Būsimoji Windows Vista – 4 dalis: DirectX 10

Skaitote ketvirtąjį straipsnį apie Windows Vista. Nors trečiajame straipsnyje buvo pažadėta, jog čia bus pasakojama apie Windows Vista Media Center, visgi to nebus. Apie Media Center rašyti dar yra per anksti, nes Beta versijose jis pateikiamas iškarpytas ir labai netobulas.

Taigi, kaip matėte pavadinime, šį kartą pasakosime apie DirectX 10. Kaip gi jis įtakos žaidimus ir į ką bus orentuotas?

Jeigu jūs žaidžiate kompiuterinius žaidimus (ir jeigu nežaidžiate), ko gero naudojate DirectX. Naujoji DirectX versija 10 yra sukurta specialiai Windows Vista. DX10 naudoja visiškai naujus draiverius, todėl jo naudojimas Windows XP bus negalimas. Naujovių DX10 yra labai daug, todėl apžvegsime tik aktualiausias.

Naujoji DX10 technologija naudos daug greitesnius DLL ir bus nesuderinamas su DX9. Taip yra dėl to, kad DX10 pastatytas su naujais draiveriais, naudojamais Vista sistemoje. Taigi, DX10 bus greitesnis bei efektyvesnis nei senesnės jo versijos.

DX10 parašytas naujas API, kuriame nebebus tokių funkcijų, kurios apdirbinėja vaizdus kaip pikseliniai šeideriai. Vietoj jų bus funkcija „geometriniai šeideriai” (geometry shaders). Ši nauja funkcija apdirbinėja ne paprastai atskirus poligonus, bet iš karto visus.

Nuo šiol kūrėjai galės parašyti žaidimus, atsižvegdami į vaizdo eigą, naudodami tik grafinio procesoriaus (GPU) pajėgumą. Tokiu atveju nuo centrinio kompiuterio procesoriaus bus nuimta didelė apkrova, kai procesorius buvo naudojamas grafikos apdirbimui žaidžiant žaidimus. DX10 technologija leidžia geriau išnaudoti visas GPU teikiamas galimybes.

Technologija DX10 sukurta taip, kad jai nėra reikšmės, kokio formato tekstūras arba šeiderius palaiko vaizdo plokštė. Dėl to kūrėjams daugiau nebereikės jaudintis dėl suderinamumo su įvairiomis vaizdo kortomis, palaikančiomis DX10. Kūrėjams tiesiog teks pasinaudoti naujojo API funkcijomis. Ir tai duos garantiją, jog su bet kokia vaizdo korta, palaikančia DX10 galima bus žaisti žaidimus, naudojančius naująsias API funkcijas. Žinoma, greitis priklausys nuo pačios kortos, bet svarbu, kad ji palaikytų DX10.

DX10 technologijos mažina centrinio procesoriaus apkrovas ir dėl to didėja vaizdo kortos greitis. Taip bus įvestas naujas standartas, kuris palengvins gyvenimą kūrejams.

Taigi, didžioji dalis kompiuternių žaidimų su laiku pradės naudoti DX10 palaikymą. Perskaitę straipsnį, ko gero supratote, jog žaidimai, parašyti DX10, neveiks su DX9, kas reiškia, kad neveiks ir su Windows XP. Pirmasis toks anonsuotas žaidimas – HALO 2. Norėdami jį žaisti, turėsime būtinai įsidiegti Windows Vista. Štai ko griebiasi Microdoft, kad žaidėjai kuo greičiau pereitų į naująją sistemą…

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Informacinės technologijos su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.