Devintoji greičio evoliucija

„Mitsubishi” teigia sukūrusi geriausiai valdomą automobilį pasaulyje

1992-aisiais pirmą kartą pristačiusi sportinį sedaną „Lancer Evolution”, Japonijos kompanija „Mitsubishi” pradėjo rašyti naują kultinio modelio istoriją, kuri turi mažiausiai vieną unikalų bruožą: joks kitas gamintojas savo išskirtinių keturračių netobulina taip intensyviai kaip „trijų deimantų”. Šiais metais „EVO IX” buvo atnaujintas jau devintąjį kartą. Ir nors du pastarieji modeliai nebuvo keičiami radikaliai, tačiau kai kurios naujovės visgi sulaukė išskirtinio technikos gurmanų susidomėjimo bei pripažinimo.

Milimetrų karas

Jau penkiolika metų „Lancer Evolution” visame pasaulyje yra grynakraujo sportinio automobilio sinonimas, kurio įvaizdis kuriamas pergalėmis ir lyderiavimu aukščiausio lygio ralio lenktynėse. „Mitsubishi Motors” inžinieriai, sukūrę naująjį „Mitsubishi Lancer Evolution IX”, neabejoja, kad sulig naujojo modelio pasirodymu tokių automobilių greičio, galios ir valdomumo kartelė bus kilstelėta į naują aukštį.

Šį kartą jie iki 280 AG padidino variklio galią (aštuntoji modifikacija turėjo 265 AG pajėgumo agregatą), pritaikyta moderni MIVEC sistema, nauja šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė, „Bilstein” amortizatoriai, BBS ratlankiai, sumažintas automobilio svoris ir patobulintos aerodinaminės savybės – tai tie faktoriai, kurie naująjį „Mitsubishi Lancer Evolution IX” turėtų paversti dar greitesniu ir geriau valdomu.

Gamintojai neslepia, kad itin daug laiko praleido tobulindami sportinio sedano variklį ir turbokompresorių. „Mitsubishi Lancer Evolution IX” montuojamam varikliui pritaikyta kintamų vožtuvų fazių sistema MIVEC, kuri ne tik padidino variklio galią, tačiau ir 3 procentais sumažino degalų sąnaudas.

Ne mažiau svarbi naujiena – šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė, leidžianti ne tik geriau išnaudoti padidėjusią variklio galią, tačiau ir komfortiškiau bei ekonomiškiau įveikti ilgas distancijas.

Bandant maksimaliai sumažinti automobilio svorį, automobilio stogą ir šoninėse durelėse esančius saugos strypus nuspręsta pagaminti iš aliuminio. Vien aliuminio stogas leido sutaupyti keturis kilogramus, o sportinės mašinos valdymui itin svarbų svorio centrą pažeminti trimis milimetrais.

„Iš pažiūros tai lyg ir nedaug, tačiau net tokios smulkmenos, varžantis su panašaus lygio kitų gamintojų modeliais, leidžia įgauti tam tikrą pranašumą”, – pastebėjo „Mitsubishi” automobilius importuojančios bendrovės „Autovytaras” generalinis direktorius Audrius Sinkevičius.

Dar viena naujovė – išskirtinai lengvi garsios BBS kompanijos 17 colių lengvo lydinio ratlankiai, ant kurių montuojamos 235/45 R17 žemo profilio padangos.

Tarp kitų svarbių parametrų derėtų paminėti „Brembo” stabdžius ir nuo šiol į „Mitsubishi Lancer Evolution IX” montuojamus drauge su „Bilstein” sukurtus amortizatorius, kurie, anot gamintojų, užtikrina dar geresnį sukibimą su bet kokia kelio danga, leidžia greičiau įveikti posūkius, o staigaus stabdymo metu neleidžia priekinei automobilio daliai kniubti žemyn.

Greičio technologija

Atskirai derėtų pakalbėti ir apie unikalią „Mitsubishi Motors All-Wheel Control” sistemą, kontroliuojančią „Lancer Evolution IX” visų ratų pavaros darbą. Ši sistema jungia priekinį (LSD), aktyvų centrinį (ACD) ir galinį („Super AYC”) diferencialus bei itin modernią, sportiškam važiavimui pritaikytą stabdžių antiblokavimo sistemą („Sports ABS”).

Tikru inžinerinės minties perlu laikoma galinio diferencialo „Super AYC” (Active Yaw Control) sistema. Tai galinių ratų traukos kontrolės paskirstymo sistema su planetinio tipo mechanizmu ir cilindrinio tipo krumpliaračiais. Dabar traukos jėga posūkyje tarp galinių ratų gali būti paskirstoma santykiu 30:70.

Aiškindamas „Super AYC” veikimo principus A.Sinkevičius teigė, jog ši sistema iš esmės keičia automobilio valdymą ir užtikrina stabilumą posūkiuose važiuojant ekstremaliomis sąlygomis.

„Paprastai dinaminio stabilumo sistemos posūkyje šiek tiek pristabdo trumpesniu keliu riedantį ratą ir padeda automobilį pasukti norimu kampu. „Super AYC” ne pristabdo, o pagreitina posūkio išorėje esančio rato sukimąsi”, – aiškino A.Sinkevičius.

Patys gamintojai tikina, kad dėl „Mitsubishi Motors All-Wheel Control” sistemos „Mitsubishi Lancer Evolution” yra vienas geriausiai valdomų automobilių pasaulyje, šioje kategorijoje galintis mesti iššūkį ne vien tiesioginiams konkurentams, tačiau ir bet kuriam pasaulyje gaminamam automobiliui.

Dizainas nepakito

Technologiškai naujasis „Mitsubishi Lancer Evolution IX” – didelis žingsnis į priekį. Tuo tarpu automobilio dizaine radikalių pokyčių nėra. Tik itin įgudusi akis pastebės keletą detalių, ne tik sukuriančių dar sportiškesnio automobilio įvaizdį, bet ir turinčių tiesioginės įtakos automobilio greičiui bei valdymui.

Naujo dizaino priekinio buferio svarbiausiu akcentu tapo padidinta oro paėmimo anga, užtikrinanti dar efektyvesnį variklio skyriaus aušinimą. Gamintojai pabrėžia, kad kuriant naują buferio dizainą pasitelktas minimalistinis stilius. Kuo mažiau dizaino detalių – tuo mažesnis oro pasipriešinimas, tuo geresnė mašinos dinamika.

Šiokių tokių pokyčių yra ir „Mitsubishi Lancer Evolution IX” viduje. Prietaisų skydelis dekoruotas anglies pluoštą primenančia medžiaga, sumontuoti efektingi metaliniai akceleratoriaus, stabdžių ir sankabos pedalai.

Viena svarbiausių interjero detalių – naujos „Recaro” sėdynės. Jų atlošai pasiūti iš neslidžios „Alcantara”, o šonai – iš natūralios odos.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

1 atsiliepimas į "Devintoji greičio evoliucija"

  1. Gediminas

    Oi, toki zveri gavus pavairuot… 🙄 Kiekvienas vairuotojas svajotu apie toki automobili! Dar kazkur skaiciau, kad si automobili megejas jau spejo „paturbinti”. Nuo 280AG uzkele net iki 819AG!!!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.