Prieš dvejus metus, rengiant šalies automobilių bei motociklų pagrindinės sporto arenos – Kačerginės „Nemuno žiedo” renovacijos darbų projektą, prašyta ir tarptautinės automobilių federacijos (FIA) pagalbos.
Kačerginėje dirbo autoritetingas jos atstovas – lenktynių trasų komisijos FIA ekspertas Marcelis Martinas. Praėjusią savaitę jis vėl lankėsi Lietuvoje ir domėjosi, kaip vyksta šio sporto komplekso rekonstrukcija.
Po pirmųjų nuodugnių tyrimų FIA ekspertas pateikė išsamų trasos renovacijos tyrimą ir pateikė į 60 lapų surašytas išvadas.
Detaliam trasos rekonstrukcijos projektui pritarė Vyriausybė, nusprendusi šiuos darbus finansuoti iš kelių priežiūros ir plėtros programos rezervo. Darbus vykdžiusi bendrovė „Kamesta” rekonstravo šeštadalį „Nemuno žiedo” trasos, kurią jau ne kartą išbandė bei gyrė šalies ir užsienio žiedinių lenktynių meistrai.
Rekonstruota trasos dalis išplatinta iki 12 metrų, paklota nauja danga, o abiejuose važiuojamosios dalies kraštuose įrengti specialūs betoniniai bordiūrai, kiek tolėliau – apsaugos linijos metaliniai atitvarai, pagal visus reikalavimus pagaminti Švedijoje.
Išplėstos ir saugos zonos. Jų įrengimui naudotas net specialus žvyras, nes, pagal FIA reikalavimus, jo dalelės turi būti aptakios, o skersmuo neviršyti 0,5 – 1,5 centimetro. Itin dideli reikalavimai keliami trasos dangai, kurioje neturi būti jokių nelygumų, kad ant dangos paviršiaus nesiformuotų lietaus, tepalo ar degalų plėvelė.
„Nemuno žiedo” direktorius Eduardas Jakas atkreipė dėmesį, jog pirmiausia rekonstruota trasos dalis, sportininkų bei žiūrovų populiariai vadinama „prie ąžuolo”, kėlusi bene daugiausia rūpesčių dėl varžybų saugumo.
Pagal darbų eiliškumo grafiką, patvirtintą atskirų Automobilių sporto federacijos padalinių vadovų, ir toliau pirmiausia bus renovuojama žiedinių lenktynių trasa. Po jos ateis eilė kartingų, autokroso bei motokroso, ralio kroso, žiemos bei vasaros automobilių treko, kalnų lenktynių bei sprinto, slalomo ir drago lenktynių trasoms.
Vėliau bus statomos ir tribūnos žiūrovams, plečiamos techninio parko ir sportinių automobilių aptarnavimo bei remonto aikštelės, įrengiamos papildomos vietos žiūrovų automobilių statymui.
Šiemet išlyginti bei nukasti didžiuliai šlaitai, iškirsti krūmai, atvėrę papildomas erdves žiūrovams, sutvarkytos kelios pralaidos, rengiamasi rekonstruoti ir kitą trasos dalį.
Vertindamas „Nemuno žiedo” rekonstrukcijos darbų kokybę, M.Martinas gyrė trasos šeimininkus.
„Tai, kas padaryta „Nemuno žiedo” trasoje, neabejotinai visų pirma užtikrins lenktynininkų bei žiūrovų saugumą. Tai ir yra bene svarbiausia. Tad linkėčiau rasti lėšų bei neprarasti entuziazmo, su kokiu buvo dirbama iki šiol. Jei ir likusioje trasos dalyje būtų išlaikyta tokia rekonstrukcijos darbų kokybė, ši lenktynių arena neabejotinai susilauktų daug didesnio ne tik Baltijos šalių, bet ir visos Europos sportininkų dėmesio, o žiūrovai – daugiau įspūdingų varžybų”, – kalbėjo M.Martinas.