Išaugęs iš vaikiškų trumpikių

Naujasis „Honda Civic” – tai tarsi du skirtingi automobiliai. Sedanu gamintojai vilioja žmones, ieškančius nedidelių šeimyninių mašinų, o kupė primenantis chečbekas skirtas jaunatviškesniems pirkėjams.

Naujasis „Honda Civic” sedanas – erdvesnis, solidesnis ir gana europietiškas. Savo išore jis negrįžtamai atitrūkęs nuo tolimojo pirmtako, kuris panašus į pažeme šliaužiantį lunaparko automobiliuką plačiu lyg šiltadaržio langas užpakaliniu gaubtu. Į jį beveik pakaušiais besiremiantys užpakalinių sėdynių keleiviai baugščiai žvalgosi, kad pernelyg priartėjusi iš paskos važiuojanti mašina savo buferiu nesuknežintų jiems nugarkaulių.

Ryškūs naujojo automobilio kosmopolitiški pokyčiai atlikti pačių japonų rankomis. Tačiau dominuojančias „Civic” linijas ir formas nubrėžusiai kūrėjų grupei vadovavęs japonas mokslus krimto Italijoje, garsėjančioje automobilių dizaino tradicijomis.

Nėra valytuvo

Iš išorės „Civic” sedanas ir chečbekas – tai tarsi du skirtingi automobiliai. Chečbekas savo forma primena kupė. Tik atidžiau įsižiūrėjęs gali pamatyti užpakalinių durelių kontūrus ir paslėptą rankenėlę. Tačiau gamintojai šias dvi „Civic” modifikacijas dedikuoja anaiptol ne abstraktiems pirkėjams. Sedano paskirtis – vilioti ieškančiuosius nedidelių šeimyninių automobilių. Chečbekas skirtas kur kas jaunatviškesnei auditorijai. Sportišką „Civic” įvaizdį kuria žemas ir trumpas automobilio priekis. Dar viena įdomi detalė – chečbeko užpakalinis stiklas, neturintis valytuvo. Gaubtas suprojektuotas taip, kad oro srautas nupūstų smulkius lietaus lašelius. Didesnį kiekį vandens sulaiko „Stop” žibinto briauna. Dėl tokios konstrukcijos užteršiama tik apatinė stiklo dalis, bet ji netrukdo vairuotojui stebėti kelio.

Naujo automobilio išorei sportiškumo suteikia platūs pagrindiniai ir kampuoti priekiniai rūko žibintai. Skirtingą „Civic” modifikacijų priekio stilių papildo daug angų turinčios chečbeko radiatoriaus grotelės, o sedano – perskirtos ištisine linija. Tam tikras „Civic” modeliui būdingas linijų atkartojimas baigiasi dviem išmetimo vamzdžiais (chečbeko jie – trikampiai).

Modernus vidus

Iš išorės „Civic” sedanui, kaip ir daugeliui šiuolaikiškų automobilių, būdingos gaubtos plaukiančios linijos, o štai salono formos – ypač modernios. Pravėrus duris į akis krenta naujos kartos dviejų skyrių informacinis skydelis. Viršutinėje jo dalyje, kurią vairuotojas gali stebėti neatitraukdamas žvilgsnio nuo kelio, įmontuotas radijo imtuvo ekranas ir greitmatis. Jo teikiamą informaciją papildo klimato kontrolės duomenys. Automobilio kompiuterio monitorius, kuriame matyti, kokios yra degalų sąnaudos, vidutinis greitis, lauko temperatūra ir kiti praktiški bei naudingi dalykai, kaip antai atstumas, kurį galima įveikti sunaudojant likutį degalų, suprojektuoti apatinėje prietaisų skydelio dalyje. Toks padalijimas logiškas, nes abi dalis skiria vairo lankas.

Trys varikliai

Per bandomąjį važiavimą testuotas „Civic” sedanas, turintis 1,8 litro SOHC i-VTEC variklį (140 AG), iki 100 km/h įsibėgėja per 8,9 sekundės. Jo maksimalus greitis – 205 km/h. Varikliui, kad ir kokiu režimu jis veiktų, būdingas tolygumas. Pusdienį pastoviniavus gatvių sangrūdose ir įvairiu režimu išbandžius automobilio veržlumą užmiestyje vidutinės degalų sąnaudos neviršija 8,9 litro šimtui kilometrų. Tai beveik atitinka gamintojų deklaruojamą degalų sąnaudų vidurkį. Be minėto variklio, į naujuosius „Civic” montuojami dar du jėgos agregatai – benzininis 1,4 litro SOHC i-DSi (83 AG) ir alternatyvus dyzelinis 2,2 litro DOHC i- CTDi (140 AG). Šis variklis suka ir CR-V visureigių ratus.

Dujiniai amortizatoriai

„Civic” pakabos su dujiniais amortizatoriais darbe galima įžvelgti daugiau sportiškumo negu kasdieniam važiavimui priimtinesnio komfortiškumo. Ji efektyviai slopina nedidelius kelio bangavimus ir gauburėlius, tačiau gana jautri yra iškilesnėms asfalto sandūroms ir gilesniems nelygumams. Kai įveikiama kelio kliūtis, į automobilio dugną stipriau dunksteli užpakaliniai ratai. Garsai, kaip važiuoklė reaguoja į kelio dangos pokyčius, pasiekia tik važiuojančiųjų ausis, nes krestelėjimus, be pakabos, slopina patogios, vairuotojo nugarą gaubiančios ir nuo svyravimų prilaikančios sėdynės, kurios savo forma artimesnės sportiškesniam stiliui. „Civic” sedanas, nors ir erdvus, yra gana manevringas automobilis. Tai pabrėžia apsisukimo spindulys, siekiantis tik 5,46 metro.

Žema apačia

Tvirtą veržlaus automobilio valdymo pojūtį, net esant kritiškoms kelio situacijoms, didina efektyvūs priekiniai ir užpakaliniai diskiniai stabdžiai, turintys standartines ABS ir stabdymo jėgos paskirstymo (EBD) sistemas.

Elegantiškesnių akcentų „Civic” sedanui suteikia platesnės žemo profilio 225/45R17 padangos. Tačiau sumontavus jas reikia dėmesingiau vairuoti pavasarinėmis gatvėmis, kurių danga ištrupėjusi ir duobėta. Automobiliui „Civic” tinka ir racionalesnės 205/55R16 matmenų padangos. Tik privalu išsaugoti tą patį „Civic” aukščio santykį, kuris nėra toks, kad būtų galima drąsiai privažiuoti prie šaligatvio ar aikštelės krašto paaukštinimo. Artėjant automobiliu prie bordiūro reikia atidžiai įvertinti jo aukštį arba sustoti saugiu atstumu. Kitaip kils grėsmė jį užkabinti žema mašinos apatinio aptako apačia.

Lengvai vairuojamas

„Civic” labai lengvai valdomas ir pasižymi puikiomis važiavimo savybėmis, o salonas – naudinga erdve, kokią tik inžinieriams pavyko „išspausti” konstruojant kompaktišką modelį. Automobilio automatinė penkių pakopų pavarų dėžė dirba sportiniu režimu ir atlieka mechaninio jungimo funkcijas.

Prie kelio „Civic” yra tarsi prilipęs. Ypatingu lengvumu pasižymi vairo mechanizmas. Atrodo, kad sukdamas vairą brėži ranka apskritimą oru, ir tai nereikalauja jokių pastangų.

Masyvūs statramsčiai

Platus priekinis „Civic” stiklas suteikia papildomos erdvės pojūtį, tačiau konstruktoriai čia irgi neišvengė problemos, būdingos daugeliui šiuolaikinių automobilių. Masyvūs priekiniai stogo statramsčiai tam tikrose zonose riboja apžvalgą. Ties ankštu siauru posūkiu sukant į kairę vairuotojui tenka gerokai patempti sprandą, kad matytų vaizdą, dengiamą kairiojo statramsčio. Tačiau „Civic” labai tinkamas vairuoti ankštose miestų gatvėse. Jis paslankus, manevringas, nėra pernelyg didelis.

Gausesnė įranga

Nors į „Civic” gali susėsti penki suaugę keleiviai, sedano kėbulo tipas nėra toks universalus kaip chečbeko. Veržlus ir šiuolaikiškas – tai svarbiausios automobilio savybės, kurias derėtų įvardyti apibūdinant pirmus įspūdžius, patirtus bandant naująjį „Civic” sedaną. Artimiausi jo rinkos varžovai – „Toyota Corolla” ir „Mazda 3”. Tačiau pastarieji automobiliai turi mažiau standartinės įrangos nei „Civic”, dėl to jis pranašesnis. Per bandomąjį važiavimą testuotas „Civic” sedanas benzininiu 1,8 litro SOHC i-VTEC varikliu (140 AG) ir automatine penkių pakopų pavarų dėže kainuoja 64 tūkst. litų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.