„Audi Brand Group” konstruktorių sukurtas naujasis „Seat Leon” pelnė automobilio, skirto sportiškoms asmenybėms, šlovę
Garsaus automobilių dizainerio Walterio de Silvos sukurtas modelis „Leon” turi visus naujiesiems „Seat” būdingus bruožus. Ryškiausias jo akcentas – per kėbulą vilnijanti vadinamoji Silvos banga, pirmą kartą panaudota gaminant kompaktišką vienatūrį „Altea”. Be šios išorės detalės, naujasis „Leon” pasižymi dar vienu dominuojančiu bruožu – sportiškumu. Vos išvydęs dienos šviesą jis buvo „įdarbintas” oficialiu 2005-2006 metų sezono Ispanijos sostinės krepšinio klubo „Estudiantes” automobiliu. „Leon” reklama pakabinta
Madrido arenos, kurioje telpa 11 tūkst. žiūrovų, viduryje. Šioje salėje vyksta ACB lygos rungtynės, ULEB Europos krepšinio čempionato taurės kovos. Tai rodo, kad „Seat” savo vardą sieja su veržlumu ir sportiškumu.
Daug dėmesio – išorei
„Leon” linijas nubrėžęs garsus automobilių dizaino kūrėjas de Silva kadaise pakeitė ir itališkų modelių „Alfa Romeo 147” bei „Alfa Romeo 156” išorę. „Tai ne evoliucija, o revoliucija”, – netikėtus „Seat” pokyčius avangardizmo link apibūdino de’Silva, pristatydamas naujus automobilių bruožus, kurie nulems „Seat” ateities modelių įvaizdį. Šis žymaus dizainerio posakis nėra tik žaidimas skambiomis frazėmis. Garsaus meistro kūrinys viešumoje nepraslydo nepastebėtas. Modelio „Altea” prototipas pelnė Geriausio 2003 metų koncepcinio automobilio titulą. Naujos bangos stilius, atsispindintis vienatūrio „Altea” linijose, pasak kūrėjų, suteikia kryptį visiems „Seat” automobiliams.
Padidėjo
„Leon” 13,2 cm ilgesnis ir 2,6 cm platesnis už pirmtaką. Į naująjį automobilį montuojami du benzininiai – 1,6 l (102 AG) ir 2,0 l FSI (150 AG) – bei du dyzeliniai – 1,9 l TDI (105 AG) ir 2,0 l TDI (140 AG) – varikliai. 1,6 l benzininiai ir 1,9 l dyzeliniai jėgos agregatai komponuojami su penkių laipsnių, o galingiausi – su šešių laipsnių pavarų dėžėmis. 2,0 l benzininis variklis gali būti derinamas su mechanine ar automatine sekvencine „Tiptronic” transmisija, turinčia pavarų mechaninio jungimo funkciją. Automobilyje „Leon”, kuriame sumontuotas galingiausias dyzelinis jėgos agregatas, yra automatizuota DSG pavarų dėžė.
Neriboja manevrų
Per bandomąjį važiavimą testuoto „Leon” chečbeko 2 litrų turbodyzelinis variklis pasižymi įspūdingu sūkio momentu. Tai ypač aktualu riedant ilgu dviejų eismo juostų keliu, kai dažnai tenka lenkti lėčiau važiuojančiuosius. Pasivijus transporto priemonę ir laukiant tinkamo momento ją aplenkti nebūtina mažinti pavaros. Spustelėjus akceleratorių jaučiama gana nemenka galios atsarga. Magistralėje maloniai nuteikia TDi variklis, nes yra taupus. Važiuojant 130 km/h greičiu ir įjungus šeštą pavarą odometro rodyklė vos pakyla virš dviejų tūkstančių apsukų per minutę. Riedant tokiu režimu dyzelino sąnaudos 100 kilometrų neviršija nė 6 litrų.
Provokuoja
„Leon”, pagamintas „Audi” pagrindu, išsaugo savybes, būdingas garsaus gamintojo kompaktiniams automobiliams. Patogios, vairuotojo nugarą gaubiančios sėdynės, neleidžiančios svyruoti ties posūkiais, taip pat sportiška pakaba tiesiog provokuoja energingai važiuoti. Ispaniškos kilmės chečbekas startuoja veržliai. Darydamas staigius posūkius „Leon” kėbulas puikiai išlaiko pusiausvyrą. Kelionė greitkeliu – komfortiška. Naujasis „Leon” chečbekas, turintis standartinės įrangos paketą ir modernias elektronines sistemas, kurios didina vairavimo saugumą bei taiso vairuotojo klaidas, yra gerai valdomas ir ekstremalesnėmis važiavimo sąlygomis.
Patikrinti praktiškai
„Seat” gamintojai, stengdamiesi priartinti „Leon” prie „Audi” solidumo ir VW racionalumo, pasidarbavo iš peties. Tokį įspūdį sudaro santūri prietaisų skydelio ir salono apdaila. Kita vertus, pasitikėjimą naujuoju „Leon” chečbeku teikia varikliai, agregatai ir mechanizmai, patikrinti „Volkswagen” ir „Audi” modelių savininkų. Valdymo svirtelės ir prietaisai išdėstyti logiškai, iš vairuotojo vietos gerai matyti priešakyje esantis vaizdas. Tiesa, smulkūs langeliai tarp priekinio stiklo ir priekinių durelių mažai naudingi.
Vertikalūs valytuvai
„Leon” automobilyje, kaip ir vienatūryje „Altea”, įrengta naujos konstrukcijos valytuvų sistema. Neįjungtų valytuvų šluotelės „ilsisi” vertikaliai, aerodinaminiuose įtvaruose greta stogo statramsčio. Įjungti jie braukia iš viršaus į apačią. Specialios valymo sistemos reikalavo platus priekinis stiklas. „Drugelio sparnų” sprendimas pasirodė esąs efektyviausias. Tokia valytuvų konstrukcija pirmąkart pritaikyta koncepciniame modelyje „Salsa”. Tobulindami šią naujovę ir imituodami pačias nepalankiausias oro sąlygas „Seat” konstruktoriai atliko daug išsamių ir įvairių bandymų vėjo tunelyje.
Pasižymi stabilumu
Penkerių durų chečbekas „Leon” komplektuojamas su šiuolaikiška įranga. Ją sudaro stabdžių antiblokavimo (ABS) ir traukos kontrolės (TCS) sistemos, priekinės, šoninės ir užuolaidinės saugos oro pagalvės, oro kondicionavimo ir 6 garsiakalbių garso sistemos, CD grotuvas, elektriniai langai, nuotolinis centrinis užraktas.
Per bandomąjį važiavimą testuotas „Leon” chečbekas, kuriame sumontuotas 2 litrų (140 AG) TDI variklis ir automatinė DSG pavarų dėžė, turinti mechaninio jungimo funkciją, kainuoja 76 tūkst. litų.
„Seat” gamintojai naująjį modelį „Leon” sieja su veržlumu ir sportiškumu. (IMG_3090.jpg)
„Leon” automobilis ilgesnis ir platesnis už savo pirmtaką. (IMG_3094.jpg)
Užpakalinių durų rankenėlė „paslėpta” dailiai išlietoje stiklo įduboje. (IMG_3103.jpg)
„Leon” bagažinė atidaroma paspaudus „Seat” ženklą. (IMG_3111.jpg)
Neveikiančių valytuvų šluotelės „ilsisi” vertikaliai, aerodinaminiuose įtvaruose greta stogo statramsčio. (IMG_3113.jpg)
2 litrų TDI variklis – 140 AG. (IMG_3124.jpg)
Salono apdaila pasižymi santūriu racionalumu. (IMG_3131.jpg)
Automatinė DSG transmisija turi mechaninę pavarų jungimo funkciją. (IMG_3134.jpg)
Prietaisų skydelis neperkrautas daviklių. (IMG_3136.jpg)
Bagažinė nėra labai erdvi. (IMG_3123.jpg)
Įvertinimas
+ Išraiškinga išorė
+ Veržlus ir taupus variklis
+ Tikslus valdymas
– Nepakankamai operatyvi automatinės transmisijos reakcija veržliai startuojant
– Statramsčiai užstoja dalį galinio vaizdo
– Pagal bagažinės erdvę automobilis nusileidžia varžovams