Rokiškio rajono Bajorų kaime gyvenantis verslininkas 50 metų Vladas Sesickas jau dabar tiksliai žino, kur bus palaidotas.
Medienos verslu užsiimantis milijonierius neslepia amžinajam poilsiui pasirinkęs vietą ne kapinėse.
Pagonybę išpažįstantis vyras po mirties teigia atgulsiąs Ignotiškio kaime, prie savo paties sukurtos ir šeimos poilsiavietėje įrengtos pagoniškos šventovės.
„Mano kapas bus greta aukuro”, – „Panevėžio rytui” sakė verslininkas, nuo pat vaikystės jaučiantis ypatingą ryšį su gamta.
Grafus mena tik sienos
Ignotiškyje kadaise buvusiame, o dabar neatpažįstamai restauruotame grafų Tyzenhauzų medžioklės namelyje V.Sesickas yra įsirengęs poilsinę.
Grafų medžioklės namelio vietoje iškilęs statinys vargu ar primena buvusįjį.
Tik keliuose kambariuose yra palikta autentiškos akmenų sienos fragmentų. Visa kita reikėjo statyti iš naujo.
Architekto V.Sesickas sakė nekvietęs, darbininkams vadovavęs pats.
Per šventes kankliuoja vaidilutė
Verslininkas pats kūrė ir šalia namelio įrengtą pagonišką šventovę.
„Tai mano romuva”, – tarp dviejų gražių ąžuolų išdėstytus akmenis, aukurą ir alką su pasididžiavimu rodė V.Sesickas, savo poilsiavietėje neretai surengiantis pagoniškas šventes.
Akmeninės alkos viršų puošia amžinojo virsmo simbolis – Hitlerio paverstas ir fašistiniu svastikos ženklu.
Alkoje, kur į akmenį atsimušęs garsas tampa keistu ir aiškiu, per pagoniškas šventes sėdi ir kankliuoja vaidilutė.
Visoje poilsiavietėje gausu pagoniškų akcentų: moteriškumą simbolizuojančių kryžių, specialia tvarka išdėstytų akmenų, vietos menininko Roberto Žaliuko sukurtų, pagoniškus dievus vaizduojančių skulptūrų.
Tikisi gauti titulą
Nors verslininkas neturi jokio pagoniško žynio titulo, jis pats romuvoje pagal pagoniškas tradicijas sutuokė savo sūnų Mantą ir rengiasi šventinti anūką.
„Nors neturiu teisės to daryti”, – pripažįsta pagonybę išpažįstantis verslininkas.
V.Sesickas tikisi, kad šalyje veikianti pagonių bendruomenė kada nors jam suteiks žynio teises, nors kol kas nesijaučia tokio titulo nusipelnęs.
Finansininke vienoje Rokiškio mokyklų dirbanti V.Sesicko žmona Rita, anot verslininko, jo išpažįstamą pagonybę „toleruoja, bet nepropaguoja”.
Susidomėjo senovės baltų kultūra
Savo pagoniškas nuostatas V.Sesickas įgijo dar vaikystėje.
Vyras sakė visuomet, kiek tik save atsimena, ką nors veikdavęs miške ar laukuose.
Trauka gamtai į domėjimąsi senovės lietuvių tikėjimu peraugo studijuojant miškininkystę.
Viename Kauno technikume mokęsis V.Sesickas sakė daug skaitęs apie senovės baltų kultūrą, tikėjimą ir šias žinias lyginęs su jam žinomomis krikščionybės tiesomis.
Po tokių lyginimų vyras sakė visai nusivylęs tradiciniu krikščionių tikėjimu.
„Krikščionys viską perėmė iš pagonių, kitaip pervadino ir laiko savu”, – įsitikinęs verslininkas.
Verslas sukrovė turtus
V.Sesickas sakė, kad jis vadovaujasi pagoniškuoju principu gyventi ir veikti čia ir dabar.
Būtent toks gyvenimo supratimas prieš šešerius metus valdišką miškininko darbą metusiam ir nuosavą medienos įmonę įkūrusiam V.Sesickui padėjo susikrauti nemenką turtą.
Dabar verslininkas Rokiškio ir aplinkiniuose rajonuose turi 400 ha miško, iš kurio nėra nė aro paveldėto.
Kolūkio melžėjos ir sargo šeimoje augęs V.Sesickas verslą pradėjo be tėvų paramos.
Be miško, jis įsigijo keletą sodybų, kuriose rengiasi įkurti nuomojamas poilsines.
Paties verslininko mieliausia vieta – poilsinėje Ignotiškyje.
Anot jo, vos tik įsigijęs grafų medžioklės namelį, netruko pajusti, kad aplinkui tvyro labai gera aura, veikianti atpalaiduojamai ir raminamai.
1825 metais pirmą kartą rašytiniuose šaltiniuose minimas Tyzenhauzų medžioklės namelis sovietmečiu buvo kone visai sugriautas.
V.Sesickas jį įsigijo drauge su žemės sklypu.
Pats statinys, virtęs griuvėsiais, įsigijimo dokumentuose buvo net nebeminimas.
Ligai nenuolaidžiauja
Poilsiavietę su keletu miegamųjų, pirtimis, nameliu medyje ir kitais kaimiškų malonumų atributais įsirengęs V.Sesickas neslepia, kad čia jis atsigauna po darbų rutinos ir semiasi jėgų kovai su liga, kankinančia jį jau beveik 10 metų.
Antrą neįgalumo grupę turintis vyras serga diabetu. Ligą jis sako paveldėjęs iš motinos.
„Mačiau jos kančias, priepuolius. Kai sužinojau ir pats sergąs, patyriau šoką. Dabar stengiuosi su liga susigyventi, bet nežadu jai nuolaidžiauti”, – teigia vyras.
Anot V.Sesicko, jei laikytųsi absoliučiai visų gydytojų nurodymų, jam tektų gyventi lyg laboratorijoje: maistą skaičiuoti gramais, laiką – sekundėmis.
„Į kraštutinumus nepuolu, tačiau esu apsisprendęs, jog geriau gyvensiu trumpiau, bet visavertį gyvenimą”, – paaiškino verslininkas, dėl ligos neatsisakęs intensyvaus darbo nuosavoje įmonėje.
Sveikatą jis stiprina kasmet po kelias savaites pasigydydamas ligoninėje ir pasisemdamas jėgų Ignotiškyje esančioje šventovėje.
Džipą parsisiuntė iš JAV
V.Sesickas neslepia turto turįs tiek, kad gali gyventi patogiai.
Prieš pusmetį už ketvirtį milijono litų jis įsigijo JAV kariuomenėje naudojamą „Hummer”.
Šį ryškiai geltoną džipą verslininkas sakė aptikęs reklamuojamą internete. Dažniau Holivudo filmuose nei Lietuvos keliuose matomą mašiną V.Sesickas parsisiuntė iš JAV.
„Nusižiūrėjęs šį automobilį neturėjau tikslo išsišokti. Man svarbiausia – jaustis patogiai”, – „Panevėžio rytui” sakė verslininkas.
Važiuodamas savuoju „Hummer” jis teigė vienodai gerai jaučiąsis riedėdamas mišku, laukų arimais ar asfaltu.
Civilinėms reikmėms pritaikytas amerikietiškas karinis džipas – tikras siaubūnas, 100-ui kilometrų suėdantis iki 36 litrų dyzelino.
Jo variklio tūris – 6,5 l, galingumas prilygsta keturiems vidutinės klasės VW automobiliams.
„Hummer” yra neperšaunamas, jis gali važiuoti net ir sprogus padangai. Tokiu atveju riedama specialiu ratlankiu. Viena tokia padanga kainuoja 10 tūkst. litų.
„Neįsivaizduoju ką daryčiau, jei džipas rimtai sugestų”, – sakė brangios mašinos savininkas.
Vien šoninis automobilio veidrodėlis kainuoja per 2 tūkst. litų.
Tačiau V.Sesickas nesigaili įsigijęs tokį retą ir brangų automobilį.
„Net jei dovanai gaučiau prabangiausią tviskantį BMW, ne-dvejodamas parduočiau. Mano svajonių automobilis turi įkūnyti grubų tvirtumą”, – savo nuostatas, kurias atitiko „Hummer”, paaiškino milijonierius pagonis.