Teigiamų emocijų lenktynės

Šią savaitę startuoja dešimtasis tarptautinis žurnalistų ralis – „Lietuva’ 2005”

Birželio 2 dieną Palangoje prasidėsiantis tradicinis tarptautinis žurnalistų ralis „Lietuva-2005” pretenduoja į pačties „aštriausio” ir daugiausia adrenalino dalyvių širdyse generuojančio profesinio renginio Europoje titulą.

Per gyvavimo dešimtmetį šis ralis tapo vienu svarbiausių jėgų išbandymų ne tik mūsų šalies laikraščiuose, žurnaluose, TV ir radijo stotyse dirbantiems bei automobilizmu besidomintiems reporteriams, bet ir užkrėtė lenktynių aistra kaimyninių šalių kolegas.

Solidžiausių Estijos, Latvijos, Lenkijos, Slovakijos, Ukrainos ir Rusijos leidinių atstovai savo darbotvarkę vasaros pradžioje koreguoja atsižvelgdami į tai, kada skelbiamas žurnalistų ralio Lietuvoje startas.

Šįkart žurnalistų gildijos batalijos vyks itin vaizdingomis Lietuvos pajūrio vietovėmis. Net 100 puslapių ralio kelio knygoje (netgi profesionalų ralio „Aplink Lietuvą” kelio knyga būna beveik dvigubai plonesnė) – Palanga, Mažeikiai, Klaipėda ir Neringa.

Rekordinė trasa

Dešimtąjį tarptautinį žurnalistų ralį „Lietuva-2005” rengiančio šalies žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Juozas Vilūnas bei nuolatinis šių varžybų vadovas Gintautas Šlėderis, pagarsėjęs kaip nepailstantis itin painių galvosūkių lenktynių dalyviams generatorius, tvirtina, kad ir šiemet lengvo pasivažinėjimo tikrai nebus.

Per tris tarptautinio žurnalistų ralio „Lietuva-2005” dienas dalyviams teks įveikti 30 specialių ir greičio ruožų, kurių bendras ilgis siekia 33,7 kilometro, o bendras viso ralio kilometražas dar labiau įspūdingas – 565,180 kilometro.

Varžybų vadovo nuomone šiemet pagrindinė kova vyks specialiuose etapuose, kuriuose ralio dalyviai kovos dėl renginio pagrindinių rėmėjų taurių. Jau pačią pirmąją ralio dieną, birželio 2-ąją, iškart po iškilmingo varžybų atidarymo 15.30 val. Mažeikiuose, prie IKI prekybos centro prasidės lenktynės šio renginio generalinio rėmėjo – parduotuvių tinklo IKI taurei laimėti.

Tie žurnalistai, kurie ralyje dalyvauja ne pirmus metus, firminį IKI slalomą atsimena puikiai. Iš pirmo žvilgsnio labai paprasta trasa dėl sunkiai paaiškinamų priežasčių susuka galvas net ir labiausiai patyrusiems varžybų dalyviams. Daugelis trasoje daro klaidas ir gauna baudų, nors šio slalomo trasa nesikeičia jau keleri metai.

Iškart po šių lenktynių ralio dalyviai rungsis naftininkų miesto stadione vyksiančiame specialiame renginio rėmėjo „Ventus” etape dėl Mažeikių rajono mero taurės.

Birželio 3 dieną lenktynininkų karavanas persikels į Neringą, kur, be kelių specialių etapų, 14.30 val. vyks nuotaikingos lenktynės Nidos gatvėmis (šalia Neringos savivaldybės), kurių nugalėtojams bus įteikta Neringos mero taurė.

Paskutinę ralio dieną, birželio 4-ąją, centrine lenktynių ašimi taps IKI taurės lenktynių didysis finalas, kuris rengiamas Klaipėdoje 13.00 val. prie prekybos ir pramogų centro BIG.

Šeimininkai sunkiai įkandami

Kaip jau minėta, Lietuvoje kasmet vykstančios žurnalistų lenktynės gerai žinomos ir užsienio šalyse. Jose yra dalyvavę kolegos iš Rusijos, Ukrainos, Lenkijos, Slovakijos, Latvijos, Estijos. Nors paprastai į šias lenktynes atvažiuoja greičiausi kaimyninių šalių žurnalistai, tačiau jiems iki šiol dar nepavyko laimėti nė vieno ralio ir aplenkti ratuotų Lietuvos žurnalistų. Tiesa, užsieniečiai kasmet tampa vis grėsmingesniais varžovais. Tarp greičiausiųjų užsieniečių galima paminėti kasmet į šias lenktynes atvažiuojantį lenką Jaceką Jureckį, ukrainietį Aleksejų Močianovą, svečią iš Rusijos Olegą Rastegajevą ir daugelį kitų, ne kartą tapusių lenktynių prizininkais.

Šiemet lietuviams teks pasistengti dar labiau. Mat į žurnalistų ralį atvyksta daug pajėgių ekipažų iš užsienio. Starto rikiuotėje tikimasi pamatyti net keturis ekipažus iš Rusijos, po tris iš Latvijos bei Lenkijos, po vieną iš Ukrainos ir Estijos.

Įspūdingas automobilių paradas

Kiekvienais metais prie žurnalistų ralio starto linijos išsirikiuoja vis galingesni automobiliai. Neretai čia galima išvysti ne tik naujų, dar dažais kvepiančių modelių, bet ir grėsmingai riaumojančių specialiai ralio lenktynėms parengtų tikrų bolidų.

Po praėjusių metų lenktynių, kuriose, su keletu išimčių, dalyvavo bene visi serijiniu būdu gaminami sportiniai automobilių modeliai, keletas ekipažų rimtai svarstė galimybę startui žurnalistų ralyje išsinuomoti WRC standartus atitinkančią techniką.

Nors vėliau tokios ambicingos idėjos buvo atsisakyta, šiemet startuosiančios technikos parkas ir vėl bus be galo įspūdingas.

Starte turėtume išvysti naujausią „Subaru Impreza WRX STi” modelį, paženklintą pasaulio ralio čempiono Peterio Solbergo vardu. Iš viso šio norvego pergalei pažymėti buvo išleista vos 200 automobilių partija. Vieną jų dešimtajame ralyje „Lietuva-2005” vairuos pernykščio ralio nugalėtojas Dainius Leonavičius, kuriam šįsyk talkins Gintautas Misiukevičius.

Minėtam automobiliui nė kiek neturėtų nusileisti ir „Mitsubishi Lancer Evo VIII”, kurį vairuos vienas iš šių ralių įkvėpėjų Valdas Valiukevičius, o „Ekipažo” prodiuseriui, kaip ir pernai, talkins jo sūnus Paulius.

Galingą „Subaru Impreza GT” į ralio trasas išvairuos Vitoldas Milius ir Gintautas Zapalskis, Linas Barščevičius ir Rimgaudas Statnickas sieks pergalės su „Volkswagen Golf V GTI”, o pernykščio ralio laimėtoją „Mazda 323 GT-R” šiemet tramdys nuolatinis mūsų ralių dalyvis ir prizininkas Aleksejus Močianovas, kuriam talkins Almantas Jacevičius.

Trijų ralių nugalėtojas Linas Butkus lieka ištikimas „Peugeot” markės gerbėjas, šiemet startuosiantis su retu „Peugeot 205 MI-16” modeliu. Linui šiemet talkins Saulius Okunevičius.

Du kartus tarptautinius žurnalistų ralius laimėjęs „Kauno dienos” korespondentas Renaldas Gabartas vairuos „Jutos sporto klubo” dirbtuvėse žiedinėms lenktynėms parengtą „Audi TT”.

Kaip visada, tikras arklio galių antplūdis trykš iš po užsieniečių automobilių variklių dangčių. Tačiau kokiu automobiliu kuris užsienio ekipažas startuos, šiandien dar tiksliai negalima įvardyti.

Kad daliai ralio dalyvių startuojant itin galingais ir greitais automobiliais nuskriausti neliktų kuklesnę techniką turintys kolegos, dešimtojo tarptautinio žurnalistų ralio „Lietuva-2005” organizacinis komitetas nusprendė absoliučiais ralio nugalėtojais laikyti trijų klasių laimėtojus.

Be to, specialūs prizai laukia ir greičiausių moterų ekipažų, specialių etapų ir kitų įskaitų laimėtojų. „Vardines” taures įsteigė beveik visi lenktynių rėmėjai – parduotuvių tinklas IKI, padangų tiekėjai – „Continental”, „Ventus” – „Mažeikių nafta”, SEB Vilniaus banko lizingas, „Balticum” televizija, „Žinių radijas”, „Vakarų ekspresas”. Ralį organizuoti taip pat padėjo „Linava”, „BTA draudimas”, Neringos savivaldybė, „Altas”, „Ekspolinijų servisas”, „Isover”, „ARX Baltica”.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.