Iki Jūros šventės Turgaus gatvės rekonstrukcija baigta nebus – tokiais pažadais jau nesišvaistoma.
Vėluoja ne tik šios, bet ir kitų uostamiesčio gatvių remontai – tai jau tapo įprastu reiškiniu.
Tačiau panašu, kad galvos skausmą tai kelia tik aibę nepatogumų patiriantiems gyventojams, bet ne valdžiai ir kelininkams. Paklausti apie galimybę dirbti ir naktimis ar savaitgaliais, pastarieji atsako to daryti neketinantys: „Nepykit, bet sekmadieniais mes einame į bažnyčią”.
Garbės reikalas
Praėjusią savaitę eidamas apžiūrėti rekonstruojamos Turgaus gatvės mero pavaduotojas Vidmantas Plečkaitis sakė, kad užbaigti bent jau atkarpą iki Teatro aikštės statybininkai tiesiog privalo.
„Tai jų garbės reikalas”, – teigė V. Plečkaitis.
Darbus atliekančios bendrovės „Konsolė” vadovas Kazys Skutulas ramina, kad abejonių dėl šios atkarpos jau nekyla, nors ir pripažįsta turėsią paskubėti. Tačiau kitoje Turgaus gatvės dalyje – nuo Tiltų gatvės link Jono kalnelio – darbai dar tęsis ir po Jūros šventės.
Pagal sutartį daugiau nei 3 milijonus litų atsieisianti Turgaus gatvės rekonstrukcija turėjo būti baigta iki liepos 1 dienos, tačiau viltį suspėti „Konsolė” palaidojo jau seniai.
Visur tas pats
Lėčiau nei planuota į priekį juda ir S. Dariaus ir S. Girėno gatvės rekonstrukcija, kurią atlieka „Klaipėdos keliai”.
Šios bendrovės gamybos direktorius Algirdas Paulauskas pripažįsta, jog iki birželio 30 dienos ruožo nuo „Klasco” vartų iki Janonio ir Sportininkų g. sankryžos sutvarkyti nepavyks – darbai veikiausiai užsitęs iki liepos pabaigos.
Svarbu – pigiau
Kitose šalyse vykdant svarbias rekonstrukcijas statybininkai gatvėse triūsia nepaisydami darbo valandų – ne tik savaitgaliais, bet ir naktimis. Klaipėdos valdžiai tai atrodo neįsivaizduojamas dalykas.
„Ar jūs matėte, kaip jie dirba? Rankomis kiekvieną akmenį dėlioja. Iš dešimties akmenų tik koks vienas tinka. Kaip jie tą darytų naktį?” – miesto meras Rimantas Taraškevičius sako „Konsolei” priekaištų dėl darbų vėlavimo neturįs, nes matąs, kokia sudėtinga yra Turgaus gatvės rekonstrukcija.
Mero pavaduotojas V. Plečkaitis jam antrina, jog už darbą naktimis, savaitgaliais ir švenčių dienomis darbininkams reikia mokėti didesnes algas. Savivaldybės skelbiamus konkursus, žinia, laimi mažiausią kainą pasiūlanti statybų bendrovė, tad yra stengiamasi kaštus kuo labiau „suveržti”.
Kalbėdamas konkrečiai apie Turgaus gatvę, V. Plečkaitis pabrėžė, jog „Konsolė” ilgai negalėjo pradėti darbų dėl vėluojančio pavasario – trukdęs smarkus žemės įšalas.
Sukiltų gyventojai
K. Skutulo teigimu, Turgaus gatvės rekonstrukcija vėluoja dėl pateisinamų priežasčių. „Iškilo daug nesuderintų dalykų. Ir gatvės tinklai, ir medžių sodinimas. Rekonstrukcija yra didelės apimties, daug rankinio darbo”, – teigė direktorius. Beje, jis tikina, kad po rekonstrukcijos Turgaus gatvė atrodys išties įspūdingai.
A. Paulauskas taip pat tvirtino, jog darbų metu visada iškyla nenumatytų kliūčių, kurios ir lemia nukrypimus nuo grafiko. „Tai vandentiekis įtrūksta, kuris visai nebuvo pažymėtas, tai dar kas nors”, – teigė „Klaipėdos kelių” gamybos direktorius.
Anot K. Skutulo, gal ir įmanoma darbus paspartinti juos organizuojant ir naktį: tiesa, šiuo atveju būtų reikalingas didelis apšvietimas. Vis dėlto vadovas mano, kad darbininkai dirbti turi dieną, o naktį – ilsėtis. Be to, K. Skutulo įsitikinimu, greitai sukiltų darbų saugos prižiūrėtojai, o aplinkinių namų gyventojai, negalėdami pakelti burzgiančios technikos triukšmo, pultų rašyti skundus. Panašios nuomonės yra ir A. Paulauskas: „Čia juk gyvenamieji rajonai, naktimis dirbti negalime”.
Paklausus apie galimybes bent jau pailginti darbo valandas bei vykdyti darbus ir savaitgaliais bei švenčių dienomis, K. Skutulas sakė: „Darbo valandas jau esame pailginę, o šeštadieniais žmonės dirba iki 17 valandos. Ką dar galime padaryti? Neduoti jokio poilsio darbininkui? Bet aš negaliu jų kaip kokių baudžiauninkų versti dirbti”, – teigė „Konsolės” vadovas ir pridūrė matęs, jog Austrijoje gatvės rekonstruojamos dar ilgiau, bet, kitaip nei Lietuvoje, tai niekam nekliūva.
A. Paulauskas savo ruožtu teigė, jog tokiu būdu išaugtų rekonstrukcijos išlaidos, o juk sąmata didėti negali. Dėl darbo savaitgaliais „Klaipėdos kelių” atstovas taip pat buvo kategoriškas: „Šeštadieniais mes dirbame, o sekmadieniais, nepykit, einame į bažnyčią.”