Pasikeitė „Kautros” savininkai

Didžiausios Lietuvoje keleivių pervežimo bendrovės valdytojai pristabdo investicijas į Kauno autobusų stotį

Investicijų bendrovė „Hermis Capital” pardavė didžiausią Lietuvoje keleivių pervežimo bendrovę „Kautra”. Kontrolinio akcijų paketo pardavimas, pasak „Kautros” generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, esminės įtakos bendrovės veiklai nepadarys, bet pripažįsta, kad kai kurie investiciniai projektai jau pristabdyti.

Investicijas atidėjo ateičiai

Šių metų kovo mėnesį daugiau nei 50 proc. „Kautros” akcijų „Hermis Capital” pardavė Kauno automobilių techninės priežiūros ir remonto įmonei „Greičio technologijos”.

Už 100 proc. „Kautros” akcijų „Hermis fondų valdymo” (dabar – „Hermis Capital”) kontroliuojama įmonė „Vinvesta” 2004-ųjų pradžioje Kauno miesto savivaldybei sumokėjo 11,11 mln. litų. Tada „Hermis fondų valdymas” žadėjo į Kauno autobusų stotį iki 2008-ųjų investuoti apie 30 mln. Lt.

„Kautros” veikla nepasikeis, ji ir toliau perveš keleivius tiek tolimojo susisiekimo, tiek tarpmiestiniais maršrutais”, – sakė „Greičio technologijų” direktorius Egidijus Dapšas.

Tačiau jis patvirtino, kad „Kautra” artimiausiu metu susilaikys nuo investicijų rekonstruoti visą Autobusų stotį. „Stotis turėtų plėstis, bet kol kas ieškome sprendimų, kaip prijungti prie esančios teritorijos daugiau sklypų”, – sakė E.Dapšas. Pasak jo, didesnio sklypo poreikis išlieka, nes per dieną į Autobusų stotį atvyksta apie 800 autobusų.

Abejonės dėl sandorio

Sandorio vertės bendrovės neatskleidžia. Pasak „Hermis Capital” atstovės spaudai Kristinos Žiaunytės, „Kautros” akcijos parduotos nenuostolingai. „Pinigų reikėjo naujoms investicijoms”, – sandorį motyvavo K.Žiaunytė.

Tačiau dar šių metų kovo 15 d. „Hermis Capital” įmonių grupei priklausanti UAB „Survesta” valdė visą „Greičio technologijų” akcijų paketą. Naujiems savininkams akcijos buvo parduotos tik balandžio 21 d.

„Nėra jokio įtartino sandorio, nes „Greičio technologijų” akcijas „Survesta” pardavė visiškai naujiems savininkams, nesusijusiems nei su „Survesta”, nei su „Hermis Capital”, – tikino E.Dapšas. Jis neneigė, kad „Greičio technologijas” domina ir didžiausios Vilniuje keleivių pervežimo bendrovės UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanija” akcijos, bet jas įsigyti veikiausiai neleistų Konkurencijos taryba.

Gali brangti bilietai

Investicijų į Autobusų stotį sustabdymas susijęs ne tik su teritorijos plėtros problemomis. Pasak „Kautros” generalinio direktoriaus L.Skardžiuko, per pastaruosius vienus metus teko kelti atlyginimus vairuotojams.

„Tolimųjų reisų vairuotojams algos pakilo apie 40 proc., todėl siekiant išsaugoti darbuotojus teko didinti jiems atlyginimus, – pasakojo L.Skardžiukas.

Pasak jo, į užsienį vykstantys vilkikų vairuotojai uždirba apie 3-4 tūkst. Lt per mėnesį, todėl savo vairuotojams „Kautra” buvo priversta padidinti algas. „Atskaičius mokesčius, mūsų vairuotojai jau uždirba 1,5-2 tūkst. litų per mėnesį”, – sakė L.Skardžiukas.

Jis neatmetė galimybės, kad šiuo metu patirianti didesnes išlaidas „Kautra” netolimoje ateityje gali padidinti bilietų kainas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.