Paslaugos žeidžia privatumą

Gyventojus gąsdina asmeniškai jiems adresuoti nepažįstamų žmonių reklaminiai atvirlaiškiai, skambučiai ir elektroniniai laiškai.

Savo paslaugas siūlančių verslininkų reklama ar rinkimų kampanijų išvakarėse atvirukais užverčiantys politikai piktina klaipėdiečius – žmonės stebisi: iš kur gaunami jų telefonų numeriai, adresai ir kita asmeninė informacija.

Miestiečius ypač nemaloniai nuteikia paslaugas peršančių firmų darbuotojų skambučiai, raginantys pasirašyti pensijų kaupimo sutartį arba atsisakyti vienos telekomunikacijų bendrovės paslaugų ir pasirinkti skambinančiojo atstovaujamą kompaniją.

Nors kai kurie klaipėdiečiai mielai išklauso pasiūlymus ir skuba jais naudotis, kiti jaučiasi nesaugiai, nes nenumano, iš kur skambintojas sužinojo ne tik darbo, bet ir asmeninį telefono numerį.

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos Informacijos ir technologijų skyriaus vyriausioji specialistė Inga Mauricienė aiškino, kad tokie skambučiai, laiškai ir SMS žinutės yra vadinami tiesiogine rinkodara ir neretai prieštarauja įstatymams.

Pasak jos, dažniausiai asmeninė gyventojų informacija yra renkama netiesioginiais būdais. „Tyrimų metu nustatėme, kad duomenys apie gyventojus buvo renkami internetu, iš telefonų knygų. Tačiau tai pažeidžia asmens teisę į privatumą, nes, pavyzdžiui, telefonų knygose surinkta informacija yra skirta informuoti, o ne naudoti reklamos tikslams”, – pasakojo I.Mauricienė.

Ji minėjo atvejį, kai du brokeriai tiesioginei rinkodarai panaudojo, pasak jų, gatvėje rastus gyventojų sąrašus.

Inspekcijos atstovė sakė, kad tokiais atvejais paslaugas siūlančios įmonės turėtų gauti išankstinį žmogaus sutikimą.

„Jeigu žmogui skambinama ir klausiama, ar jis gali išklausyti pasiūlymą, o šis sutinka, tai dar nereiškia, kad jau gautas išankstinis sutikimas naudoti jo duomenis. Žmogus gali reikalauti, kad įmonės atstovai paaiškintų, iš kur gauta asmeninė informacija apie jį”, – dėstė I.Mauricienė.

Kartais reklamos užsakovai – bankai, telekomunikacijų bendrovės ir kiti tiesioginės rinkodaros šalininkai – naudojasi tarpininkais. Šios įmonės renka informaciją apie gyventojus, o vėliau ją naudoja reklamos tikslams. „Pernai jau buvo nubaustos dvi tokios tarpininkavimo renkant asmeninius duomenis paslaugas teikusios įmonės”, – teigė I.Mauricienė.

Nuo šių metų pradžios užregistruota 14 gyventojų skundų. Dauguma jų pripažinti kaip pagrįsti, o pažeidėjams skirtos baudos.

I.Mauricienė ragino žmones nebijoti reikalauti pasiaiškinimo – kreiptis į patį reklamos davėją ar į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją. Interneto svetainėje www.ada.lt galima rasti ir skundų pildymo formą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.