Įmonių skaičius, kurių finansinę būklę nuolat stebi didžiausia Lietuvoje kreditų valdymo ir skolų išieškojimo bendrovė „Žvilgsnis iš arčiau”, 2006 metų sausį-balandį išaugo iki daugiau nei 10 tūkst. įmonių per dieną. Vidutiniškai kasdien bendrovės darbuotojai užfiksuoja apie 10-20 neigiamų faktų, signalizuojančių apie įmonių mokėjimo operacijų problemas.
Kreditų valdymo ir skolų išieškojimo specialistai pastebi, kad nuolatinis įmonių-klientų mokumo stebėjimas padeda išvengti beviltiškų įsiskolinimų. Tai, anot jų, yra žymiai efektyvesnė priemonė nei skolų išieškojimas.
„Mūsų duomenimis, per 3 metus skolų jų prevencijos rinka padidėjo daugiau nei 3 kartus. Balandžio mėnesį turėjome apie 350 įmonių, kurios užsisakė „Žvilgsnis draudimo sprendimas” paslaugą. Ji įtraukia ne tik klientui rūpimų įmonių mokumo įvertinimą, bet ir nuolatinį informacijos apie tų įmonių finansinę būklę rinkimą ir analizę”, – sakė „Žvilgsnio iš arčiau” direktorius Erikas Zubrus.
Pasak jo, daugiau nei 50 bendrovės specialistų, stebinčių rinką, fiksuojančių ir vertinančių neigiamą informaciją apie rūpimų įmonių finansinę būklę leidžia užtikrinti, kad klientai būtų laiku informuojami net apie mažiausią pavojaus signalą dėl įmonių ar gyventojų mokumo.
„Klientui nusiunčiame ne tik neigiamą informaciją, bet ir jos įvertinimą bei siūlymą iki tam tikro lygio apriboti suteikiamus kreditus. Tiems, kurie nepaklauso mūsų patarimo, dažnai vėliau tenka kreiptis dėl skolų išieškojimo paslaugų”, – pasakojo E. Zubrus.
Jo teigimu, nuolatinio monitoringo dėka, „Žvilgsnio iš arčiau” klientai buvo laiku informuoti apie iki bankroto savo mokėjimus atlikti delsusias įmones, tokias kaip „Kraitenė”, „Ekranas”, „Statybų panorama”, aviakompanija „Lietuva” ir kitas. Tai padėjo įspėtoms bendrovėms atsiimti savo prekes dar iki bankroto paskelbimo ir nepatirti milijoninių nuostolių.
Specialistų vertinimu, kasmet Lietuvos įmonės dėl neapmokėjimo patiria iki 1 mlrd. litų nuostolių.