Šiandien 17.30 val. Klaipėdos dailės parodų rūmuose (Aukštoji g. 3) atidaroma Latvijos menininkės Ingos Brūverės tapybos paroda „Dailyraštis. True Colour…”.
Dailininkė Inga Brūverė išgarsėjo tapytų drobių erdvinėmis vizualizacijomis. Paskutiniu metu ji daugumai tapo žinoma dėl stambių linijinių ir grafinių kompozicijų, priverčiančių susimąstyti ir skatinančių diskusijas. Išskirtiniai jos kūrybos bruožai – minimalizmas ir konceptualumas. Visų pirma savo darbuose menininkė pabrėžia pačios idėjos svarbą.
Sugebėjimas matyti ir mąstyti yra vienintelis reikalavimas naujos parodos „Dailyraštis” arba „Tikroji spalva” lankytojams.
Ar mes iš karto galime suvokti tikrąją žodžio „raudona” („red”, menininkė dažnai vartoja anglų kalbą dėl jos universalumo ir beribių galimybių) reikšmę, jei jis parašytas žaliu pieštuku? Dar labiau įkvepiantys yra mėlyno grafito modeliai, kartojantys „orangeorangeorange…” (oranžinisoranžinisoranžinis…) – įprastą spalvos ir vaisiaus vardą.
Tokiais eksperimentais menininkė siekia parodyti kažką, slypintį už šių žodžių, išduoti paslėptą, besiskiriančią nuo tradicinės prasmę. Sąmoningai neapibrėžta lingvistinė situacija, atrodo, lengvai atsispindi visuomenėje. Ji labai abstrakčiai iškelia turinio ir formos problemą – kaip amžiną mąstančio menininko klausimą.
Pačios Ingos komentarai apie savo paskutinį darbą į pirmą vietą iškelia identiškumo klausimą: „Mūsų subjektyvų pasirinkimą, mūsų požiūrį į tam tikrus daiktus ir įvykius nulemia mūsų identiškumas. Ir tai nėra tik nacionalinis savitumas. Savo žmogiškosios, dvasinės ir intelektualinės prigimties ieškojimas yra ilgas procesas, padedantis kurti identiškumą”.
Paroda veiks iki liepos 16-osios.