siekia 26,6 milijono litų. Tačiau vėliau visa koncesijos vertė staiga išaugo iki 59 mln. litų. Dėl ko buvo padidintos koncesijos išlaidos, kurias būtų turėjęs dengti miesto biudžetas, kol kas atsakymo nėra.

Yra ir daugiau įtartinų sandorio detalių. Iš pradžių bendrovės pateiktame pasiūlyme buvo teigiama, kad į šį objektą verslininkai investuos apie 5 mln. litų savų lėšų. Tačiau per derybas šio pažado neliko ir atsirado iki tol nenumatytas Savivaldybės administracijos pradinis įnašas, kuris siekia 6,9 milijono litų.

A.Keserauskas teigė, kad „Kamesta” neprieštarauja nutraukti koncesijos sutartį ir gauti pinigus tik už tilto mazgo statybą. Pasak direktoriaus, šiandien bus parengtas oficialus sutarties nutraukimo dokumentas.

Pagal pasirašytą sutartį, Aleksoto tilto transporto mazgas turi būti pastatytas iki kitų metų spalio.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.