Būsimieji transporto inžinieriai pristatė eksperimentinę elektra ir benzinu varomą mašiną
Trys Kauno technologijos universiteto (KTU) doktorantai pristatė hibridinį automobilį. Vakar mašinos galimybes jie išbandė S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo keliuose.
Entuziastų sukurtas automobilis nuo užsienyje gaminamų serijinių hibridinių automobilių skiriasi naujais inžineriniais sprendimais.
Investavo ir savo lėšų
KTU Transporto inžinerijos katedros doktorantai Martynas Starevičius, Ovidijus Putnynas ir Renatas Karalevičius automobilį konstravo pusantrų metų. „Iš pradžių planavome sukurti paprastesnį, motociklo variklį turinti automobilį jaunimui, bet paskui nusprendėme imtis sudėtingesnės užduoties”, – kalbėjo M.Starevičius. Studentams kai kurias detales teko pirkti už savo pinigus. „Paskui gavome KTU Mokslo ir studijų fondo paramą, už kurią įsigijome reikalingiausius įrankius ir medžiagas”, – teigė M.Starevičius. Gaminys išradėjams ir universitetui kainavo apie 40 tūkst. litų.
KTU prorektorius Vytautas Ostaševičius sakė, kad būsimiesiems specialistams mašinos kūrimas buvo puiki praktika. „Jie galėjo perprasti automobilių technologijas ne iš knygų, o dirbdami savo rankomis ir galva, – kalbėjo jis. – Lietuvoje jau važinėja užsienyje gaminami hibridiniai automobiliai, bus mašinų ir su vandeniliniu varikliu. Jų priežiūrai ir remontui reikės naujos kartos specialistų, todėl šaunu, kad atsiranda entuziastų, kurie bus puikiu pavyzdžiu ir kitiems transporto inžinerijos studentams”.
KTU studentai ir jų mokslinių darbų vadovai priklauso tarptautinei Automobilių inžinierių draugijai.
Nenusileidžia kitoms mašinoms
Aerodromo trasoje įjungę abu variklius studentai lėkė 150 km per valandą greičiu. 100 km per valandą jie pasiekė per 7,5 sekundės. Priekiniai ratai varomi 1,6 litrų darbo tūrio vidaus degimo, o galiniai – akumuliatorių baterijomis maitinamu elektros varikliu. „Pasaulyje abu hibridinių automobilių varikliai montuojami vienoje ašyje, o mes juo atskyrėme. Manome, kad šis sprendimas turi daugiau privalumų, pavyzdžiui, mašina gali būti varoma ir priekiniais, ir galiniais ratais, kai veikia abu varikliai”, – aiškino M.Starevičius.
Priekyje sumontuotas „Honda Civic” variklis, gale – „Siemens” elektrinė įranga. Elektros variklis energijos gauna iš 12 akumuliatorių. „Mieste su tokiu elektriniu varikliu važinėtume apie pusvalandį ir pasiektume iki 50 km per valandą greitį, tačiau galima sumontuoti daugiau baterijų, tada važiavimo laikas pailgėtų ir būtų pasiekiamas beveik 200 km per valandą greitis”, – teigė doktorantas. Pasak jo, mašinai riedant laisva eiga arba stabdant įsijungia akumuliatorių kroviklis. „Mieste nuvažiuoti į darbą vairuotojui visai nereikėtų benzino, o tolimesnėse kelionėse galima įjungti abu variklius iš karto arba važiuoti pakaitomis su vienu arba kitu, tada 100 kilometrų reikėtų ne daugiau kaip 5 litrų benzino”, – pasakojo M.Starevičius.
Kol kas mašina yra be kėbulo, bet studentai jau turi brėžinius ir žada sukurti gero dizaino automobilį.
Turi daug idėjų
M.Starevičius ir R.Karalevičius daktaro disertacijas apie automobilių inžineriją gins vasaros pabaigoje, o O.Putnynas šiemet gavo magistro diplomą ir įstojo į doktorantūros studijas. Kurdami hibridinį automobilį jie publikavo kelis straipsnius šalies ir užsienio mokslo žurnaluose. Ateityje jaunuoliai ketina populiarinti savo kūrinį įvairiose parodose.
„Pirmiausia domėsimės, kaip įteisinti savo kūrinį, kokių reikia sertifikatų, kad jis galėtų važinėti šalies keliais”, – kalbėjo M.Starevičius. Studentai minėjo turintys daug idėjų, kaip panaudoti savo žinias. Jaunieji išradėjai teigė įgiję daug patirties ir galėtų atlikti įvairius automobilių konstrukcijų, mechaninės dalies, transmisijos, pavarų dėžės patobulinimus vairuotojams. „Taip pat galime įmontuoti elektrinius variklius į serijines mašinas, tačiau dar reikėtų išsiaiškinti, kaip tai paskui įteisinti”, – sakė studentai.