Miegas ir kelias

Kam neteko pajusti, regis, nenugalimo noro miegoti pačiu netinkamiausiu laiku – vairuojant. Dėl to kasdien pasaulyje įvyksta dešimtys, jeigu ne šimtai, skaudžių nelaimių keliuose. Ir po to, kai būna iš esmės jau vėlu, klausiame patys savęs – kaip tai gali atsitikti – žmogus užmiega važiuodamas judria magistrale?

Iš tiesų žudo ne tik greitis. Kartais itin pavojinga ramiai tolygiai važiuoti transporto sraute.

Sekundės miegas

Užsnūsti šiltame komfortiškame automobilio krėsle prie vairo, kai netgi važiuojant per duobes nekrato, o tik švelniai pasupa, kai audiosistema tyliai groja ramią melodiją, o priekyje begalinė raudonų stop-signalų virtinė, galima gana greitai.

Kai žmogus nuvargęs, neišsimiegojęs ir dar sočiai pavalgęs, eismo sąlygos nesudėtingos, kai net stabdyti beveik netenka, snaudulys apima nejučiomis.

Jei važiuodami viską imame daryti automatiškai, neprisimename, iš kur tas priekyje važiuojantis automobilis – jis tave aplenkė ar jį pasivijai, jei nebeprisimeni, kas buvo prieš kilometrą – plynas laukas ar kaimelis – baigta, mažink greitį ir dairykis vietos sustoti. Dar kiek uždelsus prasidės miražai, kai vairuoji, lyg ir matai kelią, bet tai tik iliuzija – akys jau užmerktos, žmogus „atsijungė” sekundei kitai, knapsi nosimi.

Beje, to pakanka, kad automobilis nukryptų į šoną, rėžtųsi į priešpriešiais važiuojantį ar atsitrenktų į pakelės medį.

Beje, tokiu atveju dažniausiai nepadeda net šalia sėdintis ir jus kalbinantis keleivis.

Atsigaivinkime

Taigi vadinamasis sekundės miegas yra rimtas signalas vairuotojui, raginantis nedelsiant sustoti pailsėti. Pati geriausia, dešimčių ir šimtų tūkstančių vairuotojų išbandyta priemonė – sustojus atlenkti sėdynės atlošą ir pamiegoti. Pakanka 15-20 minučių miego (kartais ir mažiau), kad būtų galima saugiai tęsti kelionę.

Bet, sakykime, važiuojate tokia vietove, kur negalima sustoti. Kaip įveikti staiga apėmusį mieguistumą?

Nors trumpam atidarykite langą, įleiskite į saloną ar kabiną gaivaus oro, jei automobilyje yra oro kondicionierius – įjunkite jį, kad vėsintų. Vairuodami nekoncentruokite žvilgsnio vien į kelią – tai dar labiau migdo. Judinkite galvą, žvilgčiokite į šalis, net jei už stiklų – naktis. Trumpi žvilgsniai į tamsų miško kontūrą ar danguje spindintį mėnulį padeda šiek tiek ilgiau išlaikyti aiškią sąmonę.

Turėkite ilgoje kelionėje kokio nors lengvo maisto – obuolį, sumuštinį ar ką nors kita, ką galima laikyti viena ranka. Na taip, vairą reikia laikyti abiem rankomis, tačiau, kita vertus, kąsdami kąsnį ir kramtydami, tikrai neužsnūsite.

Beje, labai gera priemonė – suvalgyti citrinos griežinėlį.

Gerai turėti kelionėje mineralinio vandens, nesaldžios arbatos – šie gėrimai gaivina. Tačiau kava ar specialūs tonizuojantys gėrimai padeda išlikti darbingiems ne kiekvienam. Savo organizmo ypatybes verta žinoti ir atitinkamai elgtis. Beje, kava vienaip veiks, jei paskubomis gersite vairuodamas iš bendrakeleivio įpilto termoso dangtelio, ir kitaip, jei sustosite, atsegsite saugos diržą, išlipsite ir tą pačią kavą išgersite pasigardžiuodamas ir dar pasivaikščiodamas apie automobilį.

Tolima kelionė

Tolimose kelionėse to nepakaks. Tad gali tekti griebtis efektyvesnių žvalumo atstatymo būdų. Sustokite aikštelėje ir nusiprauskite, jei yra vandens šaltinis ar vandentiekio čiaupas. Galima netgi nusiskusti ir pasitrinti odekolonu. Kai kam labai padeda… dantis pasivalyti, ypač gaivinančia mėtų skonio dantų pasta. Tam nei šulinio, nei vandentiekio nereikia, pakanka stiklinės geriamojo vandens.

Na, o jei jau sustojote, būtinai pasimankštinkite, padarykite kelis pritūpimus, pamojuokite rankomis.

Toks „priemonių komplektas” pagerins savijautą pusantros-dviem valandoms.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

2 atsiliepimai į "Miegas ir kelias"

  1. Arvydas

    Liucijau , tema isties ir idomi , ir aktuali …
    Kokie patarimai butu besiilsint polsiavieteje ir is vakaro pavartojus , is ryto gryzhti i vairuotojo kede su nuotaika ir ne priesh istatyma ? Aciu …

  2. vytas

    😯 daug vairuoju. visi sie budai yra teisingi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.