Parduotuvėje arba turgavietėje rinkdamiesi mėsos, žuvies produktus, ne visada atkreipiame dėmesį į jų išvaizdą bei laikymo sąlygas.
Nesiliaujant alinantiems karščiams, specialistai pataria būti atidesniems.
Maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vedėja Jūratė Mačiulienė patarė, renkantis produktą, atkreipti dėmesį į jo realizavimo terminą ir laikymo sąlygas. Anot specialistės, produkto kokybę neretai išduoda jo išvaizda. „Jei žuvis nešviežia, jos žvynai būna padengti gleivėmis, akys neskaidrios, gali būti išpūstas pilvas. Tokios žuvies ir kvapas daug ką pasako”, – teigė J.Mačiulienė.
Nederėtų pamiršti atkreipti dėmesį į produkto suvartojimo laiką. Jei jis nenurodytas ant etiketės, anot pašnekovės, reikėtų teirautis pardavėjo. Juk šiandien nupirkta šviežia žuvis po kelių dienų gali tapti nebevalgoma.
Svarbu, kad greitai gendantys produktai, pavyzdžiui, mėsa, žuvis, kreminės konditerijos gaminiai, turi būti laikomi tam tikroje temperatūroje. Šaldyti produktai – ne aukštesnėje nei -18 laipsnių temperatūroje, pieno produktai – nuo 0 iki +6 laipsnių, žalia mėsa ir žuvis – nuo 0 iki +2 laipsnių temperatūroje.
Kartais įtarimų gali sukelti vitrinoje kiek tamsesnės spalvos jautiena. Pasak Maisto ir veterinarijos tarnybos specialistės, tai nereiškia, kad mėsa nėra šviežia. Tiesiog po kontakto su metalu ji linkusi truputį patamsėti.
Kad maisto produktai išliktų švieži, parduotuvės turi būti tinkamai vėdinamos. Bet kuris pirkėjas vargiai susiviliotų paimti šokolado batonėlį košės pavidalu.
J.Mačiulienė pasakojo, kad tarnyba daugiausiai vargo turi su mažomis parduotuvėmis, kuriose ne visada yra užtikrintos tinkamos sąlygos produktams laikyti.
Pastebėjus, kad nupirktas produktas yra nešviežias, kuo greičiau reikėtų kreiptis į parduotuvės administraciją su išsaugotu pirkimo čekiu. Prekė turi būti pakeista arba pirkėjui grąžinti sumokėti pinigai. Jei į teisėtą reikalavimą parduotuvės atstovai nereaguoja, pirkėjas turėtų kreiptis į Maisto ir veterinarijos tarnybą.