Garantijų koziris

Potencialūs pirkėjai gundomi rinktis nebrangius naujus, o ne žinomų markių senus automobilius

Alternatyvų, kaip panaudoti maždaug 20-30 tūkst. litų ieškant transporto priemonės, sulig kiekviena diena pažeriama vis daugiau. Drauge stiprėja dvejonės, ką rinktis, – turguje pirkti maždaug penkerių metų „Volskwagen Passat”, metais kitais jaunesnę „Renault Laguna” ar tiek pat kainuojantį visiškai naują rinkos debiutantą.

Perspektyvos šviesios

Neseniai tokį galvosūkį savo klientams uždavė bendrovė „Sostena”, siūlomų prabangių „Volvo”, „Range Rover”, „Jaguar” ir „Renault” automobilių asortimentą papildžiusi ir tapusi įgaliotu „Dacia” atstovu Lietuvoje.

„Jei prieš dešimtmetį, ankstyvojo lietuviško kapitalizmo laikais, naujas, oficialaus importuotojo salone pirktas automobilis buvo savotiška turtingo verslininko vizitinė kortelė, tai dabar akivaizdu, kad daugėja vidutines pajamas gaunančių žmonių, kurie nenori dalyvauti turgaus „loterijoje” ir renkasi pigesnį bei kuklesnį, tačiau visiškai naują automobilį. Šia prasme „Dacia” Lietuvoje pasirodė pačiu laiku. Mano manymu, jos populiarumas turėtų evoliucionuoti panašiai, kaip ir „Renault” markės. Kai mes ėmėmės prekiauti prancūziškais keturračiais, jų užimama rinkos dalis buvo gana kukli, tačiau dabar „Renault” yra vieni rinkos lyderių”, – teigė vienas bendrovės „Sostena” bendraturčių Donetas Karčiauskas.

Verslininko nuomone, vienas svarbiausių argumentų, kodėl reikėtų rinktis naują automobilį, yra garantijos, jog priėmus tokį sprendimą kelerius metus nereikės būgštauti dėl daugeliui iki skausmo pažįstamų akibrokštų, kai mašina aukštyn kojom apverčia kelionės planus.

„Kol kas mūsų krašte labai daug manančiųjų, jog jie patys yra geriausi visa ko žinovai, pradedant krepšiniu ir baigiant automobilio tvarkymu. Jei Lietuva vystysis pagal panašų scenarijų kaip ir Vakarų Europos šalys, kur pirmenybė teikiama profesionalumui, tai padėtis autoverslo rinkoje taip pat turėtų gerokai pasikeisti. Žmonės tiesiog nebeturės laiko ir motyvų rūpintis senų mašinų lopymu. Jiems reikės patikimo, racionalaus transporto problemų sprendimo, o „Dacia” tikrai yra viena patraukliausių alternatyvų. Aš pats išbandžiau antrinės „Renault” įmonės gaminamą produkciją ir tikrai nenusivyliau”, – tikino D.Karčiauskas.

Sudiev „vaikiškos ligos”

Panašiai Rumunijoje gaminamo automobilio perspektyvas apibūdino ir „Sostenos” generalinis direktorius Mindaugas Glinskis. Jo teigimu, kadangi „Dacia” gamykloje buvo įdiegta ilgus metus kaupta „Renault” patirtis, o pirmasis šios markės modelis – „Logan” – pagamintas naudojant realiomis eksploatacijos sąlygomis išbandytus „Renault Clio” bei „Megane” agregatus, tai naujoku jį galima vadinti su tam tikromis išlygomis.

„Galima sakyti, kad tai – automobilis, turintis labai stiprų imunitetą „vaikiškoms ligoms”. Silpnos vietos bei problemos jau buvo identifikuotos ir išspręstos dar „Renault” automobiliuose. Viskas paprasta, bet patikima. Domėjomės, kaip sekasi „Dacia Logan” eksploatuoti Estijoje, kur pernai buvo parduoti 135 „Logan” automobiliai. Didelę partiją šių mašinų įsigijo vietinė pašto tarnyba. Kolegos Taline pasakojo, jog nė vienas iš laiškavežių neiškrėtė kokio nors nemalonaus siurprizo, nors per pirmuosius metus jie nuvažiavo beveik po 40 000 kilometrų, iš kurių didesnė dalis yra žvyrkeliai. Nestreikavo nei šių mašinų važiuoklės, nei stabdžių sistemos, nei transmisijos, nei varikliai”, – pasakojo M.Glinskis.

Estų prekybos agentai, apibendrindami bendravimo su savais klientais patirtį, taip pat akcentavo, jog privatiems pirkėjams labiausiai imponavo erdvus „Dacia Logan” salonas, talpi bagažinė ir teikiama trejų metų arba 100 000 kilometrų garantinė priežiūra.

„Sostenos” vadovas pastebėjo, jog Vilniuje ir Kaune surengus „Logan” bandymų akciją (beje, ji vyksta lig šiol), panašiai automobilį vertino ir Lietuvos žmonės.

„Daugelis skeptiškai nusiteikusių mūsų svečių, pabandę mašiną kelyje, atsiprašydavo dėl išankstinės nuomonės ir pripažindavo, kad automobilis važiavimo ir valdymo kokybe pranoko lūkesčius. Ypač turint galvoje, kad pigiausiais modelis kainuoja mažiau nei 24 tūkst. litų. Manau, kad kuo daugiau automobilininkų su juo susipažins tiesiogiai, tuo greičiau gausės jo gerbėjų gretos”, – prognozavo M.Glinskis.

Planuojama plėtra

D.Karčiauskas savo ruožtu atkreipė dėmesį į tai, jog „Dacia” verslo partneriams jau pristatė kitus šiuo prekiniu ženklu puošiamus keturračius, baigiamus parengti serijinei gamybai. Antrasis modelis vadinsis „Logan Steppe” ir bus panašus į kompaktinės klasės vienatūrį „Renault Scenic”.

Kol kas didžiausia naujiena „Dacia” padangėje – neseniai pasirodžiusi „Logan” versija su moderniausiu 1,5, dCi antros kartos dyzeliniu varikliu, turinčiu tiesioginio degalų įpurškimo sistemą „Common rail”. Ji labai tiksliai įpurškia reikiamą kiekį degalų – taip didina degimo veiksmingumą ir taupo degalus. „Logan” su šiuo agregatu pretenduoja į vieną geriausių rezultatų mažų automobilių segmente, nes važiuojant mišriu ciklu (mieste ir užmiestyje) 100 kilometrų sunaudojama tik 4,7 litro degalų ir atitinka naują aplinkosaugos standartą Euro 4.

70 AG pajėgumo variklis, didžiausią sukimo momentą 160 Nm pasiekia esant 1 700 sūk./min. (85 proc. sukimo momento pasiekia esant 1 500-3 500 sūk./min.) – tai užtikrina puikų pagreitėjimą ir dar didesnį važiavimo malonumą, įskaitant ir standartinei įrangai priklausantį vairo stiprintuvą.

Dyzelinėje versijoje naudojama iš benzininių variantų perimta penkių pavarų dėžė JH3 yra nuolat tepama. Ji buvo modifikuota, kad pailgėtų pavarų veikimo diapazonas – būtų naudojamas visas variklio sukimo momentas. Nors kuriant šį variklį svarbiausias uždavinys buvo mažinti degalų sąnaudas ir skleidžiamą triukšmą, buvo užtikrintas ir automobilio veržlumas. Pajudėjęs iš vietos 100 km/val. greitį „Logan” pasiekia per 15 sekundžių. „Dacia” su šiuo varikliu kainuoja nuo 30 150 litų.

D.Karčiauskas vylėsi, jog „Dacia” paskatins ir „Sostenos” plėtrą.

„Kadangi „Renault” reikalauja „Dacia” pristatyti atskiruose salonuose, kol kas šios sąlygos tenkinamos tik Kaune. Apsisprendę pradėti darbą su nauju produktu, mes drauge apsisprendėme suaktyvinti ir bendrovės regioninę politiką. Planuojame statyti arba rekonstruoti salonus ir servisus Šiauliuose bei Klaipėdoje. Kitais metais numatytos investicijos į Vilniuje esančio mūsų centro pertvarkymą”, – pasakojo D.Karčiauskas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.