Naftos nė kvapo, o valdžia bėdos nemato

Nors vamzdžiais iš Rytų nafta į „Mažeikių naftą” vakar dieną netekėjo, premjeras ir ūkio ministras buvo linkę optimistiškai vertinti situaciją. Jie sakė tikintys, kad naftos tiekimas sutriko dėl techninių priežasčių, o ne piktavališkų kaimynės kėslų.

Nors Rusijos naftotiekių operatorė bendrovė „Transneft” pranešė, kad gedimas vamzdyno atšakoje „Uneča-Polockas” jau sutvarkytas ir naftos tiekimas atnaujintas, „Mažeikių nafta” vakar turėjo tenkintis per Būtingę atsigabenta žaliava ir dirbti minimaliu pajėgumu. Bendrovė šiuo metu per parą perdirba apie 13 tūkst. tonų naftos. Vakar per Būtingę atsigabentų 100 tūkst. tonų naftos, dirbant tokiomis apsukomis, pakaktų savaitei. Šį mėnesį Būtingėje planuojama iškrauti dar porą tanklaivių.

Lietuvos valdžios atstovai tikisi, jog naftos tiekimas iš tiesų sutriko dėl vamzdyno avarijos, kaip deklaruoja „Transneft” bei Rusijos valdžios atstovai.”Naftos verslas yra pats rizikingiausias, bus labai daug visokių gandų. Šiandien situacija kontroliuojama, o mūsų interesas – kad kuo greičiau „PKN Orlen” vadovybė baigtų derybas su Rusijos kompanijomis”, – vakar kalbėjo premjeras Gediminas Kirkilas. Jis tikino, kad nesklandumus derėtų vertinti ramiai.

Siūlo neskubėti

Ūkio ministras Vytas Navickas taip pat nelinkęs dramatizuoti situacijos. Jis sako gavęs pakankamai informacijos, liudijančios, kad nafta į „Mažeikių naftą” neatiteka vien dėl techninių problemų. Ūkio ministras tikisi, kad šiandien bendrovė jau turėtų gauti naftos. „Pranešta, kad tiekimas atnaujintas. Pagrįstai galima manyti, kad turi normalizuotis slėgis pačiame vamzdyje, privalo būti sureguliuoti maršrutai”, – sakė Navickas. Jis įsitikinęs, jog reiktų ramiai palaukti ir nedaryti jokių skubotų sprendimų, apibendrinimų ar nepagrįstų politinių pareiškimų.

Šeštadienį magistraliniame naftotiekyje Rusijos teritorijoje įvykus avarijai ir išsiliejus apie 40 tonų naftos, pasaulio žiniasklaida nerimavo dėl ekologinės katastrofos, o Lietuvoje būgštauta, jog pildosi rusų naftos kompanijų žodžiai, esą Lietuvai neapsimoka tiekti naftos.

Geležinkeliais neapsimoka

Įsiveždama naftą vien per Būtingę „Mažeikių nafta” negalėtų išnaudoti viso savo pajėgumo, taip gabenamos naftos tonos kaina yra apie 10 dolerių didesnė. Be to, LŽ vakar rašė, jog Ūkio ministras Vytas Navickas patvirtino, kad terminalas nuo rugsėjo 15 dienos bus uždarytas dėl plūduro remonto. Tuomet patikimas naftos kelias būtų užkirstas nuo poros savaičių iki pusantro mėnesio – nelygu kokios oro sąlygos.

Šiomis dienomis užsiminta, kad yra ir trečias kelias naftai atsigabenti – geležinkeliais. Tačiau Navickas šią galimybę vadina teorine. „Pirmiausia reikia turėti iš kur tą naftą gabentis. Tas kelias vis tiek veda iš Rytų. Yra toks variantas, bet perpirkinėti naftą iš kažkur kitur, aplinkiniais keliais, taip pat problemiška ir nėra prasminga”, – sakė ūkio ministras.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.