Lietuvos rinkai pristatytas brangiausias kada nors čia matytas automobilis – „Rolls-Royce Phantom”
Tris praėjusio savaitgalio dienas Lietuvos keliais važinėjo vienas rečiausių, prabangiausių ir brangiausių serijiniu būdu gaminamų keturračių – BMW koncernui priklausančios kompanijos „Rolls-Royce” limuzinas „Phantom”.
Šis neseniai šimtąsias įkūrimo metines paminėjusio „Rolls-Royce” modelis prieš porą mėnesių žurnalo „Autocar” ekspertų buvo pripažintas geriausiu automobiliu pasaulyje.
Susidaryti įspūdį, už ką skirtas šis titulas ir kodėl už „Phantom” prašoma beveik pusantro milijono litų, buvo pasiūlyta ir „Kauno dienos” žurnalistams.
„Mėlynojo kraujo” automobilis
Rytinio piko valandomis įsiliejus į sostinės gatvėmis slenkančių mašinų srautą „Phantom” sukėlė tokią dievobaimingą kitų eismo dalyvių nuostabą, tarsi greta manevruotų koks nors dviaukštis transkontinentinis orlaivis „Airbus A380”.
Persirikiuojant iš vienos juostos į kitą ar išsukant iš šalutinio kelio buvo galima nerodyti posūkių, nes aplinkiniai akimirksniu tapdavo neįtikėtinai mandagūs – pristabdydavo, smalsiais žingsniais matuodavo beveik 6 metrų ilgio monstrą ir stengdavosi įspėti, kas sėdi kitapus tamsintų stiklų.
Jei durelėms prasivėrus iš prabanga dvelkiančio salono išliptų Anglijos karalienė, greičiausiai niekas pernelyg nenustebtų – Jos didenybės garaže stovi kaip tik tokie limuzinai.
Įdomu, kad paprašyti įamžinti „Phantom” netgi profesionalūs fotografai elgiasi kiek kitaip, nei įprasta. Ieškant įdomesnio rakurso dažnas jų ne pasilenkdavo, o priklaupdavo priešais miniatiūrinį altorių primenančias radiatoriaus groteles. Seras Henris Roycas, 1904-aisiais sukonstravęs pirmąjį dvivietį „tobulą” automobilį, tuo neabejotinai būtų labai patenkintas.
„Rolls-Royce” renesansas
Galima neabejoti, kad būtent tokios reakcijos tikėjosi BMW koncerno strategai 1998-aisiais įsigiję „Rolls-Royce” ženklą. Per ketverius intensyvaus darbo metus jie sukūrė ne tik naują automobilį, bet ir naują gamyklą bei iš esmės naują kompaniją. Siekdami sukonstruoti idealų limuziną, kuris nebūtų painiojamas su jokiu kitu modeliu, „Phantom” kūrėjai atidžiai išstudijavo „Rolls-Royce” istoriją, ženklo vertybes ir proporcijas. Šio modelio kėbulas išlaikė beveik autentišką „Rolls-Royce” dizainą, slepiantį pačias moderniausias XXI amžiaus technologijas. Išorinį autentiškumą pabrėžia neįtikimai ilga priekinė automobilio dalis, didžiulės priekinės grotelės, 21 colio ratai (įdomu, kad „Rolls-Royce” ženklas ant automobilio ratlankių sukasi atskirai nuo ratų taip, kad jo raidės niekada nebūtų apverstos aukštyn), mažas galinis stiklas. Galinės automobilio durys atsidaro į priešingą pusę nei įprastai, o kelionės metu nuo atidarymo jas blokuoja elektroninė įranga. Beje, galinės durelės uždaromos spustelėjus patogioje vietoje įmontuotą mygtuką – keleiviams nereikia svertis į priekį ir siekti rankenėlės.
Į kiekvieną dienos šviesą išvystantį „Rolls-Royce Phantom” įdedama itin daug ne tik moderniausių įrenginių, bet ir patyrusių meistrų rankų darbo. Kompanija deklaruoja, kad didžiausia galima automobilio dalių surinkimo paklaida – 0,01 mm. Automobilio interjeras įrengtas tarsi penkių žvaigždučių viešbučio apartamentai, kuriuose dominuoja išskirtinai aukštos kokybės oda, riešutmedžio ir ąžuolo inkrustacijos, o po kojomis tyso ėriuko vilnos kilimėliai. Priekinių sėdynių atkaltėse įmontuoti DVD ir navigacinės sistemos monitoriai. Keleiviams skirtų karališkų krėslų reguliavimo galimybės pranoksta daugelio prabangių automobilių vairuotojo sėdynės mechanizmus. Čia įsitaisiusiesiems siūloma mėgautis salono erdvę į dvi dalis skiriančiame bare-šaldytuve esančiais gėrimais.
Sprendimai už milijoną
Vienas iš labiausiai stebinančių potyrių, vairuojant „Phantom” – vizualiai milžiniško (ilgis – 5,832 m, plotis – 1,99 m, aukštis – 1,63 m) limuzino gyvybingumas. Kadangi jo kėbulas pagamintas iš ypač tvirtų aliuminio lydinių, limuzinas sveria mažiau nei pustrečios tonos ir leidžia pasiekti iš tiesų įspūdingų dinaminių charakteristikų. V12 tipo, 6,75 litro darbo tūrio variklis išvysto 453 AG pajėgumą ir 720 Nm maksimalų sukimo momentą, todėl 100 km/val. greitį „Rolls-Royce Phantom” pasiekia per 5,7 sekundės. Tokiu rezultatu gali pasigirti toli gražu ne visi „grynakraujai” sportiniai automobiliai.
Dėmesį taip pat patraukia neįprastai plonas ir didelis limuzino vairaratis. Šis antikvarinis akcentas greičiausiai laikytinas duokle praėjusio amžiaus pradžios stilistikai ir yra bene vienintelė detalė, kurią galima vadinti nepatogia. Kita vertus, tikėtina, jog tokio lygio automobilį įsigyjantis žmogus pats už vairo nesėdi. Net ir pats kukliausias „Rolls-Royce Phantom” kainuoja daugiau nei 1,1 mln. litų, o tai reiškia, kad įsigyti jį gali nebent vadovaujantys pačioms sėkmingiausioms verslo imperijoms ir greičiausiai neturintys laiko niekam kitam, kaip tik darbui.
Beje, į BMW atstovybės „Krasta Auto” atgabentas „Phantom” egzempliorius buvo įkainotas beveik 1,5 mln. litų. Limuzino kainą gerokai išpūtė papildoma įranga, kurios tarifai gerokai stebina. Pavyzdžiui, atlenkiamos atramos kojoms galinėje salono dalyje kainuoja 6,2 tūkst. litų, užuolaidėlės galiniams monitoriams – 12,4 tūkst. Lt, slankiojamas pakeliamas stoglangis – 10,3 tūkst. Lt, šaldytuvas – 10,3 tūkst. Lt, gėrimų skyrelis – 24,1 tūkst. Lt ir t.t. Vienos tokios detalės sumą atsinešęs į turgų namo neabejotinai galėtum grįžti su apynauju kompaktinės klasės automobiliuku.
Neatsitiktinai 40-yje valstybių pernai pardavę 800 „Phantom” vienetų „Rolls-Royce” vadovai džiūgavo pasiekę 15 metų rekordą.
Iš viso lig šiol tėra parduota viso labo apie 2000 karališkų limuzinų, o pasak BMW koncerno, siekiant išlaikyti „Rolls-Royce” išskirtinumą, šių modelių bus pagaminta tik 10 000.
Dėl šios priežasties daugelyje pasiturinčių Europos šalių netgi negalvojama apie atskirų „Rolls-Royce” salonų kūrimą. Potencialius „Phantom” pirkėjus globoja BMW atstovybės, rengiančios specialias keliones į Vokietiją arba Didžiąją Britaniją, kur sudaromos išskirtinės sąlygos automobilį apžiūrėti, išbandyti ir išsirinkti.
Beje, dabartinė „Phantom” versija nuo pirmtako, pristatyto 2003-iaisiais, skiriasi 25 cm ilgesne važiuokle. Trečiasis „Phantom” modelis su pakeliamu stogu automobilių rinką išvys 2007-aisiais. Šių metų tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje pirmą kartą buvo pristatytas naujausias eksperimentinis „Rolls-Royce” modelis 101EX, kuris yra rankų darbo ir atrodo kaip modernus „Rolls-Royce” kupė. Tačiau „Rolls-Royce” dar nepaskelbė, ar pradės šio modelio serijinę gamybą.