Maršrutinio transporto pirmenybė

Neretai vairuotojai mano, kad KET 222 ir 223 punktai vienas kitam prieštarauja. Esą neaišku, kas būtų kaltas įvykus autoavarijai.

Kitaip tariant, vairuotojams abejonių kelia važiavimo pirmenybė maršrutiniam transportui pradedant judėti iš ženklu „Maršrutinio transporto sustojimo vieta” pažymėtos stotelės.

Menami prieštaravimai

Iš tiesų šie punktai glaudžiai vienas su kitu susiję:

222. Gyvenvietėje vairuotojai privalo duoti kelią maršrutinei transporto priemonei, pradedančiai važiuoti iš pažymėtos stotelės.

223. Prieš pradėdamas važiuoti iš stotelės maršrutinės transporto priemonės vairuotojas turi įsitikinti, kad jam duodamas kelias”.

Skaitytojų nuomone, šie reikalavimai prieštarauja vienas kitam, nes pirmas suteikia pirmenybę maršrutiniam transportui, o antras priešingai – kitų automobilių vairuotojams.

Iš tikrųjų jokio prieštaravimo tarp jų nėra. Šiuose punktuose kalbama apie visiškai skirtingus dalykus. Panagrinėkime juos išsamiau.

Važiavimo pirmumą maršrutinio transporto sustojimo vietose reglamentuoja tik KET 222 punktas. Vadovaudamiesi juo vairuotojai privalo duoti kelią pradedančiai važiuoti iš pažymėtos stotelės maršrutinei transporto priemonei. Štai čia ir yra visa esmė. Pirmumo teisė suteikiama maršrutiniam transportui!

Kitas KET punktas – 223 – važiavimo pirmumo nenustato. Tai tik atsargumo reikalavimas. Jis įspėja, kad maršrutinės transporto priemonės vairuotojas įsitikintų, jog jam tikrai duodamas kelias. Tačiau įsitikinimas nėra konkretus dalykas, todėl neatsižvelgiant į tai, ar maršrutinės transporto priemonės vairuotojas atidžiai pasižiūri į kelią prieš išvažiuodamas iš stotelės, ar ne, kitų automobilių vairuotojai privalo duoti jam kelią.

Maršrutinis transportas

Kalbant apie šiuos reikalavimus visada reikia žinoti, kas yra tas maršrutinis transportas. KET 22 punkte nurodoma: „Maršrutinė transporto priemonė (maršrutinis transportas) – reguliariais reisais nustatytu maršrutu važiuojanti transporto priemonė (autobusas, mokyklinis autobusas, troleibusas, maršrutinis taksi)”.

Atkreipkime dėmesį, jog tai gali būti ir maršrutinis autobusas, ir troleibusas, ir mokyklinis autobusas, ir maršrutinis taksi. Svarbu, kad ta transporto priemonė važiuotų reguliariais reisais nustatytu maršrutu. Kokie maršrutai yra nustatyti, kurios transporto priemonės važiuoja reguliariais reisais, o kurios ne, paprastam vairuotojui sunku žinoti. Kai kada nelengva net suprasti, kuris taksi yra maršrutinis, o kuris – ne.

Kaltė

Kas būtų kaltas transporto priemonėms susidūrus, kai maršrutinė transporto priemonė pradeda važiuoti iš pažymėtos stotelės?

Tikrai sunku pasakyti, kas būtų pripažintas eismo įvykio kaltininku kokiu nors konkrečiu atveju. Tai priklauso nuo daugybės aplinkybių. Teoriškai pagrindinė įvykio priežastis turėtų būti tai, kad vairuotojas nedavė kelio maršrutinei transporto priemonei. Šios vairuotojas, žinoma, irgi gali būti apkaltintas tuo, jog neįsitikino, ar jam duodamas kelias. Tačiau maršrutinės transporto priemonės vairuotojas turi teisę važiuoti pirmas, todėl manau, kad pagrindiniu kaltininku dėl pačios autoavarijos reikėtų pripažinti tą, kuris neduoda kelio.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.