Savarankiškumo pamokos ikimokyklinukams – „Traukinys į vasarą”

Lietuvos vaikų ir jaunimo centro (LVJC) būrelius lankantys vaikai mokysis savarankiškumo.

Startuoja ilgalaikis neformaliojo vaikų švietimo projektas „Nuo šiandien – savarankiškas”: jau gegužę kelios pirmosios LVJC „Nykštukų mokyklėlės” ugdytinių grupės dalyvaus siužetinėse sporto/baseino pamokėlėse „Traukinys į vasarą”.

Šio projekto metu vaikai bus skatinami savarankiškai, be tėvelių, vėliau ir be trenerių pagalbos, ruoštis užsiėmimams bei susitvarkyti po jų.

Tik iš pirmo žvilgsnio vaikams skirtos užduotėlės atrodo paprastos. Paskatinti norą savarankiškai pasiimti persirengimo spintelės raktą („nusipirkti bilietą į traukinį”), atpažinti savo persirengimo spintelę („vagoną”), be niekieno pagalbos rengtis sportui ar plaukimui skirtą aprangą (akinius, kepurėlę), praustis po dušu, susitvarkyto po užsiėmimo (džiovintis plaukus, išsišluostyti ausis) nėra taip jau lengva, ypač, atsižvelgiant į tai, kad visi projekto dalyviai dar net nelanko mokyklos.

Juolab bus siekiama ne tik išmokinti, bet ir sudominti: paskatinti juos patiems rūpintis savimi ne tik siužetinių užsiėmimų metu, tačiau ir namuose, darželyje, mokykloje, o vėliau darbe, – žada ,,traukinį į vasarą vairuosiantys” LVJC neformaliojo švietimo mokytojai, treneriai Lina Miežienė ir Kęstutis Autukas.

Jau rugsėjį šis projektas turėtų įgauti platesnį mastą: jį ketinama rengti ne tik „nykštukams”, bet ir kitus būrelius LVJC lankantiems vaikams.

Savarankiškumas – ko gero labiausiai „sėkmingai asmenybei” reikalinga savybė, kuri turėtų būti pradėta ugdyti dar vaikystėje. Kiekviename amžiaus tarpsnyje savarankiškumo sąvoka talpina savyje vis kitus dalykus:

Mažyliams – gebėjimas savimi pasirūpinti: apsirengti, užsirišti batukus, susitvarkyti, neišmėtyti savo daiktų.

Vyresniems vaikams – gebėjimas savarankiškai veikti: kritiškai mąstyti, patiems pasirinkti naudingą ar įdomią veiklą, ją susiplanuoti, atlikti ją iki galo.

Jaunuoliams – gebėjimas suburti, motyvuoti komandą, priimti sprendimus ir prisiimti atsakomybę už save ir už visą komandą.

Šių asmenybės savybių (kompetencijų) ugdymas – neformaliojo vaikų ir jaunimo švietimo tikslas ir esmė.

Neformalusis vaikų švietimas – reglamentuotas 2005-ųjų metų gruodį Švietimo ir mokslo ministro patvirtintoje vaikų neformaliojo švietimo koncepcijoje.

Jis ,,išaugo” iš popamokinės veiklos ar papildomojo ugdymo, kurio tikslas buvo ne asmenybės ugdymas, pasitelkianti vaikams įdomią veiklą (muziką, sportą ir pan.) kaip priemonę, tačiau buvo nukreiptas į pačios „įdomios veiklos” rezultatų gerinimą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Švietimas su žyma , , , , .

5 atsiliepimai į "Savarankiškumo pamokos ikimokyklinukams – „Traukinys į vasarą”"

  1. nebuk skrega arvydai parasyk 864475945

    tu fainas bachuras buk visalaika toks koks esi tavo gerbeja agne

  2. myliu vudi

    MYTLIU VUDI MYLIU myliu myliu myliu MYLIU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

  3. mnyliu vudi
  4. ernesa

    myliu vudyyyyyyyyyyy gal susitinkam

  5. karoliuxe_vudiz 4ever=)

    vudiz geriausias=)jis valdo=)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.