Riedučiai: ramiems ir agresyviems

Kaip visame pasaulyje, taip ir Lietuvoje riedutininkai yra pasiskirstę į dvi dideles „ideologines” stovyklas – lengvojo kultūrizmo, vadinamojo fitnio, ir agresyviojo riedėjimo. Nuo to priklauso ir riedučių pasirinkimas.

Prieš pirkdami riedučius pasvarstykite, kas jums labiau patinka: smagiai važinėtis keliukais, parkais, gatvėmis ir būti mobiliam, ar šokinėti nuo suoliukų, slysti vamzdžiais ir atlikti įvairiausius triukus. Jei jums mielesnis pirmasis variantas, priklausote pirmajai, ramesnei stovyklai, jei antras – agresyviojo riedėjimo.

Pagal važiavimo stilių specialistai išskiria 8 riedučių stilius.

Poilsiniai

Nors stilius vadinamas poilsiniu, iš tiesų šios kategorijos riedučiai skirti pradedantiesiems riedutininkams, nekeliantiems didelių reikalavimų greičiui ir manevringumui. Dėl šios priežasties gamintojai tokius riedučius stengiasi gaminti kuo pigesnius ir komplektuoja su lėtesniais guoliais, kad pradedantysis riedutininkas galėtų lengviau kontroliuoti greitį.

Lengvojo kultūrizmo

Šio stiliaus riedučiai skirti aktyviam poilsiui, žmonėms, kurie jau turi patirties ir nori riedėti greičiau, manevringiau. Jiems taikomos sudėtingesnės gamybos technologijos, garantuojančios didesnį greitį ir patogumą, konstrukcijos lengvumą ir patvarumą.

Gatvės

Važiuojant miesto gatvėmis tenka sukarti nemažą kelią, aplenkiant pasitaikančias kliūtis staigiai keisti judėjimo kryptį, nušokti nuo bordiūro ar laiptų. Gatvės riedučiams keliami manevringumo, tvirtumo, patogumo, greičio reikalavimai, tad jie yra masyvesni ir dažnai brangesni nei lengvojo kultūrizmo riedučiai, turi trumpesnį ir tvirtesnį rėmą, dažnai – skirtingo dydžio ratukus.

Slalomo

Šio stiliaus riedučiams keliamas vienas reikalavimas – manevringumas, todėl batas gaminamas kietas, o slidė – trumpa. Dažnai slalomą mėgstantys riedutininkai įsideda didesnius vidurinius ratukus, o kraštinius – mažesnius, stipriai susiveržia batą, kad judesiai būtų kuo tikslesni, o atliekamų posūkių spindulys – kuo mažesnis. Nepratusiam žmogui šie riedučiai pasirodys kieti, ankšti ir nepatogūs, o įveikti didelį atstumą su jais bus išties nelengva.

Agresyvaus važiavimo

Šios rūšies riedučiai gaminami kiek įmanoma tvirtesni ir manevringesni. Jų konstrukcija masyvi, atlaikanti beveik viską. Jie skirti šuoliams nuo tramplino, slysti turėklais, jais galima nuvažiuoti laiptais, atlikti kitus efektingus triukus.

Agresyvieji riedučiai nėra greiti ir patogūs ilgoms distancijoms, tad yra susiklosčiusi nuomonė, kad agresyvieji riedutininkai yra lėti. Beje, taip yra ne visada.

Ritulio

Šio stiliaus riedučiuose gamintojai bando suderinti lengvojo kultūrizmo riedučių greitį ir agresyviųjų tvirtumą. Šiems riedučiams gaminami specialūs ratukai, greitesni už agresyviuosius ir tvirtesni už vadinamojo fitnio. Tačiau kaip ir visi universalūs dalykai, ritulio ratukai neprilygsta geriausių agresyviųjų ir lengvojo kultūrizmo ratukų charakteristikoms.

Lenktyniniai

Tai patys neuniversaliausi riedučiai iš visų išvardytų ir, ko gero, brangiausi. Ant lenktyninių riedučių rėmo paprastai būna penki ratukai. Tokia konstrukcija leidžia sportininkui stipriau atsispirti, greičiau įsibėgėti ir patikimiau jaustis riedant dideliu greičiu. Visos lenktyninių riedučių konstrukcijos detalės taip sukonstruotos, kad būtų galima siekti maksimalaus greičio, dėl to šie riedučiai netinka mėgėjams riedėti ramiau.

Visureigiai

Šie riedučiai yra gana egzotiški ir neįprasti, pritaikyti važiuoti ne tik asfaltuotu keliu. Jiems nebaisūs išminti takeliai, gruntiniai keliai ir net kai kurios pievos. Bet nesidžiaukite per anksti – per purvą, smėlį ar skaldą jie vis tiek nepervažiuos, o važiuoti asfaltu jie nelabai tinka.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Laisvalaikis su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.