Jūros šventės išvakarėse į Klaipėdą atplaukęs naujausias Lietuvos jūrų laivininkystės motorlaivis „Romuva” pasiėmęs krovinį dar šį savaitgalį paliks uostą.
Prieš aštuonis mėnesius įsigytas aštuonioliktasis laivininkystės laivas statytas 1998 metais. Jis, anot laivo kapitono Aleksandro Novikovo, yra žymiai patogesnis, nei kiti bendrovės laivai. Keturi erdvūs „Romuvos” triumai yra kvadrato formos. Į juos patogu krauti plieno konstrukcijas. Laive sumontuotais krantais galima paimti krovinį ir nuo krantinių, kur nėra uosto kranų.
„Romuvai” pirmą kartą atplaukus į prirašymo uostą Klaipėdą įgulai dairytis į šventei besiruošiantį miestą nebuvo kada. Vos prisišvartavus prie „Begos” bendrovės krantinių į triumus per specialią milžinišką rankovę ėmė byrėti trąšos.
Kol laivo triumai pildėsi biriomis granulėmis, Lietuvos jūrų laivininkystės vadovybė surengė įsigytojo laivo šventinimo ceremoniją. Lietuvos jūrų laivininkystės generalinis direktorius Vytautas Vismantas ceremonijos metu linkėjo sėkmės ne tik laivui, jo įgulai, bet ir pačiai bendrovei. Kristaus Karaliaus bažnyčios klebonas Vladas Gedgaudas pašventino laivo vėliavą, „Romuvos” vairinę, triumus, mašinų skyrių.
Po ceremonijos motorlaivio kapitonas A. Novikovas pripažino, kad prirašymo uoste daugiau patikrinimų, formalumų, nei imant krovinius Europos ir Amerikos uostuose. Ko gero, dar nesulaukusi svarbiausių Jūros šventės renginių, „Romuva”, paėmusi trąšų ir prie Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) krantinių rūdos krovinį, turės palikti Klaipėdą. Komercija yra komercija, brangi kiekviena sutaupyta valanda.
Ankstesnę „Romuvos” komandą Dublino uoste pakeitusi 18 žmonių įgula jau du kartus kirto Atlantą. Pirmąjį kartą paėmusi trąšų krovinį Roterdame ir plieno konstrukcijų Ispanijos Bilbao uoste „Romuva” per Atlantą pasiekė JAV uostus Filadelfiją, Naująjį Orleaną ir Hiustoną. Nuo Amerikos krantų su kitu kroviniu grįžo į Europos žemyną.
Kaip juokaudamas sakė iš Sevastopolio kilęs ir nuo 1974 metų dirbantis Lietuvos jūrų laivininkystėje kapitonas A.Novikovas, plaukiant per Atlantą audros įgulai yra įprasta kasdienybė. Pradėjęs karjerą nuo denio jūreivio laivo kapitonas baigė dvi jūrines mokymo institucijas. Jo žodžiais tariant, neturint aukštojo jūrinio išsilavinimo anksčiau laivavedžio pareigų eiti nepatikėdavo. Gavęs paskyrimą į Klaipėdą A. Novikovas nuo 1991metų įgijo aukščiausią laivavedžio kvalifikaciją, užkopė į kapitono tiltelį. Jis Lietuvos jūrų laivininkystės laivus su įvairiausiais kroviniais, nepai-sant štilių, audrų ar švenčių, laiku atveda į paskirties uostus. Šį kartą „Romuvos” tikslas kuo greičiau atplaukti į Naująjį Orleaną.