Vairuotojai „šviesiai“ važinės visus metus

Lietuva yra viena lyderių Europos Sąjungoje pagal eismo nelaimių, kuriose nukenčia žmonės, skaičių, todėl imamasi žygių keisti Kelių eismo taisykles.

Teigiama, kad įsigaliojus siūlomiems taisyklių pakeitimams Lietuvoje pirmaisiais metais net 5 procentais pavyktų sumažinti avaringumą. Šalyje kasmet įvyksta iki 7 tūkstančių avarijų, kuriose susižaloja žmonės, iš jų apie 700 žūsta.

Šviesiau – saugiau

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento suformuotai komisijai pagaliau pavyko parengti prieš kelerius metus politikų sustabdytą Kelių eismo taisyklių (KET) projektą.

„Viliamės, jog dar šią vasarą pas mus bus įteisintos taisyklės, įpareigojančios visų transporto priemonių vairuotojus važinėti įjungus artimąsias automobilio šviesas, o ne tik nuo rugsėjo iki balandžio mėnesio“, – vakar „Vakarų ekspresui“ sakė Saugaus eismo departamento direktorius Vigilijus Sadauskas.

KET pakeitimo projektas jau šį mėnesį bus pateiktas Vyriausybei. Manoma, kad naujosios taisyklės gali būti patvirtintos dar šią vasarą.

V. Sadauskas akcentavo, kad net saulėtą dieną važiuojant su įjungtais žibintais daug geriau matyti priešais atvažiuojančios mašinos, saugiau yra ir pėstiesiems. Įrodyta ir tai, aiškino pašnekovas, jog važinėjant nuolat įjungus žibintus kuro sąnaudų padidėjimas yra minimalus.

Remiantis neseniai Nyderlanduose atliktos transporto eismo saugumo studijos išvadomis, dieną įjungti automobilių žibintai sumažina avarijų skaičių šeštadaliu. Tai reiškia, jog visos Europos Sąjungos keliuose per metus galima išvengti net iki 5 000 mirčių.

Šiuo metu privalomas žibintų naudojimas visus metus ir visuose keliuose galioja Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Danijoje, Estijoje ir Latvijoje. Vengrijoje ir Italijoje žibintų naudojimas visus metus privalomas tik užmiesčio keliuose.

Sustos tik stotelėse?

V. Sadausko pastebėjimu, avarinės situacijas labai dažnai išprovokuoja mikroautobusų vairuotojai. Todėl, pabrėžė jis, naujosios KET palies mikroautobusų vairuotojus, dabar stojančius kur papuola.

„Galima teigti, kad šiandien mikroautobusų vairuotojams negalioja jokios eismo taisyklės – jie stoja kas kelias minutes ir visur, kur tik keleiviai pageidauja, – piktinosi V. Sadauskas. – Mes siūlome mikroautobusų vairuotojams leisti keleivius išlaipinti tik stotelėse.“

V. Sadausko neslėpė manąs, kad dėl to gali sumažėti važinėjančiųjų mikroautubusais. Tačiau, pabrėžė jis, KET galioja visų transporto priemonių vairuotojams.

Ketina streikuoti

„Mikroautobusų vairuotojai, ypač klaipėdiečiai, nėra jau tokie nusikaltėliai“, – į klausimą, kaip vertina jiems skirtus pakeitimus taisyklėse, atsakė UAB „Aštuoniukė“ direktorius Audrius Švarjonavičius.

Anot jo, mikroautobusai atlieka tokias pat funkcijas, kaip ir taksi – tik už mažesnę kainą.

A. Švarjonavičiaus nuomone, Vyriausybė, patvirtindama tokį projektą, sužlugdytų mikroautobusų verslą. „Mikroautobusams stojant tik autobusų stotelėse, žmonėms būtų nebetikslinga jais važinėtis“, – tikino jis.

„Bankrutuotų visos šiuo verslu užsiimančios bendrovės“ – dienraščiui teigė UAB „Devintoji banga“ direktorius Jonas Kasparavičius. – Nepaliksime šio reikalo – streikuosime.“

J. Kasparavičius aiškino, neva minėtųjų taisyklių rengėjai nusižengia įstatymams, leidžiantiems taksi ir mikroautobusų vairuotojams sustoti ten, kur nedraudžia kelių eismo ženklai.

„Važiuoti mikroautobusu – patogu, tačiau nesaugu“

„Vakarų ekspresas“ pasiteiravo klaipėdiečių, ką jie mano apie Kelių eismo taisyklių pakeitimus, uždrausiančius mikroautobusų vairuotojams sustoti ten, kur pageidauja keleiviai.

Vida, pensininkė

Retai važiuoju maršrutiniais autobusiukais, tik kai skubu. Jie patogūs tuo, jog gali sustoti ten, kur žmogus nori. Tačiau pastebėjau, kad jų vairuotojai labai dažnai pažeidinėja eismo taisykles. Vyrai turėtų susiimti.

Lidija, medikė

Mikroautobusais važinėjuos tik tuomet, kai sugenda pačios automobilis. Ši transporto priemonė ir yra tuo patogi, kad tenkina keleivių poreikius. Tačiau, kaip vairuotoja, nesu patenkinta „mikriukais“, nes jie gana dažnai sudaro avarines situacijas.

Elena, vyr. finansininkė

Būtų tikra tragedija, jeigu mikroautobusams uždraustų sustoti ten, kur pageidauja keleiviai. Per dieną mažiausiai tris kartus jais važiuoju. Netikiu, kad jiems bus leista sustoti tik autobusų stotelėse…

Viktorija, studentė

Susisiekimas mikroautobusais labai patogus, tačiau jei jiems bus uždrausta laisvai sustoti, važinėsiuos autobusais.

Vygandas, buvęs jūrininkas

Važiuoti mikroautobusu – patogu, tačiau nesaugu. Jų vairuotojai, sustojantys kone kas žingsnį, ne tik trikdo eismą, bet ir sudaro avarines situacijas. Vairuotojams reikėtų leisti sustoti bent jau kas kilometrą.

Rimalda, pensininkė

Nesivažinėju maršrutiniais taksi, bet tai nereiškia, kad nematau, kaip jų vairuotojai netvarkingai važinėja. Žinoma, ne visi.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.