„Infobalt” – tarp parodos ir lobizmo

Lietuvos informacijos technologijų ir telekomunikacijų (ITT) įmones vienijanti asociacija „Infobalt” kasmet organizuodavo parodas „Litexpo” parodų centre. Šiais metais pasikeitus asociacijos direktoriui keičiasi ir parodos organizatoriai bei darbo pobūdis.

„Infobalt” valdyba vietoje Džiugo Juknio, kuris asociacijoje dirbo nuo jos įkūrimo, vadovauti paskyrė Edmundą Žvirblį. Jis iki šiol ėjo „Infobalt” valdybos sekretoriaus pareigas ir dirbo projektų vadovu.

Juknys, ėjęs asociacijos direktoriaus pareigas, sako, jog „Infobalt” palieka ne dėl geresnio pasiūlymo. Asociacijos valdybai priėmus sprendimą, kad „Infobalt”, kaip pagrindinė veikla ir toliau lieka paroda, Juknys nepritarė tokiai koncepcijai. Anot jo, iš pradžių „Infobalt” buvo sugalvota kaip paroda ir tik vėliau tapo asociacija, vienijančia ITT įmones. „Infobalt” pradžioje įmonės pačios siekė, kad paroda ir jos koncepcija priaugtų iki ITT įmonių asociacijos.

Parodai nepritarė

„Dabar situacija pakitusi. Asociacija „Infobalt” per metus vykdo daugiau kaip 20 įvairių Lietuvos ir ES programų projektų, atstovauja ITT sektoriaus įmonių interesams Lietuvos ir ES valstybinėse institucijose, formuoja Lietuvos informacinės visuomenės įvaizdį bei madas. Paroda „Infobalt” tapo tik vienu iš daugelio ITT verslo Lietuvoje faktorių”, – sako Juknys.

Jo manymu, asociacija turėtų atrasti aukso vidurį tarp lobistinės veiklos, siekiant padėti ITT įmonėms ir ieškoti naudingų ES investicijų, vykdant projektinę veiklą. Paroda neturėtų būti vien pagrindinis asociacijos darbas.

Juknys LŽ sakė, jog kol kas po intensyvios veiklos pailsės, o tada galvos, kokį sprendimą priimti. Šiuo metu jis sulaukia pasiūlymų dirbti ne tik ITT bendrovėse Lietuvoje. Siūloma vykti gyventi ir į užsienį. Juknys galvoja ir toliau vykdyti projektinę veiklą, kuri šiaip ar taip bus susijusi su ITT sektoriumi.

Nauji organizatoriai

„Infobalt” parodas organizuodavo bendrovė „Visus Plenus”. Šiais metais asociacija „Infobalt” vilkino pasirašyti sutartį, todėl „Visus Plenus” nutarė parodos nerengti.

„Mes palaikėme koncepciją, kad ITT paroda turėtų būti organizuojama kas dvejus metus. Atlikti tyrimai rodo, kad dalyviai nebenori kiekvienais metais dalyvauti šioje parodoje. „Infobalt” tokios koncepcijos nepalaikė. Labai ilgai buvo svarstomas sutarties pasirašymas. Pasiruošti parodai tiesiog neliko laiko”, – aiškina „Visus Plenus” direktorius Petras Naprušis. Anot jo, jų netenkino ir „Litexpo” bei „Infobalt” pateiktos mažos kainos – 200 litų už kv. metrą asociacijos nariams.

„Daug pinigų reikia parodos rinkodaros bei reklamos biudžetui, kainos didėja, dauguma paslaugų brangsta. Beje, mažėjanti kaina tik dar kartą parodo, kad ITT paroda ne tokia aktuali dalyviams”, – aiškina Naprušis.

Šiai nuomonei pritaria ir pačios ITT bendrovės. LŽ kalbinti įmonių atstovai teigė, kad šiais metais sulaukia tik pasyvių kvietimo laiškų iš asociacijos. Anksčiau tokiu laiku jau vykdavo galutinės derybos, būdavo aiški parodos koncepcija. Anot jų, šiandien tik miglotai galima įsivaizduoti būsimą parodą.

Įsteigs masėms

Naujasis „Infobalt” direktorius Edmundas Žvirblis sako, kad paroda šiais metais įvyks ir bus padalyta į dvi dalis: ITT sprendimų forumas, kaip ir anksčiau, bus verslui, o masiniam lankytojui bus organizuojama mugė. Šių metų paroda jau turi ir šūkį: „Supertechnologijos ir pramoga visiems”.

„Atsižvelgdamos į tradicinius parodos lankytojų lūkesčius, šiais metais parodoje įmonės galės prekiauti savo produkcija, organizuoti įvairias akcijas, loterijas ir panašiai”, – sako Žvirblis. Anot jo, parodoje turėtų būti per 100 dalyvių: 60 masėms skirtoje mugėje, apie 40 ITT sprendimų forume.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Informacinės technologijos su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.