Psichologinės pagalbos poreikis 20 kartų pranoksta telefoninių tarnybų galimybes

Į psichologinės pagalbos tarnybas bandoma prisikambinti 20 kartų daugiau, nei leidžia šių tarnybų galimybės. Praėjusiais metais į „Vaikų liniją” (8~80011111) iš maždaug 1,2 mln. skambinusių vaikų prisiskambino tik 50 tūkst., „Jaunimo linijos” (8~80028888) savanoriai iš 1 mln. skambinusių galėjo išklausyti 113 tūkst. žmonių.
„Telefoninės psichologinės pagalbos tarnybos siekia atkreipti visuomenės dėmesį į milžinišką psichologinės pagalbos poreikį”, – sako „Jaunimo linijos” vadovas Paulius Skruibis.

„Žmonės stebisi dėl smurto ir savižudybių protrūkio tarp vaikų ir jaunimo, tačiau ar tai toks keistas dalykas, jei pagalba, kurią gali pasiūlyti visuomenė yra 10-20 kartų mažesnė, nei jos poreikis”, – priduria jis.

„Pamačius skambučių statistiką, kyla klausimas, ką reiškia, kad tiek daug vaikų ir jaunimo ieško pagalbos. Ar tai rodo, jog jiems kažko trūksta jų artimoje aplinkoje?”, – klausia „Vaikų linijos” vadovas Robertas Povilaitis.

Psichologinė pagalba telefonu yra viena iš nedaugelio pagalbos galimybių vaikui ar jaunam žmogui – ji yra nemokama, prieinama visoje Lietuvoje, čia nereikia registruotis ir pateikti duomenų apie save. Vienintelė problema – sunku prisiskambinti.

Šiuo metu Lietuvoje nėra nė vienos psichologinės pagalbos tarnybos dirbančios kasdien visą parą. „Jaunimo linijos” savanoriai visą parą pasiekiami tik savaitgaliais, kitomis savaitės dienomis galima skambinti nuo 16 val. iki 7 val., „Vaikų linija” dirba kasdien nuo 11 val. iki 21 val.

Pokalbius į vaikų ir jaunimo pagalbos linijas apmoka LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. „Labai svarbu, kad valstybė apmoka skambučius į psichologinės pagalbos tarnybos, tokiu būdu pagalba tampa prieinama vaikams ir jaunimui”, – sako „Vaikų linijos” vadovas Robertas Povilaitis.

Tačiau, anot psichologinės pagalbos tarnybų vadovų, išlieka ir kita problema – reikia lėšų, kad į tuos skambučius būtų atsiliepta. „Tarnybos surenka fragmentišką ir nepakankamą finansavimą iš įvairių valstybinių ir užsienio fondų, tačiau esant tokiam finansavimui sunku užtikrinti tęstinę ir ilgalaikę veiklą, o privatus verslas Lietuvoje dar neturi rėmimo tradicijų”, – sako P. Skruibis.

Daugiausiai lėšų savanorių ruošimui ir administracinėms išlaidoms tarnyboms skiria užsienio rėmėjai ir fondai. Šiais metais „Vaikų linijos” veiklą remia Nyderlandų Karalystės ir Jungtinės Karalystės ambasados, „Jaunimo linija” gavo finansinę paramą iš Švedijos fondo „Carnegie Social Initiative”. „Tačiau ar ne keista, jog užsieniečiams mūsų vaikai ir jaunimas rūpi labiau nei mums”, – klausia „Jaunimo linijos” vadovas.

„Mes stengiamės pritraukti verslo kompanijas prisidėti prie psichologinės pagalbos plėtros, nes vien valstybės indėlio nepakanka”, – sako R. Povilaitis. „Vaikų liniją” ir „Jaunimo liniją” jau treti metai iš eilės remia AB „Lietuvos telekomas”. Šiuo metu pradėtos derybos su mobiliojo ryšio operatoriais siekiant padidinti tarnybų galimybes atsiliepti į milžinišką pagalbos poreikį.

Dalį tarnybų veiklai reikalingų lėšų skiria savivaldybės – šiuo metu „Vaikų linijos” ir „Jaunimo linijos” veiklą finansiškai remia Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos savivaldybės. Tačiau Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacija (LTPPTA), pasisako už tai, kad norint užtikrinti gyventojams tinkamą pagalbą telefonu – turėtų prisidėti visos savivaldybės.

Europoje skambučiai į psichologinės pagalbos telefonus taip pat yra nemokami. Šių tarnybų darbą remia telekomunikacinių paslaugų operatoriai, įvairūs paramos fondai, verslo struktūros ir panašiai.

„Jaunimo linija” vienija tris tarnybas Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. 2004 metais „Jaunimo linija” sulaukė 113 279 skambučių. Daugiausiai skambučių sulaukiama iš 16-30 amžiaus jaunimo. Į tarnybos savanorius kasdien kreipiasi 2-3 žmonės galvojantys apie savižudybę. „Jaunimo linija” psichologinę pagalbą teikia ir internetu – jau keli metai sėkmingai veikia programa „Draugo laiškai” (http://www.jppc.lt/draugas). „Jaunimo linija” daugiausiai dėmesio skiria savižudybių ir krizių prevencijai.

Tris tarnybas Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje vienijanti „Vaikų linija” 2004 m. itin išplėtė savo veiklos programas: dvigubai pailgino konsultavimo laiką iki 11 – 21 val., pradėjo teikti konsultacijas internetu http://www.vaikulinija.lt/, inicijavo ir įgyvendino programą „Nustok tyčiotis”, skatinančią kovoti su vaikų tarpusavio tyčiojimosi ir priekabiavimo problema mokyklose.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Medicina su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.