Vasarą skysčių reikia daugiau

Vasarą žmogaus organizmui ypač padidėja skysčių poreikis, todėl labai svarbu daug gerti – ne mažiau kaip du litrus per dieną. Tik gėrimas turi būti sveikas.

Geriausias – natūralus mineralinis vanduo

Prekybos centruose galime rinktis įvairių rūšių vandenį buteliuose. Kadangi geriamieji mineraliniai vandenys skirstomi net į kelias kategorijas, labai svarbu žinoti, kaip pasirinkti sveikiausią ir tinkamiausią.

„Geriamasis vanduo“ arba „gręžinio vanduo“ yra toks pat kaip ir geriamasis vanduo iš čiaupo. Iš tokio vandens kruopščiai pašalinami geležies junginiai bei dedami biocidai – jis žmogaus organizmui nėra pavojingas.

Etiketėse ženklinamas „šaltinio vanduo“ yra požeminis vanduo. Tačiau jis oficialiai nepripažintas natūraliu geriamuoju mineraliniu vandeniu. Jam keliami ne tokie griežti reikalavimai kaip natūraliam mineraliniam vandeniui.

Mineralizuotas vanduo gaminamas naudojant įvairių rūšių vandenį ir mineralines medžiagas. Taip pagaminti „kokteiliai“, teigiama, tenkina organizmo mineralinių medžiagų poreikį.

Panevėžio apskrities vyriausiasis specialistas epidemiologas Alfonsas Žobakas teigia, kad geriausias gerti – natūralus mineralinis vanduo.

„Nors natūralus mineralinis vanduo paprastai yra brangesnis, tačiau kelis kartus ir geresnis. Jau pats pavadinimas parodo, kad vanduo yra tikrai natūralus produktas. Natūraliame vandenyje yra kalcio ir magnio derinys, labai reikalingas žmogaus organizmui“, – sako specialistas.

„Burbuliukai“ geriau atgaivina

Parduotuvėse galime įsigyti mineralinio vandens su angliarūgšte ir be jos (etiketėse esantys užrašai „gazuotas mineralinis vanduo“ arba „prisotintas anglies dvideginio“ pirkėją perspėja, kad mineralinis vanduo bus gazuotas). Pasak Panevėžio miesto poliklinikos Bendrosios praktikos gydytojų skyriaus vedėjos Nijolės Marčiulionienės, gazuotas vanduo nėra toks sveikas kaip natūralus, tačiau mineralinis vanduo su „burbuliukais“ geriau tonizuoja, atgaivina ir yra malonesnio skonio.

„Prieš geriant svarbu atkreipti dėmesį į vandens temperatūrą, – vis dėlto primena gydytoja. – Nors kai kurie žmonės mėgsta gerti atšaldytą vandenį tiesiog iš šaldytuvo, reikėtų atsisakyti labai šalto vandens. Tai blogas įprotis, nes toks vanduo kenkia sveikatai. Beje, geriamąjį vandenį reikėtų laikyti atvirame inde, kad išgaruotų chloras. Be to, negalima gerti vandens iš nežinomų šaltinių, tvenkinių ir šulinių“.

Daržovės – taip pat vandens šaltiniai

Naudingiausias sveikatai vanduo slypi vaisiuose ir daržovėse.

„Valgant daug vaisių ir daržovių, geriant sulčių, organizmas skysčių gauna pakankamai, – teigia gydytoja N.Marčiulionienė. – Be to, taip žmogaus organizmas gaus geresnės kokybės vandens, vitaminų, mineralinių medžiagų ir mikroelementų. Daugiausia skysčių yra agurkuose, melionuose, arbūzuose, aguročiuose bei vynuogėse“.

Piene, panašiai kaip vaisiuose ar daržovių sultyse, yra daug vandens. Be to, iš pieno gaminama daug produktų, kuriuos taip pat galime vadinti vandeningais – tai pasukos, kefyras, rūgpienis, jogurtas ir kt.

Alus vasarą nerekomenduojamas

Pasak gydytojos N.Marčiulionienės, vasarą alkoholinių gėrimų geriau atsisakyti.

„Alumi vasarą atsigaivinti tikrai galima, bet jo padauginti nepatartina. Geriant alų padidėja šlapinimasis, todėl ir vėl netenkama dalies skysčių. Be to, per daug išgėrus alaus gali padidėti kraujospūdis bei svaigti galva“, – įspėjo medikė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Medicina su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.