Atostogos – puikus metas, nes kurį laiką esi „atleistas” nuo televizijos. Tačiau po dviejų savaičių įsijungus TV ir ekrane pamačius Rūtą Grinevičiūtę, šiurpinančią savo kategoriškais pasisakymais (silpniems čia – ne vieta!), naujuosius realybės šou „Alfa.lt” dalyvius, supranti, jog pavyti informaciniam TV traukiniui reikės mažiausiai dviejų dienų.
Keli pastebėjimai, kuriuos pavyko užfiksuoti peržvelgus dviejų savaičių senumo informaciją.
Sezono pristatymo lyderis – TV1
Likus vos trims savaitėms iki naujojo sezono pradžios, kai kurios televizijos (ypač antrinės – TV1, „Tango” TV) suskubo pristatyti naujus projektus ir naujus veidus. Kodėl taip anksti? Todėl, kad „motininės” TV (LNK, TV3) brangaus eterio laiko, kol dar nepradėjo sukti savo reklaminius klipus apie naująjį sezoną, užtektinai skirtų „dukterų” reklamai.
TV1, LNK „dukterinė” TV, jau kelintus metus iš eilės lyderiauja pristatydama naujojo sezono programą. Šįkart jie susižavėjo ekologiškos TV idėja ir skelbiasi šį sezoną „neteršią aplinkos”, t.y. saugosią žiūrovus nuo pasaulio masinės ir komercinės produkcijos. Be smagių autorinių laidų, orientuotų į kultūrą, dokumentikos ir realybės šou, ši miesto televizija rudeniop į Vilniaus senamiestį išleis ekologišką transporto priemonę – velomobilį, naująjį TV1 „ekologiško sezono” simbolį.
Ryškiausia ir daug žadanti šio kanalo „seniena” – filmus pristatanti rubrika „Kino pavasaris”. Jo vedėjas Paulius Virbickas, sukūręs prizus tarptautiniuose festivaliuose susišlavusį „Kino pavasario” klipą apie rūkantį katiną, šio žalingo įpročio antireklamavimo sėkme svaiginsis ir šį sezoną. Apkarpęs Džimo Džarmušo šedevrą „Kava ir cigaretės” (šiuo filmu bus pradėtas naujasis „Kino pavasario” sezonas), P. Virbickas sukūrė klipą, kuris skelbia, jog, žiūrėdami Europos ir Amerikos kino šedevrus, pamiršite norą rūkyti bei gerti kavą (gal tai ir pavyktų padaryti, jei filmus rodytų be reklaminių intarpų).
Ėch, tas jaunystės žavesys…
Kad programoms nepritrūktų ekspresijos ir dinamikos, TV1 ir „Tango” TV (pastaroji naująjį sezoną pristatys tik rugsėjo pabaigoje) į eterius rudenį „išmes” žaliūkus studentus ir kultiniais vedėjais pasiryžusius tapti „dangiečius”.
Rugpjūčio 19-ąją TV1 startuoja nauja laida studentams „Studentas TV” (rodys kiekvieną šeštadienį 14 val.). Naujojo projekto kūrėjai skelbiasi kuriantys „profesionalią laidą be profesionalų”, o „Studento TV” vadovė Diana Matvijenko išplatintame pranešime spaudai į visus televizijai neabejingus „studenčiokus” kreipiasi šabloniškomis frazėmis: „Studentas TV” – tai unikali galimybė kiekvienam studentui ne tik žiūrėti ir žinoti, kas vyksta studentiškame pasaulyje, bet ir patiems pasirodyti eteryje ir kurti savo laidą. Mes esame atviri naujoms idėjoms, pasiūlymams ir kviečiame visus prisidėti prie „Studentas TV” idėjų banko”.
Naująją laidą ves „studentiško gyvenimo užkulisių ekspertas” Donatas Pauliukonis.
Jaunatviškoms blevyzgoms neatsispyrė ir „Tango” TV laidų prodiuseris Saulius Urbonavičius-Samas, suteikęs galimybę „dangiečiams” Natui ir Vaidui ekrane pademonstruoti klouniškus sugebėjimus. Baimindamasi konkurencijos (įdomu, kokios?), „Tango” TV kol kas nesupažindina su „naujojo projekto koncepcija” (jau tapo madinga iš piršto laužtu paslaptingumu kurti intrigą). Tačiau blondino Nato pasisakymus apie jo atėjimą į TV noriai dalija į kairę ir į dešinę: „Įlipti” į televizorių buvo didžiulė mano svajonė… Pats „dangus” palaimino mano atėjimą į eterį…”
Paslaptingoji TV3
Prodiuseris Samas iš Vaido ir Nato, regis, nemažai tikisi: „Niekada negali žinoti, gal kada nors iš jų išeis toks pat puikus duetas kaip TV3 Šapranausko ir Sakalausko…” Tiesa, kol kas nežinome, kokio lygio turėtų siekti „dangiečių” duetas, kad prilygtų TV šulams, nes naująją TV3 laidą „Saša” (pavadinimas kilęs iš Sa(kalauskas) + Ša(pranauskas) – Saša) taip pat gaubia paslapties šydas. „Apie laidą nieko nesakysiu, – išsigynė V. Šapranauskas. – Saulius Bartkus neleido.”
Na, o prodiuserio S. Bartkaus, atsisveikinusio su ilgamečiu „Be tabu” projektu, veikla TV3 televizijoje pastebimai plečiasi (prognozė: S. Bartkus TV3 – analogija Arūnui Valinskui LNK). Sukirtęs rankomis su teatralais, S. Bartkus nuo prodiuserio Justino Milušausko („TV pagalba”) nuviliojo „gelbėtoją” Agnę Jagelavičiūtę ir pasiūlė jai vesti naują laidą „Top 10” apie netradicine veikla ir pomėgiais pasižyminčius žmones.
Buvusi „gelbėtoja” Agnė – telegeniška mergina, todėl prodiuserių akys į ją krypsta. Tačiau jos nepastovumas renkantis televizijas ir laidas jau seniai kelia žiūrovų nepasitikėjimą (tuo galite įsitikinti paskaitę atsiliepimus interneto portale „Delfi”).
Šį sezoną paslaptingoji TV3, pasikeitus programų direktoriui (Arūno Motiekaičio vieton sėdo Liutauras Elkimavičius, o buvęs TV3 programų direktorius užuovėją rado Baltijos TV), ypač susirūpino ne tik programų tinklelio „valymu” (atsisakė laidų: „Labirintai”, „Moterų laimė”, „Geri laikai. Blogi laukai”, realybės šou „Keičiu žmoną” ir „Dangus”), bet ir autorinių laidų vedėjų įvaizdžiu.
Šis posūkis – neatsitiktinis. Mat dar prieš garsųjį muzikinį realybės šou „Dangus” TV3 kaip akla višta grūdą rado „ryškų ir skandalingą, autoritetų nepaisantį ir žodžio kišenėje neieškantį, nestilingų ponių siaubą stilistą Mantą Petruškevičių!”
Praėjusios savaitės laidoje „Lietuvos ryto televizija” mados žinovas kalbėjo: „2006-2007-ųjų TV3 ir „Tango” TV sezono fotosesijos metu Nomedai pirmąkart sukūriau seksualios, veiklios ir garsios moters, V. Šapranauskui ir jo laidos partneriui – gyvenimu besimėgaujančių puikiųjų mačos vyrukų, o „gelbėtojui” Gediminui – veiklaus ir ambicingo jauno vyro įvaizdžius.” Tačiau labiausiai aštrialiežuvis mados žinovas puikuojasi įveiktu aukštu karjeros laipteliu: „Šį sezoną „Tango” TV vesiu laidą. Stilistui turėti savo laidą apie madą – didžiulis įvertinimas.”
Neskuba
BTV, vasarą savo žiūrovus džiuginanti pusnuogėmis merginomis („Uogos. Žinios ir orai”, „Bikini rojus”), ir nacionalinis kanalas kol kas tyli ir rudens sezono naujienų pristatyti neskuba. Tačiau žiniasklaidoje jau pasirodė pirmieji pranešimai apie laidas, nepraėjusias LTV vadų cenzūros. Jau nuo rudens visuomeninio transliuotojo eteryje nematysime Liepos Kiauleikytės, Dariaus Mertino, Jurgos Šeduikytės. Tačiau į LTV ekraną grįš solidžioji Algimanta Žukauskienė, o motinystės atostogų išėjusią Beatą Nikolson laidoje „Arti. Toli” pakeis Lietuvos radijo korespondentas Prahoje Andrius Kunčina.
15-os metų darbo patirtį turintis žurnalistas ir vertėjas (iš anglų kalbos išvertė keturis grožinės literatūros kūrinius) mielai priėmė pasiūlymą dirbti LTV: „Arti. Toli” – tai langas į pasaulį, leidžiantis pažvelgti naujai ir nuoširdžiai. Tai viena iš nedaugelio laidų, kuri nesikabinėja ir nelenda „po oda”.
Ieškojo vieno – rado du
Laukdami rugsėjo 4-osios starto, lengviau gali atsikvėpti ir lietuviškosios MTV kūrėjai. Pastariesiems prireikė net kelių atrankų, kad naujojo MTV kanalo, skirto jaunimui, vedėjai Ugnei surastų tinkamą partnerį.
Vaikino vedėjo paieškas apsunkino ir tai, kad „MTV Network Baltic” vadovai įsikibę laikėsi principo – „mums reikia charizmatiško, bet nežinomo jaunuolio”. Gal suorganizuoti dvi atrankas – nedidelė kančia, bet MTV kūrėjams už tai buvo su kaupu atlyginta. Vietoj vieno vedėjo jie gavo du. „Identiški dvyniai Robertas ir Artūras – kaip iškirpti iš animacinio filmo, varomi gyvsidabriu, bet neįkyrėjantys”, – džiūgavo „MTV Networks Baltic” rinkodaros vadovas Tomas Ramanauskas.
Ar vaikinai įkyrūs, ar ne, jau greitai nuspręs ir patys žiūrovai, o lietuviškos MTV kūrėjai džiūgauja dar ir dėl to, kad dvyniai sutiko dirbti už vieno atlyginimą.
„Alfa.lt”
Visgi didžiausia paskutiniųjų dviejų savaičių naujiena – LNK žurnalistinis realybės šou „Alfa.lt”. Prisipažinsiu, pamačiusi pirmąją šio realybės šou laidą, išsigandau: nejau tai bus tiriamosios žurnalistikos meistrės R. Grinevičiūtės monošou: „Alfa. lt” – cirko arena, ekranas – grotos, saugančios mus, žiūrovus, o dalyviai – aukos, paruoštos R. Grinevičiūtei sudraskyti? Bet, ačiū Dievui, klydau. Žurnalistė kol kas apsiriboja tik kukliais pastebėjimais ir pamokymais, nors interneto portalo Alfa.lt lankytojams, rašinėjantiems į atsiliepimų skiltį, taip neatrodo. Vieno rašeivos pastebėjimas: „R. Grinevičiūtė pasakoja, kokie žurnalistai turėtų būti, o pati nepaiso jokių normų…”
Ar naujasis realybės šou bus populiarus tarp „Barą” ir „Kelias į žvaigždes” pamėgusių paauglių? Abejotina. Jį vertėtų lyginti su kažkada organizuotu „Domus galerija. Direktorius”, kuris buvo orientuotas verslo žmonėms ir apie kurio dalyvius šiandien jau niekas nekalba ir nerašo. Kad niūriomis prognozėmis nenulemčiau naujojo realybės šou ateities, skaitytojams tik priminsiu, jog „Alfa.lt” LNK eteryje matysime dar septynias savaites.