Už įvažiavimą į Neringą mokėsime brangiau
Važiuojantieji į Neringos savivaldybės administruojamą Kuršių nerijos nacionalinio parko teritoriją nuo liepos 1 iki rugpjūčio 31 d. lengvaisiais automobiliais turi mokėti po 20 litų. Iš keleivių rinkliavos nerenkamos.
Neringos savivaldybės taryba vietinės rinkliavos už leidimą įvažiuoti mechaninėmis transporto priemonėmis į Kuršių nerijos nacionalinio parko Neringos savivaldybės administruojamą teritoriją nuostatas bei vietinės rinkliavos dydžius ir lengvatas pakeitė prieš pusantrų metų. Pagal šią tvarką, kasmet nuo sausio 1 iki birželio 30 d. įvažiuojant į Neringą kontrolės poste lengvųjų automobilių savininkams mokėti reikia – 10 Lt, tačiau per patį kurortinio sezono įkarštį, nuo liepos 1 iki rugpjūčio 31 d., įvažiavimo rinkliava yra didesnė – 20 Lt. Nuo rugsėjo 1 iki sausio 31 d. – rinkliavos dydis vėl 10 Lt.
Seniau už įvažiavimą į Neringą visus metus tekdavo mokėti po 15 litų.
Neringos savivaldybės administracija informuoja, kad siekiant apsisaugoti nuo piktnaudžiavimo, pastebėjus ar kitais būdais užfiksavus, kad leidimu įvažiuoti į Neringą lengvajam automobiliui ar įvažiuoti į Neringą autobusui ir krovininiam automobiliui naudojasi ne tas asmuo, kuriam jis buvo išduotas, kad jis yra suklastotas ar pažeistas, turi teisę leidimą iš asmens paimti.
Stovėjimas Palangoje – dar nemokamas
Palangos miesto valdžia buvo numačiusi apmokestinti stovėjimą miesto gatvėse. Dar pavasarį buvo paskelbtas viešųjų pirkimų konkursas parkavimo automatams įrengti. O nuo liepos 15 dienos tikėtasi įvesti mokestį už automobilio stovėjimą mieste.
Tačiau prieš mėnesį konkurso rengimo dokumentų pareikalavo Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT). Juos išstudijavusi VPT pateikė išvadas ir nurodė „taisytinus dalykus”. „Šiuo metu viešųjų pirkimų dokumentai yra taisomi. Be to, maždaug mėnesį mes turėjome sustabdyti visas procedūras. Todėl vargu ar šią vasarą mes tai padarysime”, – apie automobilių stovėjimo apmokestinimą mieste sakė Palangos miesto vicemeras Rimantas Garolis.
Per tą laiką viešųjų pirkimų konkursas parkomatams įrengti buvo sustabdytas. „Dabar mes konkurso laiką turime pratęsti tiek, kiek jis buvo sustabdytas”, – sakė R.Garolis. Anot jo, projektui įgyvendinti reikia mažiausiai 60 dienų. Tad šiais metais poilsiautojams, matyt, dar neteks mokėti už automobilio stovėjimą Palangos gatvėse.
Šiuo papildomu mokesčiu norėta suvaldyti automobilių srautus bei taršą mieste.
Buvo planuota, kad kuo arčiau jūros būtų paliekamas automobilis, tuo didesnį mokestį tektų mokėti – pagrindinėse miesto gatvėse ir arčiau jūros valanda aikštelėje kainuotų tris litus, kitur – porą litų. Nenorintys mokėti valandinio mokesčio už automobilio stovėjimą, jį galėtų palikti toliau nuo miesto esančiose automobilių aikštelėse, kur mokestis būtų mažesnis.
Nedrausmingiesiems – ratų blokavimas
Vis dėlto į Palangą atvykę vairuotojai turėtų itin atidžiai pasirinkti, kur palikti automobilį. Daugelyje gatvių sustoti ir stovėti draudžiama. O Kelių policijos ekipažai išsijuosę blokuoja ne vietoje paliktų mašinų ratus.
„Savaitgaliais naudojame visus turimus įtaisus. Jų yra apie 100. Kai kuriuos budintys pareigūnai nuima nuo vieno automobilio ir tuoj pat naudoja greta stovinčiam automobiliui blokuoti. Poilsiauti atvykę vairuotojai tarsi apanka. Nors gatvėje stovi jau keli automobiliai su blokuotais ratais ir prie jų dirba pareigūnai, atsiranda vairuotojų, kurie pastato automobilį tarp blokuotųjų ir ramiai nueina savo reikalais”, – stebisi Palangos kelių policijos vadovas Algimantas Domarkas. „Savaitgaliais užregistruojame 150-200 kelių eismo taisyklių pažeidimų. Ne sezono metu tiek pažeidėjų būna per du mėnesius”, – sakė A.Domarkas.
Klaipėdos pareigūnams – dar 100 blokatorių
Jau šį mėnesį ir Klaipėdos gatvėse bus vis daugiau automobilių blokuotais ratais. Savivaldybė siekia palaikyti tvarką mieste ir už 13400 litų nupirks policijai dar šimtą ratų blokatorių.
Tokių priemonių imtis paskatino ne tik nedrausmingi klaipėdiečiai, bet ir vasarą į miestą automobiliais plūstantys poilsiautojai. Didžiausias jų antplūdis numatomas liepos pabaigoje – per tradicinę Jūros šventę.
Pastebėta, kad poilsiautojai ir miestiečiai stato automobilius ant šaligatvių, vejų, tose vietose, kur draudžia stovėti kelio ženklai, rezervuotose aikštelėse be leidimų, netgi ant posūkių ir neįgaliesiems skirtose vietose.
Policija neturi lėšų įsigyti pakankamą kiekį blokatorių, o be įrankių negali sutramdyti vairuotojų. Daugiau blokatorių reikia todėl, kad užblokuotieji vairuotojai ne iš karto paskambina. Kartais reikia laukti net keletą savaičių. Žinoma, anksčiau ar vėliau vairuotojai atsiranda, bet visą tą laiką dalis blokatorių būna užimti.
Savivaldybės Transporto tarnybos vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė teigė, kad savivaldybės Saugaus eismo komisijos posėdyje buvo nutarta skirti lėšų blokatoriams įsigyti. Apskaičiuota, kad šimto blokatorių turėtų užtekti.
Panevėžyje problemų nekyla
Panevėžyje pareigūnai ratų blokavimo įtaisų trūkumo lyg ir nejaučia. Kiek yra, tiek ir užtenka. Pasak Panevėžio m. VPK Viešosios policijos Eismo priežiūros skyriaus viršininko Virginijaus Mačėno, ratų blokavimas yra tik kraštutinė priemonė. „Nemanau, kad kiekvieno patrulių ekipažo bagažinėje turi būti penki ar dešimt ratų blokatorių, – sakė V.Mačėnas. – Laikausi tokios pozicijos, kad svarbiau yra prevencija. Mūsų tikslas – ne bausti, o užtikrinti tvarką. Jei draudžiamoje vietoje stovi penki ar šeši automobiliai, nebūtina visų ratus užblokuoti. Užtenka ir vieno: kiti pamatę, pasistengs patraukti automobilius ir daugiau toje vietoje nebestatys”.